Különlegesen gusztustalan marketingakcióról kaptunk sajtóközleményt a napokban. A hiszti casting néven elindított kezdeményezés szervezői biztosan nagyon jópofának találták saját ötletüket, amelyben arra kérik a szülőket, töltsenek fel videókat hisztiző gyerekükről a hiszti casting facebook oldalra, ahol aztán szavazni lehet a legjobb (???) hisztire. A Facebook oldalt szándékosan nem linkeltem, ha valaki szeretné, a fenti honlapról megtalálja, a videókat amúgy csak lájkolás után lehet megnézni.
Kiemelkedően empatikus és gyerekbarát ötletüket azzal támasztják alá, hogy a náluk megforduló gyerekek annyira jól érzik magukat, hogy haza sem szeretnének menni, ezért induláskor gyakran hisztizni kezdenek. Ezért aztán - gondolhatta a nagyravágyó marketinges - nem is lehetne jobb reklámot elképzelni, mint egy olyat, ahol magából kifordulva hisztiző gyerekeket mutogatnak, akikre még szavazni is lehet.
Nos, én rákattintottam a facebook oldalra, hogy megnézhessen a tartalmat. Biztosan én vagyok nagyon gyenge, de elfacsarodott a szívem a videók láttán. Persze, minden gyerek szokott hisztizni. Az viszont, hogy anyuka/apuka egy ilyen kiborulás közepette mondjuk a gyereket nem megölelgeti, hanem nekiáll videózni, már megér egy szemöldökfelhúzást. Ha azt is hozzátesszük, hogy anyuka/apuka ezt követően a videót még fel is tölti az internetre, hadd röhögjön a szerencsétlen gyereken mindenki, ez már annyira gusztustalan, hogy ilyet keveset láttam eddig. Az már csak a koktélcseresznye a tejszínhabon, hogy mindezt egy magát gyerekbarátnak tartó hely hirdette meg.
Nem tudom eldönteni, mennyi a videók között a youtube-ról összevadászott, legalább kettő elég gyanús. De most komolyan, van épeszű szülő, aki képes ennyire megalázni a saját gyerekét azért, hogy esetleg nyerjen egy egyéves családi belépőt erre a fantasztikus helyre?
Mit gondolnak erről a marketingakcióról?