A Díványon rendszeresen foglalkozunk régi hirdetésekkel, amik lealacsonyítóan bánnak a nőkkel. Szerepeltek itt már korábban is szexista reklámok, összeszedtünk 10 olyat is, ami komplett hülyének nézte a nőket, és voltak olyanok is, amik egyszerűen csak semmibe vették őket. Egy Cynthia Petrovic nevű kaliforniai művész külön blogon gyűjti is őket, de most a Huffington Post ásott elő újabb kemény darabokat, amik eddig nem kerültek az újságba. Újabb szexista reklámok következnek tehát, amikből kiderül, hogy a régi hirdetések szerint a nők egyszerűen sehogy se voltak jók: túl vékonyak voltak, túl testesek voltak, rossz volt a szaguk, sőt, annyira cikisek voltak, hogy még a saját férjüknek is szégyellnie kellett őket.
Amikor hízni kell
"Ha a férfiak ránézni se bírnak önre, olvassa el ezt" - utasít a reklám, ami arra biztatja a nőket, hogy szedjenek fel néhány kilót. "Lépjünk, jön a piszkafa" - menekülnek az első képen a férfiak. "Csont és bőr vagyok, a férfiak gyűlölik a látványomat is. Kipróbálom az extra vastartalmú élesztőt" - marcangolja magát a nő, aki szerencséjére egy újságban rálel a megoldásra. "Csodás vagy, mióta felszedtél pár kilót!" - udvarolják aztán körbe őt a harmadik képen a hímek, az élete tehát bizonyára egy csapásra megoldódott.
Amikor a nem tökéletes a ruhája
"Ilyen apróságok is bosszanthatnak egy férfit" - olvasható a hirdetésben. "Ő a tökéletes nő. Csinos és okos. Remekül táncol. Még főzni is tud. De mindent elront, hogy a kapcsoknál szétfeszül a ruhája! Gyorsan, valaki ismertesse meg vele a cipzárt!" - írják. Hát igen, hiába a csodás piknik, a szendvics, a tánctudás, egy férfi sem fogja elnézni azt a bűnös hanyagságot, ha barátnője nem kellően korszerű zármegoldással látja el a ruháját, szégyellje is magát az ilyen.
Megint az alakkal van baj
"Ilyen alakja nem lehet egy nőnek" - jelenti ki szemrehányóan a reklámszöveg az (amúgy gusztusos) körtére írva. "Ezért alkotta meg a Warner a Concentrate fűzőt és a Kis Cseles melltartót" - írják alatta vastagon szedett betűkkel. "Lányok, akiknek túl nagy feneketek van és túl keskeny vállatok, a Warner segíthet nektek átszabni az alakotokat!" A fehérneműk tehát, ahol elvileg kell, összefogják a nőket, ahol kell, kikerekítik. Hadd nézzenek már ki rendes emberhez méltóan.
És még a fejük se szabványforma
Az összeállítás egyik legbizarrabb hirdetése Max Factor csodaszerkezete, ami segít kielemezni az arc összes apró aszimetriáját, olyanokat is, amik szabad szemmel szinte észre sem vehetőek, hogy azután a kellő helyeken sminkkel korrigálva még tökéletesebb legyen a végeredmény. Ebben a reklámban is elhangzik persze, hogy Max Factor maga a hollywoodi celebek egyik leghíresebb szépségápolási szakértője, a szerkezetet pedig eredetileg azért találta ki, hogy segítse a sminkeseket.
Nem elég a szépség
A nőket hülyének és szerencsétlennek beállító hirdetések közül általában azok a legnyomasztóbbak és legdurvábbak, amik a nők illatára mennek rá. Itt van például ez a reklám, amin kipipálják, hogy oké, szép haja van, szép szeme van, a fogai is rendben, de mindez mit sem ér, ha nem a megfelelő illatot használja. Az sajnos nem derül ki, hogy pontosan milyen illatot hirdettek ezzel a reklámmal, de ha még ma is létezik a márka, most már talán hálásak is érte a reklámügynökségüknél, hogy ez titokban maradt.
A rohadt rúzs teszi
Egy fiatal lány összetörve panaszkodik, hogy barátja már nem akarja többet megcsókolni, mert az ajkán a rúzs túlságosan vörös és összecsomósodik. Erre a barátnője azt javasolja neki, hogy használjon Tangee-t, ami nemcsak színváltós (emlékszik még valaki a Mystic rúzsra?), de selymesen sima, telt ajkakat is varázsol. Az utolsó kockán be is jelentkezik a férfi egy csókért, a nő pedig boldogan nyugtázhatja, hogy igen, annyit ér, amilyen a rúzsa.
Szégyen ez mindenkinek
Az egyik legerősebb reklám az összeállításban a Lux mosogatószeré, ugyanis itt a bűnösen hanyag nő nem csak önmagát sodorja kellemetlen helyzetbe, hanem még a férjére is szégyent hoz azzal, hogy száraz, érdes a kézbőre. A férfi szemrehányóan jegyzi meg, hogy kolléganője keze bezzeg nem ilyen csúnya, mint a feleségéé. "A férjére nézve is megalázó, ahogy a felesége keze a mosogatástól kinéz, a céges hosztesz szépséges kezeihez képest. Mindezt elkerülheti, ha Luxot használ" - zsarolja érzelmileg a hirdetés a háziasszonyokat. Azt már feltételezni sem merjük, hogy esetleg bármelyikük elkövette azt a hibát is, hogy nem hipót használt intim mosakodószerként, mert akkor tényleg csak magára vethet, ha ura a szép kezű kolléganőnél keres vigaszt.