Most akkor hány kalóriát égetsz el egy edzéssel?

A legtöbb kalóriaszámláló elképesztően pontatlan, a szigorú és kényszeres kalóriaszámlálás ellenére is könnyen pozitív maradhat tehát a napi mérleg, ha minden jöttment futópadban vakon megbízol.

A kérdéskört vizsgáló Women’s Healthnek nyilatkozó fiziológusok és személyi edzők szerint fölösleges marketingfogást vagy gonosz összeesküvést sejteni a jelenég mögött: egyszerűen csak arról van szó, hogy a gépek által használt algoritmusok túláltalánosítanak. Hogy akkor miben bízhatsz? Leginkább magadban.

shutterstock 615321506

Szinte mind hazudik

Egy tanulmány szerint az összes gép túlbecsüli az elégetett kalóriák számát, néha akár negyven százalékkal is. A fiziológus Greg Justice szerint pontosabb eredményeket kapunk, ha - amennyiben van erre lehetőség - még az edzés előtt megadjuk a súlyunkat, nemünket, korunkat stb. Robothelytartóink hazugságainak tetten érésében a következő formula is segíthet:

amennyiben igazán magas intenzitású, tízből kilences nehézségű edzésről van szó, percenként 8-9 kalóriát égetünk el, egy mérsékelt intenzitású edzés során pedig 4-5 kalóriától szabadulunk meg egy perc alatt.

A csuklópántok még pontatlanabbak

A Stanford által letesztelt csuklópántok legpontosabbika is tévedett 27 százaléknyit az egyetem vizsgálata során, a legpontatlanabbnál pedig tulajdonképpen még egy véletlenszerűen kiválasztott járókelő is megbízhatóbb adatokkal szolgálhatott volna, az ugyanis nem kevesebb mint 93 százalékot tévedett. A Women’s Healthnek nyilatkozó személyi edző, Pete McCall szerint egy fokkal megbízhatóbbak egyébként a mellkasra szíjazható pulzusmérők, amelyek nem mozognak és csúszkálnak az edzés során, ezért pontosabb eredményekkel szolgálhatnak.

Blogmustra