Fogyni akarsz? Igyál vizet!

Olvasási idő kb. 2 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

A tiszta víz nem csupán az egyik legegészségesebb innivaló, de sokkal eredményesebb is a kilók elleni harcban, mint a különböző diétás üdítők – állítják a szakértők.

Egy, a Professor Health által szemlézett, nemrégiben közzétett amerikai kutatás eredményei azt mutatják, hogy a tiszta víz, mely nem tartalmaz sem cukrot, sem extra kalóriákat, sokkal jobb fogyókúrás ital, mint a különböző üdítőitalok cukormentes változatai. A kutatók túlsúlyos, 2-es típusú diabétesszel küzdő nőket vettek rá arra, hogy „diétás” üdítő helyett vizet fogyasszanak inkább, az eredmények magukért beszélnek.

Pár pohár víz az egészségért

A Michigani Egyetem kutatásában 81 túlsúlyos vagy elhízással küzdő, 2-es cukorbetegségben szenvedő nő vett részt. A vizsgálatot végzők megkérték a csoport egyik felét, hogy 24 héten keresztül csak tiszta csapvizet igyanak a főétkezés mellé, míg a többiek diétás üdítőket fogyasztottak ugyanennyi időn át, miközben mindkét csapat célja az volt, hogy a szóban forgó időszak alatt 7-8 kilótól szabaduljanak meg. Az eredmények azt mutatták, hogy azoknak, akik rendszeresen vizet ittak „light” üdítők helyett, átlagban 1,16 kilóval többet sikerült leadniuk, mint társaiknak.

Fogyni akarsz? Igyál vizet!
Fotó: Sam Edwards / Getty Images Hungary

A tudósok szerint ennek az lehet az oka, hogy a mesterséges édesítőszerek, utánozva a cukor ízét, nagyobb vágyat keltenek bennünk az édes dolgok iránt. Így több, valóban cukros vagy nagyobb kalóriatartalmú ételt fogyasztunk.

Mindemellett a kutatók azt is bizonyították, hogy segít a fogyásban, ha étkezéskor vizet iszunk. Túlsúlyos nőket és férfiakat vizsgálva tizenkét héten át, a tudósok úgy találták, hogy azok esetében, akik nem csupán kalóriacsökkentett diétán éltek az adott időszakban, hanem emellett több vizet is ittak a főétkezések során, átlagban 2 kilóval többet fogytak, mint azok, akik a fogyókúra alatt nem fogyasztottak több vizet, mint korábban. A szakértők szerint a legoptimálisabb, ha kb. kétpohárnyi vizet iszunk félórával minden nagyobb étkezés előtt.

Egy harmadik vizsgálat – melyben az egyetem munkatársai egy, 18 300 amerikai felnőtt étkezési szokásait érintő felmérés eredményeiből vontak le következtetéseket – azt mutatta, hogy azok, akik több tiszta vizet isznak (legyen szó csapvízről vagy akár szén-dioxid-mentes ásványvízről) átlagban napi 1 százalékkal kevesebb kalóriát fogyasztanak. Emellett telített zsír-, cukor-, nátrium- és koleszterinszintjük is csökkent.

A tudósok szerint érdemes felhívni a szélesebb figyelmet arra, hogy a tiszta víz gyakori fogyasztása nem csupán az elhízás kezelésében lehet segítségünkre, de általában is hasznos lehet mindennapi egészségünk megőrzése szempontjából. Egy 9528 felnőtt körében végzett kutatás adatai azt mutatják, hogy a 18 és 64 év közötti amerikaiak egyharmada nem iszik elegendő folyadékot. A szakértők igyekeznek rámutatni, hogy habár az elhízással küzdők számára a legfontosabb a megfelelő vízmennyiség bevitele, mindenki számára ugyanannyira szükséges és hasznos a kellő mennyiségű tiszta víz fogyasztása a mindennapokban.

Clear Collagen Professional italpor

A BioTechUSA segít céljaid elérésében

A BioTechUSA elkötelezett az egészséges életmód támogatása mellett. A kiegyensúlyozott étrendet az egyéni szükségletekhez igazított, gondosan megválasztott étrend-kiegészítők egészíthetik ki a tudatos életmód támogatására.

További információkért kattints ide.

hirdetés

Dívány ‎
Dívány ‎
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

VIP

Fehérjepor nőknek: marketingfogás, vagy tényleg szükségünk van rá?

A fehérjeporokról sokan még mindig azt gondolják, hogy elsősorban testépítőknek vagy élsportolóknak valók, miközben egyre több hétköznapi ember használja őket a mindennapi étrend részeként. De valóban szükség van rájuk, vagy inkább csak kényelmi és marketingtermékekről van szó?

Testem

Felturbózott vitamin lehet hatékony az Alzheimer-kór ellen

A szakemberek egy olyan megoldást kerestek a neurodegeneratív betegségek kezelésére, mely nemcsak a folyamat lassítására képes, hanem gyógyíthatja azokat a károkat is, melyeket a betegségek okoznak. A K-vitamin egy feljavított változata hatékonyan ösztönözte az agyban lévő „előd-sejteket” arra, hogy neuronokká alakuljanak, pótolva ezzel az elpusztult agysejteket.

Mindennapi

Családtagjaid hangján hívhatnak a csalók: minden pénzed elveszítheted, ha nem vigyázol

A mesterséges intelligencia rohamos fejlődésével egy új, rendkívül veszélyes csalási módszer terjed: a hangklónozás. A kiberbűnözőknek ma már mindössze néhány másodpercnyi valós hangfelvételre van szükségük ahhoz, hogy bárki hangját, legyen az családtag, barát vagy kolléga egyszerűen lemásolják. Ezeket a hangmintákat általában a közösségi médiából vagy korábban titokban rögzített hívásokból szerzik meg.

Testem

Sejtszinten borítja fel agyad működését ez az állapot

Egy friss kutatás szerint a depresszió nemcsak a hangulatot és a gondolkodást érinti, hanem egészen a sejtek szintjéig hatással lehet az agy működésére. A tudósok olyan változásokat találtak az agy és a vérsejtek energiaellátásában, amelyek segíthetnek megérteni, miért jelentkezik a tartós fáradtság, a motivációhiány vagy a „lelassult” gondolkodás ennél az állapotnál.

Édes otthon

Ezeken a helyeken lehet azbeszt a te otthonodban is

Sokan úgy gondolják, hogy az azbeszt rég betiltott építőanyagként a lakásokban már sehol sem okozhat problémát. Azonban Magyarországon ma is rengeteg olyan épület, melléképület és udvari szerkezet áll, amely tartalmazhat azbesztet – gyakran úgy, hogy a tulajdonosok erről nem is tudnak.

Életem

Felújítják az egyik budapesti hidat: így hat a forgalomra

Felújítják a Hajógyári-sziget fő megközelítési útvonalát jelentő K-hidat. Az eredetileg ideiglenesnek szánt szerkezet teljes körű rekonstrukciójára a Budapest Közút Zrt. pályázatot írt ki, a kivitelezés pedig várhatóan 2026 őszén indulhat.