10 tipp, hogy ne hizlaljon annyira a pizza

Zanza!

Csapd be az agyad sok kis szelettel, a bacon helyett pedig inkább szardellát kérj feltétnek. Mutatjuk, hogyan lesz egészségesebb a pizza, amit éppen behabzsolni készülsz.

Egy tízezer olvasó megkérdezésével lezavart felmérés szerint az emberek 40 százaléka számára a pizza az az étel, amiről bár tudja, hogy egészségtelen, mégsem tudna örökre lemondani róla. Ha te is a szénhidrátfüggők táborát erősíted, van egy jó hírem: néhány apró tanácsot megfogadva sokkal kevésbé lesz egészségtelen a pizzarajongásod. A Thisisinsider.com összeszedett egy csomó tippet, ezek közül válogattam ki nektek a legszimpatikusabbakat.

Ragaszkodj a vékonyabb verzióhoz!

A pizza legördögibb része a széle: hasznos tápanyag nem igazán van benne, ellenben rengeteg felesleges kalóriát juttatsz vele a szervezetedbe. A pizzatészták többsége finomított fehér lisztből készül ami az égbe nyomja a vércukor szintedet, és többet és többet akarsz majd belőle bezabálni. A lényeg: minél kevesebbet eszel a széléből, annál jobb, a vastag helyett a vékony a nyerő.

shutterstock 642424897

Szeletelj okosan!

A pizzákat általában nyolc szeletesre vágják, de meg lehet kérni, hogy vágják inkább tizenhatra. Ha egyesével veszed el a szeletetek, és megfogadod, hogy csak akkor nyúlsz a következőért, amikor még őszintén éhes vagy, előfordulhat, hogy négy-öt félszeletnél megállsz ahelyett, hogy négy-öt egészet megennél. 

shutterstock 214055998

Törölj!

Ha a pizzádat zsírtól csöpögő sajttal a tetején hozták ki, ne érezd cikinek egy szalvétával leitatni a felesleget. Ezzel állítólag akár 50 kalóriát is spórolhatsz. Ráadásul a ruhádat is kisebb eséllyel kened össze evés közben.

Hagyd a sós húsokat!

Finom a baconös, a kolbászos vagy a szalámis pizza, de ezek a feltétek általában rengeteg zsírt és sót tartalmaznak. Hagyd ki őket, helyette válassz olyan egészségesebb feltéteket, mint a grillezett csirke, a sonka vagy a szardella.

Ne a dobozból edd meg!

Amikor pizzát rendelsz, ne egyenesen a dobozból edd meg, hanem tedd ki szépen tányérra. Felmérések bizonyítják, hogy minél nagyobb tányérból eszel, annál több kalóriát veszel magadhoz. Képzeld el ugyanezt egy hatalmas pizzás doboz és egy kistányér viszonylatában! De nem csak a kisebb tányérral tudod átverni az agyadat: ha a dobozt a konyhapulton hagyod, és minden újabb szeletért fel kell állnod az asztaltól, jobban meggondolod, biztosan kell-e még egy.

shutterstock 523536196

Csinálj saját pizzaszószt!

Ha otthon sütsz pizzát semmiképp ne bolti szószt használj, azokban ugyanis rengeteg a cukor. Sózz meg natúr paradicsomkonzervet, kend a tésztára, és már jöhetnek is a feltétek!

Zöldség, zöldség, zöldség

A feltét nagy részét jó lenne, ha zöldség tenné ki. Minél több nyers zöldség van a pizzádon, annál előbb eltelít az étel, és nem akarod megnni a harmadik-negyedik (hetedik-nyolcadik...) szeletet is. 

shutterstock 145189987

Hagyd ki a sajtot a buliból

Ha nem pont a nyúlós sajtréteg miatt pizzázol, érdemes meggondolnod, hogy egyáltalán ne kérj rá sajtot, máris rengeteg kalóriát megspóroltál! Ha sajtmentesen nem az igazi, szórd meg egy evőkanál parmezánnal, sokkal jobban jársz, mert az csak 22 kalóriát tartalmaz.

Lisztmentesen is lehet finom

Jó, nem lesz ugyanolyan mint a kedvenc házhozszállítós pizzád, de egy próbálkozást megérnek a tésztamentes pizzareceptek. Alapot lehet édesburgonyából vagy karfiolból csinálni, és máris sokkal egészségesebb lesz a végerdemény.

Pizzázás helyett tarts mediterrán vacsit!

Gondolj a pizzára csak az étkezés egyik elemeként, ne pedig a főszereplőjeként. Mediterrán előételekkel, zöldsalátával párosítva máris kevesebb pizzát eszel majd meg, és sokkal egészségesebb lesz így az étkezésed, de a finomságról sem kell lemondanod. Nem tudod, milyen pizzán túli olasz finomságokra gondolj? Ebben a cikkünkben megtalálod a választ.

shutterstock 391105471
Blogmustra