Eleget eszel, mégis folyton éhes vagy? Mutatjuk, mi lehet a háttérben

Nem csak a vércukorszint ingadozása vagy az alacsony kalóriabevitel okozhatja a folyamatos éhséget. Sokan akkor is tapasztalják, ha már bőven eleget ettek aznap. Mutatjuk, mi lehet az oka annak, ha mindig éhes vagy.

Előfordulhat, hogy kevés rostot vagy fehérjét eszel, vagy épp alkoholt ittál evés előtt. A Medical News Today erről szóló cikkéből szemlézzük a legszokatlanabb, legkevésbé ismert okokat.

# Alacsony fehérjetartalmú étrend

Néhány kutatás eredménye az sugallja, hogy több fehérje fogyasztása segíthet mindannyiunknak abban, hogy kevésbé érezzük magunkat éhesnek. Egy 156 elhízott serdülő bevonásával végzett kutatás bebizonyította, hogy a magas proteintartalmú reggeli segítette a fogyást és növelte a telítettség érzését. 

# Dehidratáció

Egy 2014-es tanulmány a vízfogyasztás hatását vizsgálta túlsúlyos nőknél. A kísérletben 30 perccel az étkezések előtt meg kellett inniuk fél liter vizet. Nyolc hét után fogyást tapasztaltak, és arról számoltak be, hogy csökkent az étvágyuk. 

# Alacsony rosttartalmú étrend

Egy 2016-os tanulmány megállapította, hogy a rosttartalmú étrendkiegészítőt szedő alanyok kevésbe voltak éhesek azokhoz képest, akik placebót kaptak a kísérlet során. A rostoktól tehát kevésbé érezzük magunkat éhesnek, számos előnyük mellett ezért is érdemes mindennap fogyasztanunk belőlük. 

# Leptinrezisztencia 

A leptin olyan hormon, ami jelzi az agynak, hogy a gyomor megtelt. Szintje általában étkezéskor emelkedik. A leptinrezisztencia az az állapot, amelyben a test nem reagál megfelelően a leptinre, ennek eredményeképpen az érintett személy nem érzi magát jóllakottnak étkezés után. A portál szerint sok túlsúlyos és elhízott ember emiatt nem tud fogyni. 

# Édesítőszerek

Egy 2016-os tanulmány megállapította, hogy a mesterséges édesítőszerek növelik az étvágyat, így jobb, ha fogyókúra esetén mellőzzük őket.

# Alkohol

Egy 35 nővel végzett 2015-ös kísérlet eredményében a kutatók beszámoltak arról, hogy az étkezés előtti alkoholfogyasztás érzékenyebbé tette a résztvevőket az élelmiszerek aromájára. Ezek szerint nem csak a pluszkalóriák miatt nem jó ötlet inni, amikor az ember fogyózik. 

A cikk hozzáteszi, hogy mindezeken túl olyan ismert okok is segíthetik az éhségérzet kialakulását, mint az alváshiány, az unatkozás, bizonyos gyógyszerek, a magas sótartalmú étrend, a stressz vagy a  menopauza időszaka. 

Mustra