Zombi tematikájú videójátékkal állítaná fel az íróasztalok mögül a hivatali dolgozókat Mike Tinney, a Fitness Interactive Experience (FIX) alapítója, aki ezzel a céges wellness hétvégét helyettesítő interaktív programmal szeretne javítani a munkavállalók egészségén és a munkatársak közötti kapcsolaton – írja a designtaxi.com a „Step Ahead: Zombies” névre keresztelt játékról.
A szórakoztatónak ígérkező program játékszabályai szerint az irodistáknak csapatokat kell alkotniuk és egymással versenyezniük, végül pedig egy biztonságos menedékbe kell húzódniuk, hogy túléljék a zombijárványt. A telefonon, tableten és asztali gépen is elérhető csapatjáték a készítők állítása szerint hamarosan Alien témájú újdonságokkal is bővül majd.
„Ha valaki óránként egyszer mozog, akkor azzal 15-25 százalékkal csökkenti a krónikus betegségek kockázatát. A wellness portálok hírleveleire való feliratkozás még nem számít edzésnek. A vállalati wellness egy olyan terület, ami megérett az újÍtásra. Mivel az egészségügyi költségek emelkedtek, a vállalatok elkezdték keresni a módját, hogy hogyan tegyék költséghatékonyan egészségessé az alkalmazottaikat. A legtöbb ember nem akar leizzadni a munkahelyén, de valamilyen módon mégis meg kellene reformálni ezt a mélyen gyökerező irodai renyheséget” – mondta Tinney, aki hisz benne, hogy ezeknek a függőséget okozó játékoknak a vonzerejét az emberek megmozgatására is fel lehet használni.
A leleményes üzletember egyébként korábban a szupernépszerű multiplayer játék cég, az Eve Online ügyvezető volt, de látva a több milliárd dolláros egészségügyi ágazat lehetőségeit, három évvel ezelőtt otthagyta jól fizető állását és létrehozta saját wellness platformját. Ez kezdetben ugyanazokkal a funkciókkal bírt, mint a versenytársak oldalai: a felhasználóknak be kellett jelentkezniük a honlapon, ahol különböző egészségügyi adatokat követhettek nyomon: mit ettek ebédre, mekkora távolságot gyalogoltak, de akár a legfelkapottabb fitness oktatókkal is összekötötték a felhasználókat, akik óránként kaptak valamilyen feladatot a programtól, melynek az volt a célja, hogy felálljanak a helyükről és mozogjanak. A zombi invázió mindenesetre úgy tűnik, hogy bevált, hiszen a cég olyan nagyválllalatokat tudhat az ügyfélkörében, mint a Coca-Cola, az Ernst & Young, vagy a Cigna.