Narancslével gyorsabb a fogyás

Olvasási idő kb. 1 perc
Google Állítsd be Google keresőjét, hogy a találatok között biztos ott legyen a Dívány!

Napi fél liter narancslé és heti három óra sport 2,5 százalékkal csökkenti a testsúlyt és 15 százalékkal a "rossz", azaz az LDL-koleszterin szintjét.

A Sao Paulói Egyetem táplálkozástudományi kutatói a kondicionáló sportok és a narancslé kombójának hatását mérték a középkorú nők súlyára és koleszterinjére kivetítve.

Három hónapon keresztül minden nap tizenhárom önkéntes résztvevő fél liter narancslevet ivott és hetente háromszor egy órán át valamilyen kondicionáló sportot végzett. Egy másik szintén tizenhárom nőből álló társaság ugyanennyit sportolt, de nem ittak narancslevet. A vizsgálat végén kapott eredmények a kutatókat is meglepték: azok a nők, akik sportoltak és narancslevet is ittak, zsírtömegük 15 százalékát, és teljes testsúlyuknak 2,5 százalékát veszítették el. Az úgynevezett "jó", vagyis HDL-koleszterin szintje esetükben 18 %-kal növekedett, a "rossz" LDL-koleszterin szintje pedig 15 %-kal csökkent.

Azon csoport tagjai, akik nem ittak a sportolás mellett narancslevet, zsírtömegüknek csupán 11 százalékától és testsúlyuknak 1,2 százalékától szabadultak meg. A koleszterinszintjük viszont nem változott jelentősen.

A teherbírás mértéke azonban mindkét csoportnál húsz százalékkal növekedett. A narancslékúra mellett sportoló nőknél viszont alacsonyabb volt a vérben lévő laktát, vagyis tejsav mértéke. A kutatók szerint ez arra utalhat, hogy a narancslé csökkenti az izmok fáradékonyságát és segítségével a szervezet jobban reagál a rendszeres testedzésre.

Clear Collagen Professional italpor

A BioTechUSA segít céljaid elérésében

A BioTechUSA elkötelezett az egészséges életmód támogatása mellett. A kiegyensúlyozott étrendet az egyéni szükségletekhez igazított, gondosan megválasztott étrend-kiegészítők egészíthetik ki a tudatos életmód támogatására.

További információkért kattints ide.

hirdetés

dívány.hu ‎
dívány.hu ‎
Oszd meg másokkal is!

Neked ajánlott

Az oldalról ajánljuk

Testem

Sokan nem tudják, hogy visszafordítható ez a látást érintő népbetegség: a műtét lehet a megoldás

Világszerte a szürkehályog felelős a legtöbb látásvesztéssel járó megbetegedésért, amely az idősödő társadalomban egyre több embert érint. Sokan mégis halogatják a vizsgálatot, pedig a fehérjék összecsomósodása miatt kialakuló lencsehomályosodást semmilyen gyógyszer vagy szemüveg nem tudja megállítani. A modern szemészet segítségével azonban ez az állapot teljesen visszafordítható: az ultrahangos és lézeres mikroműtéti technikák nemcsak biztonságosan és gyorsan adják vissza a tiszta látást, de a beültetett csúcstechnológiás műlencsékkel a korábbi fénytörési hibák is korrigálhatók.

Testem

Hiába szeded, ártasz vele: így fordul a D2-vitamin tested ellen

A D-vitamin fontosságát ismerjük, de kevesebbet tudunk annak formáiról. A táplálékkiegészítőkben többnyire D2 formával találkozhatunk, amelyről friss kutatások azt találták, hogy gátolja a D3 forma hasznosulását, ezzel rontva a D-vitaminból képzett kalcitriol nevű, hormonhatású vegyület előállítását.

Világom

Egy lélek sem lakik a menekülő keresztények szigetén: ma már csak egy magányos templom őrzi Nozaki titkát

Több mint 250 éven át titokban őrizték hitüket azok a japán keresztények, akik a hatóságok elől az ország legtávolabbi szigeteire menekültek. Nozaki az egyike volt azoknak az elszigetelt menedékhelyeknek, ahol a kereszténység követői a vallási tilalom ellenére is fenn tudták tartani közösségeiket. Noha a Nagaszaki prefektúrához tartozó apró sziget ma már lakatlan, különös múltja miatt mégis sokan kíváncsiak rá.

Világom

Betiltották a középkorban a gombot: nők nem viselhették

A pazarlás visszaszorítása érdekében egészen szélsőségesnek tűnő rendelkezések korlátozták a középkori olasz városok lakóinak kinézetét. Többek között gombot sem hordhatott mindenki, de a hajviseletet és az otthoni öltözködést is szabályok közé szorították.