Narancslével gyorsabb a fogyás

Napi fél liter narancslé és heti három óra sport 2,5 százalékkal csökkenti a testsúlyt és 15 százalékkal a "rossz", azaz az LDL-koleszterin szintjét.

A Sao Paulói Egyetem táplálkozástudományi kutatói a kondicionáló sportok és a narancslé kombójának hatását mérték a középkorú nők súlyára és koleszterinjére kivetítve.

Három hónapon keresztül minden nap tizenhárom önkéntes résztvevő fél liter narancslevet ivott és hetente háromszor egy órán át valamilyen kondicionáló sportot végzett. Egy másik szintén tizenhárom nőből álló társaság ugyanennyit sportolt, de nem ittak narancslevet. A vizsgálat végén kapott eredmények a kutatókat is meglepték: azok a nők, akik sportoltak és narancslevet is ittak, zsírtömegük 15 százalékát, és teljes testsúlyuknak 2,5 százalékát veszítették el. Az úgynevezett "jó", vagyis HDL-koleszterin szintje esetükben 18 %-kal növekedett, a "rossz" LDL-koleszterin szintje pedig 15 %-kal csökkent.

Azon csoport tagjai, akik nem ittak a sportolás mellett narancslevet, zsírtömegüknek csupán 11 százalékától és testsúlyuknak 1,2 százalékától szabadultak meg. A koleszterinszintjük viszont nem változott jelentősen.

A teherbírás mértéke azonban mindkét csoportnál húsz százalékkal növekedett. A narancslékúra mellett sportoló nőknél viszont alacsonyabb volt a vérben lévő laktát, vagyis tejsav mértéke. A kutatók szerint ez arra utalhat, hogy a narancslé csökkenti az izmok fáradékonyságát és segítségével a szervezet jobban reagál a rendszeres testedzésre.

Blogmustra