A 90 éves "számmisztikus" és a 30 alatti "prímások" estje

Zanza!

Pedagógusokat jöttek köszönteni, talán ezért is sikeredett számmisztikusra az este. A Junior Prima Díjat ugyanis 3 évvel ezelőtt adták át először kategóriánként 10-10 díjazottnak, akik kivétel nélkül 30 év alatti feltörekvő fiatal tehetségek. Ráadásul az akár 5 jegyű számokkal is osztó-szorzó 90 éves Pataki Ferenc csak egy volt azok közül, akikre büszkék lehetünk. Az estén felállított Guinness világrekordon azonban senkivel sem kell osztoznia, az csak az övé.

Guinness világrekordhoz 3 és fél másodperc is elég

Az idei gála rendhagyó eseménnyel kezdődött: a hamarosan 90 éves Pataki Ferenc fejszámoló művész és pedagógus szikrázó tudásával egy látványos Guinness világrekord kísérlettel ejtette ámulatba a nézőket. Párhuzamosan és visszafelé is 3-5 jegyű számokkal szorzott, hatványozott és egyéb hihetetlen számításokat végzett úgy, hogy közben a közönség tagjai még számológép segítségével sem tudtak lépést tartani vele. Két háromjegyű szám összeszorzása egész pontosan 3, 53 másodpercbe telt Pataki Ferencnek.

A Vodafone támogatja a fiatal pedagógusokat

Miközben Pataki Feri bácsi egy Guinness világrekord kísérlettel köszöntötte a magyar oktatás és köznevelés legkiválóbb pedagógusait, addig a Vodafone kiosztotta a Junior Prima Díjakat is.

A Vodafone Magyarország és a Prima Primissima Alapítvány immár negyedik alkalommal jutalmazta az oktatás iránt elkötelezett fiatalok munkásságát. A díjat évente tíz, 30 év alatti fiatalnak ítélik oda, akik kiemelkedő teljesítményt értek el az oktatás vagy a köznevelés területén. Az idei évben a tíz díjazott Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkártól vehette át az elismerést.

Lakatos Péter, a Vodafone Magyarország stratégia, márka és kommunikációs vezérigazgató-helyettese a tehetséges fiatalok támogatásának fontosságáról beszélt: "A tehetség felismeréséhez és gondozásához elengedhetetlen egy olyan tanár jelenléte, aki mind emberileg, mind szakmailag segíti diákjai előmenetelét. A Vodafone idén újabb tíz fiatalnak ítélte oda a Junior Prima díjat, amely révén az oktatásban, nevelésben végzett tanári munka rangjának, erkölcsi és anyagi megbecsülésének növeléséhez szeretnénk hozzájárulni.” –

A Junior Prima díjazottjai magyar oktatás és köznevelés kategóriában:

Csordás Péter, a kecskeméti Mátyás Király Általános Iskola matematikatanára, 2009 óta a Katona József Gimnáziumban informatikát is tanít. 2008 óta a Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány által szervezett Zrínyi Ilona Országos matematikaverseny 5. osztályos feladatsorainak összeállítója. Több éve tagja a Bólyai János Matematikai Társulatnak.

Falvay Katalin, az ipolytölgyesi Szent Erzsébet Otthon konduktora. Az otthonban élő 150 súlyosan, halmozottan sérült (Down-kóros, autista, hallás-, látás-, vagy mozgássérült) fiatalból kiválasztott 15 fős csoport egyéni fejlesztését végzi, hogy a gyermekek napi életükben a képességeiknek megfelelő legmagasabb szintű önállóságot érhessék el.

Gyökerek Tábor és Mozgalom, a Szent Ignác Jezsuita Szakkollégium csapata 2003 óta szervez táborokat, programokat a határon túl lévő erdélyi, kárpátaljai, vajdasági nehéz körülmények között élő fiatalok részére. A táborban való részvétel ingyenes, ráadásul az önkéntesség és önszerveződés maximális szabadságot biztosít a kulturális, hagyományápoló, lelkiségi és közösségépítő programok kialakításában.

Dr. Horváthné dr. Petróczy Marietta, a Budapest Corvinus Egyetem, Kertészettudományi Karánakegyetemi tanársegéde. 2008-ban a hallgatók javaslatára, elnyerte az év oktatója címet az egyetemen. Kutatási területéhez tartozik a korokozók elleni biológiai védekezés lehetőségeinek feltárása, valamint környezetkímélő növényvédelmi eljárások kidolgozása különböző növénykórokozók ellen, természetes illóolajok segítségével.

