A Tesla önvezető funkciói – és azok újabb és újabb verziói – már évek óta elérhetők. Az autó kamerák segítségével tartja a sávot, szükség esetén ez segít a sávváltoztatásban is. A New Scientist beszámolója szerint azonban könnyen meg lehet zavarni a rendszert.
Egyelőre a sok fejlesztés ellenére sem veszélytelen
A kínai Keen Security Labs IT-cég szerint nem mutatnak túl jó eredményeket a Tesla robotpilótái, ha a hivatalos útjelzéseket kell megkülönböztetniük más, az úttestre ragasztott matricától. A robotpilóta hibásan érzékelte az aszfaltra ragasztott matricát, a sávváltáshoz pedig az vezetett, hogy nem tudta megkülönböztetni az aszfalttól a matricát.
A Tesla 2014 óta használja a robotpilótáit, a rendszert minden évben fejlesztik, a cél, hogy minél biztonságosabbá váljon az utazás. A cég szerint a Keen Labs által létrehozott helyzet nem ad okot aggodalomra, hiszen a sofőr bármikor könnyedén vissza tudja szerezni az irányítást az autó felett. Azonban a robotpilóta terjedésével egyre kevésbé figyelik az utakat az emberek, nőnek a reakcióidők, sőt volt, aki elaludt, miközben az autó önmagát irányította.
Azonban nem a sávváltó trükk volt a kínai cég első sikeres hekkelése, már ami a Teslát illeti. Volt, hogy a száraz időjárás ellenére sikerült bekapcsolniuk az ablaktörlőt, és az is előfordult, hogy egy vezeték nélküli játékkonzollal irányították az Elon Musk által fejlesztett autót.