Bár már 2014 nyári kampány futott a kampány, valahogy csak most kapták fel jobban a családon belüli erőszak hatásait kegyetlen őszinteséggel kiemelő női jogi nonprofit szervezet, a Terre des Femmes figyelemfelkeltő hirdetését. A képeken nincsenek összevert arcok, mindössze a legkevésbé sem kihívó női lábat, bokát és lábfejet, valamint mellkast láthatunk rajtuk, mégis nagyon hatásosak: azt szemléltetkik, hogy általában hogyan és miről ítélik meg a nőket, illetve hogy milyen címkékkel ruházzák fel őket csupán a stílusuk és az öltözködésük alapján. A fotókat a hamburgi székhelyű Miami Ad School Europe készítette az 1981 óta működő svájci csapatnak - írja a designtaxi.com a Theresa Wlokka által kitalált és fotózott plakátokról.
A testrészek mellett megjelenő centiméterszalag ugyanis azt képviseli, miként ítéli meg a nőket a közvélemény a dekoltázsuk mélysége, a ruhájuk hossza vagy a cipőjük sarkának magassága alapján. Nem minden jelző negatív, hisz minél hosszabb az a szoknya, annál jóravalóbb az a fehérnép, de persze túl hosszú se lehet, mert akkor meg nem igazi nő. Ezzel mutat rá a nők társadalmi beskatulyázására: ha túlságosan is begombolt felsőben mutatkoznak, akkor prűdek, ha pedig egy köldökig dekoltált ruhában indulnak el otthonról, akkor ribancok.
A két átmenet között sem ússzuk meg a felcímkézést, a legtöbb szűklátókörű ember ugyanis még mindig előszeretettel illeti a nőket olyan sértő jelzőkkel, mint az unalmas, a régi vágású, a szűzkurva, a pimasz vagy az erkölcstelen. Mondják mindezt anélkül, hogy egy szót is váltottak volna a megszólt nővel.
A kampányt feltételezhetően az a két évvel ezelőtti eset ihlette, ami akkor nagy port kavart a Tumblr közösség körében. Egy vancouveri diáklány, a 18 éves Rosea Lake egy provokatív képet osztott meg követőivel „Judgement”(Ítélkezés) címmel, melyen sajátos módon a barátnője, Ali MacKenzie combjára írt ítélkező szavakkal illusztrálta, hogy milyen primitív jelzőkkel szokták illetni a nőket az öltözködésük alapján, írja a Huffington Post a művészeti osztályt végző középiskolásokról. A fotót egy nap alatt több mint 280.000 ezer ember like-olta és osztotta meg az oldalon. „ Ez egy tömör, vizuálisan is megnyerő kommunikatív kép, sok nő gondolta már ezt így az utóbbi időben. A társadalom már készen áll beszélni ezekről a problémákról (ribanc-megszégyenítés). Ez csak egyfajta lökést adott az ügynek” – mondta a kamaszlányokhoz képest szokatlanul éretten gondolkodó Lake.