Koltai Katalin, gitárművész, zenetanár. Gitárművész pályáját az új utak keresése, az előadói szabadság, a gitárrepertoár szélesítése, a kortárs zene széleskörű népszerűsítése és az összművészeti törekvések jellemzik. 2009-ben indította el társadalmi munkára épülő új művészeti programját, a Csigalépcső projektet, amelynek keretében Koltai Katalin és 5 fős csapata az ózdi társadalomból kitaszított, lecsúszott, halmozottan hátrányos helyzetű, általános iskolás gyermekkel folytat rendszeres művészeti, pedagógiai tevékenységet.

Miskolci Ifjúsági Matematikai Egyesület, az 1996-ban alakult egyesület céljai közt a matematikai tehetséggondozás, matematikai rendezvények szervezése és kiadványok szerkesztése szerepel. Az egyesület segítségével számos miskolci diákot jutott el az Ifjúsági Matematikai Kongresszusra Stockholmba, Marosvásárhelyre és Jénába, ahol azok érdekes előadásokat tarthattak. 2006-ban a kongresszus diákelnöke a miskolci egyetem hallgatója volt.

Molnár Sándor, a III. kerületi Önkormányzat Óvoda, Általános Iskola Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményének testnevelés-gyógytestnevelés szakos tanára. Munkája során 6-14 éves korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel foglalkozik. Ezek a gyermekek tanulásukban értelmileg akadályozottak, hiperaktivitással, figyelem- és magatartás-zavarral küzdenek. Az iskolai tanítási órák során a foglalkozásokat az ún. Tervezett Szenzomotoros Tréning irányvonalai mentén vezeti, ez a módszer a gyermekek számára kitűnő korrigáló, rehabilitáló lehetőség. Erre a terápiára építve Sándor kialakított egy olyan programot, amelyet több esetben is megdöbbentően nagy sikerrel járt.

Pesthidegkúti Waldorf Iskola, Közép-Kelet-Európa első Waldorf iskolája, amely 1989 óta működik Budapesten. Gyermekközpontú, képességfejlesztő iskola, amelyben a művészeti és a gyakorlati készségek fejlesztése azonos súlyú a közismereti képzéssel. Minden gyermek számára igyekszik megteremteni azokat a feltételeket, amelyek az érzelmi biztonságukat és szellemi szabadságukat biztosítják. Mint az alternatívpedagógia fiatal képviselője, sok fiatal pedagógust fogad be, akik Magyarországon vagy külföldön sajátították el a Waldorf-pedagógia alapjait.

Semsei Zoltán Tamásné Koós Hajnalka, aTiszaeszlári Általános Iskola tanítója. A közoktatás egy olyan szegmensében végzi munkáját, amelyben az oktatás és nevelés magas színvonalon való végzése nagy mértékben befolyásolja diákjai életútját. Tanítványai mind hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetűek, így gyakran minden egyes nebulója számára személyre szabott óratervet készít.

Takács Dénes, a Budapesti Műszaki Egyetem Műszaki Mechanikai Tanszékének Gépek és Járművek Dinamikája kutatócsoportjában oktató. Tanári munkája mellett nagy hangsúlyt fektet a kutatásra is, fiatal kora ellenére több nemzetközi publikációval is rendelkezik.

Junior Prima Díjról

A Prima Primissima Alapítvány kiterjesztéseként jött létre 2007-ben a Junior Prima Díj. A Díj alapítóinak célja a 30 év alatti fiatal tehetségek felfedezése, és a munkájukhoz szükséges feltételek biztosítása. A magyar oktatás és köznevelés kategória jelöltjeit szakmai szervezetek, egyetemi rektorok, illetve a kategória eddigi Junior Prima és Prima Primissima-díjazottjai javasolták.

A magyar oktatás és köznevelés kategória kuratóriumának tagjai:

- Dr. Bojár Gábor, elnök, Graphisoft

- Prof. Dr. Detrekői Ákos, elnök, Nemzetközi Hírközlési és Informatikai Tanács

- Gothárdi Ibolya, Humán Erőforrás Vezérigazgató-helyettes, Vodafone Magyarország Zrt.

- Hankiss Elemér, szociológus

- Prof. Dr. Kroó Norbert, alelnök, Magyar Tudományos Akadémia

- Skultéty Tamás, ügyvezető igazgató, S.T. Communication Kft.

Blogmustra