Instagram Reels, TikTok, YouTube Shorts: vannak, akik viszolyogva és értetlenkedve szemlélik a pár másodperces videózásőrületet, ami az elmúlt években meghódította világot, de vannak olyanok is, akik lubickolnak a pörgős médiatartalomárban, és ez utóbbiak felé lejt a pálya. A RECnGO összegyűjtötte, milyen trendek várhatóak 2022-ben a közösségimédia-platformokon.
Egyre többen egyre több időt töltenek videónézegetéssel
Az emberiség több mint fele, azaz 4,5 milliárd ember használja rendszeresen a közösségi médiát, ráadásul naponta körülbelül 2,5 órán át böngésszük ezeket az internetes felületeket. Ennek a 2,5 órának, azaz 150 percnek a nagyrészét, 100 percet töltünk azzal, hogy videótartalmakat fogyasztunk.
Meghatározó szerepe van a közösségimédia-trendek alakulásában a TikToknak, amely pár év alatt elérte világszinten az 1 milliárd, Magyarországon pedig az 1 millió felhasználót. A TikTok mikrovideókkal hódította meg a szíveket: pár másodperces videók feltöltésére alkalmas felület. Bizonyára előnyére vált népszerűségének elérésében a rohanó világhoz alkalmazkodott emberek igénye, hogy gyorsan elérhető, rövid időtartamú szórakozást szerezhessenek a mókuskerék pörgéséből pár lopott pillanatra kilépve.
Egyszóval: a videókészítés fénykorát éljük, amely, mint a világ minden része, folyamatos fejlődésben van. Várhatóan ezek lesznek 2022 trendi videóinak ismérvei:
Mikrovideók
A mikrovideók 5-30 másodperc hosszú videók, amelyeket a TikTok tett népszerűvé. A Facebook sem szeretett volna lemaradni a nagy felhajtásról, ők is megalkották saját csilli-villi mikrovideós oldalukat, az Instagram Reelst. Főként a Z generáció köreiben népszerű formátumról van szó, amely jóval több interakciót vált ki a nézőkből, mint amire a „normál” videók képesek.
Vlogok
A vlogok a videózás titánjai: régóta léteznek, és töretlenül népszerűek. Az internetezők 44 százaléka fogyaszt napi szinten vlogtartalmakat. Népszerűségük egyik alappillére, hogy a vloggerek általában alaposan körüljárják a különböző témákat.
Vertikális videók
Rendkívül izgalmas, hogy a vertikális videók manapság már kifejezetten népszerűek. Olvasóink közül bizonyára sokan emlékeznek még azokra a (nem túl régi) időkre, amikor még igénytelennek számítottak a vertikális videók, és mindenki horizontális videókat követelt a vertikális videók alatti kommentszekcióban. Azonban az újabb közösségimédia-platformok a vertikális videóknak kedveznek, legyen szó az Instagram Storykról vagy a YouTube Shortsról.
Interaktív videók
Az emberek vágynak a kapcsolattartásra – kedvenc márkáikkal és influenszereikkel is. Kedveltek az élő videós közvetítés alatti kommentelési lehetőségek, illetve az Instagram-történetekben kirakott szavazások és kérdésfeltevések, amelyekre választ kaphatnak kedvenc influenszerüktől a követők.
Sztorik
A FOMO, a lemaradástól való félelem korszakában nem meglepő, hogy rendkívül nagy népszerűségnek örvendenek a limitált ideig, általában 1 napig elérhető videótartalmak. Exkluzív élményt nyújthatnak a követőknek, akik nagyobb érdeklődéssel és több interakcióval válaszolnak erre a formátumra.
Élő videók
Az élő videók hiába jóval hosszabbak, mint a mikrovideók, mégis nagy igénye van az embereknek erre a formátumra is. Háromszor olyan hosszú ideig tudja lekötni az emberek figyelmét az „élőzés”: spontán, azonnali, emberi és hiteles videózási forma, hiszen nem egy előre megszerkesztett tartalomról van szó.
A cikk az ajánló után folytatódik
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés
Rövid reklámok
Az 5-20 másodperc hosszúságú videóhirdetések, amelyekkel tele van a YouTube is, nem mennek sehová. Ezek már a „hirdetés átugrása” gomb megjelenése előtt befejeződnek: üzenetük lényegét eddigre már átadták, sikerrel jártak abban, hogy a fogyasztásra szánt tartalmukat manipuláció (átpörgetés) nélkül a maga teljességében kénytelenek legyünk megnézni. Tehát maradnak, mert sikeresek, ahogyan a 15-20 másodperces videóhirdetések is, amelyek szintén rövidnek számítanak.
Így változnak (és változtak) tehát videófogyasztási szokásaink a közösségi média platformjain. Ha szeretnél te is trendi felhasználóvá válni, nyugodtan meríts ihletet ebből a listából.