Ezért nem ismerik el a munkádat mások: 8 hiba, amit kerülj el

Ki ne szeretné, hogy egy fizetésemeléssel vagy előléptetéssel jutalmazzák szorgalmát és munkája iránti elkötelezettségét? Sokszor azonban öntudatlanul is szabotáljuk esélyeinket arra, hogy feletteseink elismerjék fáradozásainkat. Mutatjuk, hogy mit ne tegyél, ha tényleg szeretnél feljebb lépni a vállalati ranglétrán.

A Psychology Today összegyűjtött néhány viselkedésmódot, amit ajánlott elkerülni, ha szeretnénk, hogy megbecsüljék és elismerjék a munkánkat – ezekből szemezgettünk. A lista természetesen nem teljes, és a felsorolt stratégiák követése sem garancia arra, hogy előléptetnek, de ami biztos: nem állnak a cél útjában.

Soha ne panaszkodj a munkatársakra

A vállalat fejlesztésének megvitatása fontos, de az is, hogy ezek az eszmecserék ne a kollégák felelősségre vonásáról, hanem a problémamegoldásról szóljanak. A panaszkodás csak elidegeníti az embert a kollégáiktól, beleértve a feletteseket vagy egy leendő főnököt.

Ne okoskodj

Főleg újoncként ne akard megmondani a frankót. Sokszor egy évig is eltarthat a beletanulás és a részletekben elmerülés folyamata, legyen szó egy új pozícióról vagy új munkahelyről. A kezdeti időszakban pedig érdemes megtartani a véleményünket – hacsak nem kíváncsiak a kollégák a meglátásainkra.

Ne ködösíts

Hibázni emberi dolog, elismerni a hibáinkat pedig sokszor nehéz, de jobban járunk, ha a hallgatás, a féligazságok vagy ferdítések helyett őszinték vagyunk – legalábbis, ha nem akarjuk egy pillanat alatt elveszíteni a munkáltató belénk fektetett bizalmát.

Ismerd be, ha tévedtél
Ismerd be, ha tévedtélFotó: Shutterstock

Ne a munkahelyen hőbörögj

Minden vállalati kultúrának megvannak a maga normái és magatartási szabályai, és előfordul, hogy bizonyos normák nem egyeznek egy dolgozó elképzeléseivel. Otthon vagy egy baráti összejövetelen semmi akadálya a frusztráció kibeszélésének, de a munkahelyen elég kockázatos dolog hangot adni nemtetszésünknek.

Ne legyél bólogató kutya

A progresszív vezetők tudják, hogy beosztottjaik őszinteségre ösztönzése és véleményük kikérése is a munkájuk része – akkor is, ha ez nehézségekkel való szembesülést jelent. Ha a főnök minden döntésével egyetértünk, akkor nemcsak a kollégák bizalmát veszíthetjük el, de azt a benyomást keltjük a feletteseinkben, hogy a hízelgés számunkra fontosabb, mint a konstruktív együttműködés.

Ne zaklasd a főnököd

Már hatodszor küldöd el neki ugyanazt az e-mailt, és még mindig semmi válasz? Sanszos, hogy nagyon elfoglalt, és nem azért hanyagol, mert nem érdekli a mondandód. Az egyik legnagyobb kihívás, amivel egy vezetőnek meg kell küzdenie, hogy miként priorizálja a teendőit. Ha úgy látod, hogy halaszthatatlan vagy irtó fontos ügyben kell egyeztetnetek, keresd fel telefonon vagy személyesen.

Az elismerés mindenkinek fontos
Az elismerés mindenkinek fontosFotó: Paper Boat Creative / Getty Images Hungary

Kérj okosan

Mindenkinek jár a fizetett szabadság, ám nem mindegy, hogyan tálaljuk az igényünket. Érdemes átgondolnod és megbeszélned a feletteseiddel, hogy milyen teendők várnak a kollégákra a távolléted alatt – ezzel nemcsak az ő dolgukat könnyíted meg, de te leszel a felelősségteljes dolgozók mintaképe. És ugye, tudod, hogy a szabadságod tökéletes alkalom arra, hogy a főnököd megbizonyosodjon róla, mennyire jól vagy éppen mennyire hanyagul végzed a munkád? Szóval mielőtt lelépsz, lehetőleg mindenféle értelemben hagyj rendet magad után. Ha pedig konkrétan fizetésemelést szeretnél, korábbi cikkünkben találsz néhány hasznos tippet

Ne a munkahelyen ismerkedj

Bármennyire is jó dolog összekötni a kellemeset a hasznossal, nem azért fizet a főnököd, hogy új barátokat, netán partnert szerezz a cégnél. Persze fontos az is, hogy jó kapcsolatot ápoljunk a kollégákkal, de tudni kell, hol a határ. A pletykálkodással csak ellenszenvet váltasz ki másokból, egy munkahelyi románccal pedig nemcsak azt éred el, hogy mások kényelmetlenül érezzék magukat a közeledben, de az elfogultságod kevésbé logikus döntéseket is szülhet.

Mustra