Mennyit kell edzeni a valódi fittséghez?

Az sem mindegy persze, hogyan edzünk: egy kutatás szerint előnyösebb a szív működése szempontjából, ha magas intenzitású mozgásformákkal is megpróbálkozik valaki.

Chris Jordan, a telefonos alkalmazásként is elérhető 7 perces „edzéscsodát” kiötlő fiziológus szerint legalább heti 3 alkalommal kell edzenie annak, aki tényleg formába szeretne jönni. A magas intenzitású intervallum edzésekre emlékeztető, és egy hosszabb biciklizést vagy más kardió edzést is helyettesíteni képes testmozgás előnyeiről az Independent írt. 

A hosszabb kardióedzések pozitív élettani hatásait pár perc intenzív munkavégzéssel reprodukáló Jordan szerint persze mit sem ér a dolog, ha nem válik szerves részévé a mindennapoknak. Szerinte 3-5 alkalommal érdemes edzeni egy héten, amit egy nemrég publikált kutatás eredményei is megerősíteni látszanak.

shutterstock 537956305

A kutatás során 53 felnőttet egzecíroztattak egy texasi egyetem kutatói. A résztvevők fele két éven át heti 4-5 alkalommal edzett, méghozzá szakemberek felügyelete mellett. Számukra magasabb intenzitású gyakorlatokat írtak elő a kutatók, míg a másik csoport tagjai csak jógáztak és egyensúlyt fejlesztő gyakorlatokat végeztek. Az eredmények pedig azt mutatják, hogy az előbbi, magas intenzitású gyakorlatokat végzők szíve sokkal jobban teljesített a második év végén, mint a jógázóké.

A tanulmány szerzője és a 7 perces edzés kitalálója szerint is fontos tehát, hogy ne csak kardiózzon vagy emeljen valaki, hanem váltogassa is a kettőt. Jordan szerint valahogy így kéne kinéznie egy átlagos hétnek:

Hétfő: bicikli és karedzés

Kedd: jóga és guggolás

Szerda: futás és felsőtest (például fekvenyomás)

Csütörtök: pihenő

Péntek: boksz és lábemelések

Blogmustra