A spagettifától a balkezes Whopperig: a legjobb poénok április 1-jén

Az angolok nem féltek már az ötvenes években komoly tévéműsorban szívatni a népet, de a klasszikus BMW is jól szórakozik saját bolondok napi hirdetésein. Az elmúlt évtizedek leghíresebb poénjait gyűjtöttük össze: szavazzatok, hogy szerintetek melyik volt a legjobb!

A San Serriffe szigetek (1977)

1977. április 1-jén a Guardian hétoldalas riportban tisztelgett a szigetcsoporton megalakult köztársaság 10. évfordulója előtt. A tipográfiában jártasak számára már az Indiai-óceánon található ország neve is gyanús lehetett volna (a sans-serif a talp nélküli betűk elnevezése), ráadásul a szigetek nevei, formájuk, a vezetők és a látnivalók nevei is betűtípusok vagy a tipográfiában használatos elnevezések voltak. Az olvasók nem győztek telefonálni, hogy hol lehet befizetni az utazásra.

A spagetti-aratás (1957)

A BBC tényfeltáró műsora, a Panorama 1953-as indulása óta a szigetország egyik legkomolyabb televíziós produkciója. Ezért is vicces, hogy már 1957-ben büntető poénnal álltak elő: halálos komolysággal adtak le egy riportot egy svájci olasz családról, akik épp spagettit arattak a fákról. A nézők egy része kiakadt, hogy egy ilyen presztízzsel bíró műsor így megtréfálta őket, de még többen hívták a csatornát azért, hogy megtudják, hol lehet spagettifa-csemetét vásárolni. Ezt tekintik a televíziózás történetének első bolondok napi poénjának.

A Tesco fütyülő répája (2002)

A Tescónak is van néha humorérzéke: 2002. április 1-jén jelent meg hirdetésük, melyben a csodálatos fütyülő répa vásárlására biztatták a népeket. A reklám szerint ezek olyan speciális, genetikailag módosított répák, melyeken olyan lyukak vannak, amitől kvázi furulyaként funkcionálnak, és ha teljesen megfőzzük őket, fütyülő hangot adnak ki. Kíváncsiak vagyunk, hogy ha hazánkban jelenik meg a hirdetés, hányan szaladnak a Tescóba fütyülő répáért?

BMW mágneses vontatókötél (2009)

A BMW minden évben előáll áprilisi tréfával, vannak kevésbé sikerült alkotások is, de a mágneses vontatás technológiája minden bizonnyal a legviccesebb húzásuk volt. A hirdetés szerint könnyedén, mágneses technológiával kapcsolódhatunk az előttünk haladó autóra, és anélkül vitethetjük magunkat egy láthatatlan vontatókötélen, hogy a másik sofőrnek ez feltűnne. Mi csak lekapcsoljuk a motort és relaxálunk.

Burger King: Whopper balkezeseknek (1998)

A Burger King az USA Today április 1-jei számában jelentetett meg egész oldalas hirdetést, melyben a balkezesek számára kifejlesztett új termékre hívta fel a figyelmet. Az amerikai franchise-óriás azt állította, a balkezes Whopper összetevői azonosak a jobbkezeseknek szánt szendvics hozzávalóival, ám az új hamburgerben a fűszereket 180 fokkal elforgatták, ezáltal a saláta és a szószok nem folynak ki a jobb oldalon. Másnap a Burger King sajtóközleményben tudatta, hogy nem csak vásárlók ezrei rendelték a balkezes Whoppert, de sokan kifejezetten kérték, hogy nekik a régi típusú, jobbkezes burgert adják.

Jéghegy Sydneyben (1978)

A kalandos kedvű ausztrál milliomos, Dick Smith hitegette Sydney népét azzal, hogy egy uszályon elhoz egy jéghegyet az Antarktiszról, és tíz centért árulja majd a levágott darabkákat. A vicc része volt, hogy megetett mindenkit azzal, hogy ha a friss, érintetlen jég segítségével hűtik az ételt, sokkal jobb íze lesz. Az igazi poén az, hogy az uszály valóban megjelent az ausztrál város kikötőjében, és csak nagyon lassan esett le a csodát váró embereknek, hogy az nem jéghegy, csak egy ügyesen összerakott díszlet volt.

Rickrolling a Youtube-on (2008)

A rickrolling nem a youtube találmánya, ugyanakkor 2008 egyik legjobb napja volt, amikor a videómegosztó bármelyik Featured videójára kattintva Rick Astley örökzöldjére futottunk.

Twilight avatarok a DevianArt-on (2010)

A DeviantArt.com egy online összművészeti fesztivál, bárki elkészítheti saját profilját, és oda posztolhatja grafikáit, festményeit, digitális technikával készült alkotásait. Rengeteg tini van az oldalon, akik rengeteg formában dolgozzák fel rajongásuk tárgyát, így vélhetően nincs még egy olyan oldal, ahol ennyi Bella és Edward szerelmét dicsőítő munkát találunk. Az oldal készítői tavaly április 1-jén elég mókás módon minden felhasználó avatartját Edwardra, Bellára vagy Lady Gagára cserélték. Mi nagyon viccesnek találtuk, a felhasználók azonban elég nyűgösen fogadták, és az is nehezen esett le nekik, hogy csak egy tréfa áldozatai lettek.

Virgle: a Google és a Virgin benépesíti a Marsot (2008)

A Google is szeret mókázni, az egyik legsikeresebb akciójuk a Virgle volt. 2008. április 1-jén felhívást tettek közzé, mely szerint a Virgin társasággal közösen megkezdik a Mars kolonizációját. A mai napig elérhető a link, ahol többet is megtudhatunk a 2014-ben induló projektről, és ugyanitt jelentkezni is lehet, ha az első telepesek között szeretnénk lenni.

Mustra