Ezért félünk edzőterembe járni

Nem akarják, hogy megítéljék őket – egy friss kutatás szerint ezért félnek a nők edzőterembe menni.

Biztosan kinéznek majd maguk közül az alkatom miatt. Azt sem tudom, melyik gép mire való! Ilyen és ehhez hasonló okok miatt félnek a nők edzőterembe menni. Horváth-Kuhinkó Vivien tanácsaival legyőzheted a gátlásaidat.

Egy friss kutatás alapján a nők 65 százaléka azért kerüli el messzire az edzőtermeket, mert attól fél, hogy ott negatív színben tűnne föl: a többiek elítélnék belépve a helyiségbe, mintha csak egy arénában lenne, ahol mindenki őt méregeti.

Vajon jól csinálom?

Azt nézik, hogy mennyire izzadok?

Ha volt, hogy benned is megfogalmazódtak ezek a kérdések, nyugodj meg: nem vagy egyedül! Rengeteg nő azért mond le az edzésről, marad inkább otthon, mert azt hiszi, egy teremben csupa kellemetlen élmény érné. Legalábbis ezt derítette ki a FitRated Amerikában, 1000 ember körében végzett vizsgálatával. Összehasonlításképpen: a férfiak között 36 százaléknak voltak hasonló aggályai. Az edzőtermi félelmek listáját a „nem vagyok elég jó formában” vezeti. A megkérdezettek 49 százaléka attól tart, hogy az öltözéke nem megfelelő, 25 százalék pedig a sztereotípiáktól fél. 

„Valóban sokan vannak úgy, hogy nem tudják használni a gépeket, és nem merik megkérdezni, hogyan kell, mert félnek, hogy bénának találják őket. Egy jó edző ezt látja, és segít eloszlatni a gátlásokat. Mindenképpen javaslom, hogy ha valaki ettől tart, akkor először kérjen edzői segítséget. Nemcsak a szorongását oszlathatja el, de még a gyakorlatokat is megtanulja helyesen csinálni, illetve elsajátítja a gépek használatát – magyarázta Horváth-Kuhinkó Vivien. 

Íme néhány tipp, hogy ne félj edzőterembe menni! 

#1 Keress egy jó edzőt! 

Személyi edzővel nemcsak a kezdeti fóbiákat tudod könnyedén átvészelni, hanem a gyakorlatok helyes elsajátításában is a segítségedre lesz. Így elkerülöd a sérüléseket, vagy akár a kellemetlen érzést, hogy hogyan fogj hozzá, helyesen csinálod-e. Plusz még gyorsabban is fejlődsz, hiszen ő személyre szabott tervet állít össze neked. Nem mellesleg pedig, ha van megbeszélt időpontod, kisebb eséllyel lógod el a sportot. 

Nem muszáj végig edzőhöz járnod, ha esetleg anyagilag nem engedheted meg magadnak. Az elején azonban érdemes befektetni, mert meglátod, utána nemcsak jobban megy az edzés majd egyedül, de még élvezetesebb is, fóbiák nélkül.

#2 Kérj segítséget! 

Ha még nem szántad el magad, hogy edzőhöz fordulj, vagy csak egyszerűen nem szeretnél rá költeni, ma már a legtöbb teremben van teremedző. Az ő feladata, hogy segítsen, megmutassa a gépeket, a helyes használatukat. Bátran keresd, azért van ott! 

#3 Kerüld a csúcsidőt! 

Nyilván a csúcsidő azért telített, mert a legtöbb embernek akkor fér bele az edzés. Ha az elején úgy érzed, a tömeg még inkább táplálja a komplexusaidat, akkor inkább válassz félreeső idősávot. Ilyen a legtöbb teremben a kora reggel 6-7 között, vagy a 11-14 közötti sáv, illetve a késő este. Ha választani kell, próbáld meg a reggeli időpontot. Meglátod, először is segít felébredni, a napod pedig energikusabban folytatódik.

#4 Menj csoportos órára!

Ha nagyon nem mersz a terem súlyzós vagy kardiós részlegére menni, nyugodtan próbáld meg egy csoportos órával. Ne aggódj, bár többen vagytok, hidd el, mindenki magával van elfoglalva. Kivéve az edző, ő neked is segíteni fog! A csoportos óra tökéletes lehetőség, hogy bár nem személyi edzés keretein belül, de mégis kérj edzői segítséget, és kicsit hangolódj lélekben az egyedüli edzésre. 

Mustra