Nemrég mutattuk be a kijevi származású, de Ausztriában élő Nikita Kadan munkáit, melyeket az ukrán rendőrség kínzási módszerei ihlettek. Ezúttal az Amnesty International belga szervezete készített egy figyelemfelkeltő kampánysorozatot a témában, amivel a durva és kíméletlen kínzásokra kívánják felhívni a figyelmet, írja a The Huffington Post a kor meghatározó ikonjaival készített hirdetésről.
A szervezet kreatív marketingesei olyan különböző tevékenységi területekről érkezett hírességeket ábrázolnak összeverve, mint Iggy Pop, Karl Lagerfeld divattervező vagy a 14. dalai láma, Tendzin Gyaco. A kampány a „Kínozz meg egy embert, és mindent bevall" szlogennel fut, így nem meglepő, hogy az alkotók a hírességek arcképeihez is írtak egy-egy kikényszerítettnek ható mondatot.
Az 1947-ben született Iggy Pop arcképéhez például azt a kijelentést írták, hogy Justin Bieber a rock&roll jövője, míg a Chanel ház kreatív vezetőjének fotóján az áll: a hawaii mintás ing és a strandpapucs az elegancia jövője. Minden bizonnyal a dalai láma szájából sem csúszna ki erőszak bevetése nélkül az a mondat, hogy biztosan elrontotta az életét az az ember, akinek 50 évesen még nincs Rolex órája. A mondatok a valóságban természetesen nem hangzottak el, pusztán az Amnesty International kreatívjai fejében születtek meg, és mint kiderült, a szervezet a fotók felhasználásához sem kért engedélyt, többek között Iggy Poptól, sem, írja a Guardian.