A Napkirály nemcsak a bűvkörét és hiúságát jelölő piros magas sarkú viseletéről vált híres divatikonná, de 1643 és 1715 közti uralkodása alatt a textilkereskedelmet a királyi udvar hatáskörébe vonva fel is virágoztatta azt. A különböző viseleteket évszakok szerint is megkülönböztette, s mindezt közkinccsé is tette az első igazi divatsajtójának nevezhető forrásokban, mellyel végképp Párizsra irányította a divatos megjelenést hájpolók figyelmét.
A divatdiktátor uralkodó menye, Marie Antoinette aztán méltó utódja lett dizájn téren apósának. Az haute couture első szárnypróbálgatásának beillő toronymagas parókaköltemények bevezetése az ő nevéhez fűződik, mellyel kétségtelenül stílust teremtett a francia fővárosban.
Párizs azóta is, évente legalább kétszer deklaráltan is a divat központjává válik, amikor megszervezik a divathetet, az év egyik legrangosabb és legzsúfoltabb divateseményét, ahol minden kreatív dizájner, divat-, stílus- és szépségipari guru összegyűlik, hogy megalkossa a következő szezon divatját öltözködésben, hajban és sminkben. A Dívány kérdéseire válaszolva Kolii Jancsó-Tororanov, Elite Pro Make-Up Artist avatott be a kulisszatitkokba.

Hogyan telik számodra ez az időszak?
Sminkesként nekem ezek a hetek a legzsúfoltabb, legmozgalmasabb projektek köze tartoznak az évben. Ilyenkor egy héten keresztül tartanak a legnagyobb divatházak különböző eseményei, sajtótájékoztatói, bemutatói, nagyszabású partijai, melyekre a meghívottakat, főként az első sorban ülőket, mindig az adott márka öltözteti és készíti elő.
Ezek szerint nem csak a kifutón végigvonuló modelleket sminkelitek?
Messze nem. A „the Friends of the house” azokat az embereket takarja, akiket a divatházak meghívnak a bemutatóikra, és az első sorban ülnek. A ház barátai gondos válogatás után kerülnek oda, őket az adott divatház öltözteti és sminkelteti. Ilyenkor az a feladatunk pro sminkeseknek, hogy egyik hotelből a másikba menjünk különböző hírességekhez, és elkészítsünk nekik egy lookot, amivel utána az illető mehet a show-ra. Ha egy nap az illető meg van hívva 3 bemutató első sorába, akkor az egész outfit- és lookcsere háromszor történik meg aznap, az esti after partyra felkészítésen kívül.

Miért kell ennyit foglalkozni a megjelenéssel ezekre a bemutatókra?
Ezek az emberek azzal, hogy ott vannak a bemutatón és sajtóanyag készül belőlük, brand ambassadorok lesznek. Minden márkának fontos, hogy a divathét ismert alakjai, arcai hogy jelennek meg a sajtóban, ezért fontos hogy például egy Fendi-bemutatóra Fendi ruha legyen a hírességen, Fendi kiegészítőkkel és Fendi ‘on brand’ frizura és smink, ráadásul tökéletesen elkészítve. Ezeket biztosítva megvan a kohézió a sajtóanyagok között, amik utána mennek a közösségi médiába.

Hány ember dolgozik egy híresség „tökéletes” megjelenésén?
Továbbra is szakszavakkal élve, a sminket mindig az outfithez és a moodhoz koordináljuk. Vagyis minden egységben van mindennel egy megtervezett egész részeként. Miközben ezek a sminkek készülnek, párhuzamosan dolgozunk együtt stylistokkal és fodrászokkal. Van, hogy 25 perc alatt kell valakit teljesen camera readyre előkészíteni. Ez nagyon kevés idő, ilyenkor nincs idő hibákat elkövetni, sem pánikolni. A képek, amik aztán a hírességekről a divatbemutatókon, divateseményeken, sajtótájékoztatókon, fogadásokon készülnek, és megjelenésüket mutatják, bármennyire is könnyednek, minden erőfeszítéstől mentesnek tűnnek, legalább 8-15 ember megfeszített és maximalista munkáját tükrözik.

Három szakácskönyv ingyenes szállítással!
Mentes Anyu szakácskönyveit azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.
MOST INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁSSAL!
Tekintsd meg ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés