A H&M 2017-ben is tervezett egy Conscious Exclusive kollekciót, mellyel idén is azt a tévhitet rombolják tovább, miszerint a fenntartható, környezetbarát divat nem lehet elegáns. A kollekció minden darabja fenntartható anyagokból készült, például a BIONIC nevű poliészterből, amely kizárólag újra feldolgozott tengerparti műanyag hulladékból készül.
A kollekció egyik húzódarabja egy légies hajtásokból álló ruha, amelyet teljes egészében újrahasznosított tengerparti hulladékból készült BIONIC poliészterből alkottak – és a kampányuk arcán, Natalia Vodianován fotózták –, de nekünk nagyon tetszettek a sajtóbemutatón látott, 3D-s mintával ellátott dzsekik és a flitteres miniruha is (mely szintén újrahasznosított poliészterből készült). A szmokingblézerek bioselyemből és TENCEL twillből állnak, a férfiaknak elegáns zakók, a gyerekeknek a felnőtt kollekcióhoz illő tüllruhák készültek.
A Conscious Exclusive kollekció világszerte mintegy 160 H&M üzletben, valamint online lesz kapható április 20-tól, itthon a Váci1-es H&M-ben. Az árak magasabbak lesznek, mint egy átlag H&M kollekció esetében, a tengeri hulladékból készült estélyiért plédául 60 ezer forintot, a csak online elérhető tüll esküvői ruháért közel 70 ezer forintot kérnek majd: képek, árak a galériában!
Divatba jött a fenntarthatóság?
Nem a H&M az egyetlen fast fashion cég, mely fenntartható módon készült kollekciót dobott piacra a szezonban, pedig korábban ez nem volt divat: a Mango tőle szokatlanul egy Committed Collection-nel , pongyola fordításban kábé "elkötelezett kollekcióval" rukkolt elő, sok információt azonban nem árulnak el, a honlapon annyi olvasható: "a Mango Committed egy gondosan megtervezett kollekció nőknek és férfiaknak, környezettudatos elgondolás alapján összeállított ruhadarabokból. Egy kapszulakollekció, mely egyszerű stílusú, lezser és innovatív méreteivel a modern szelét hozza."
A Zara is csatlakozott a környezetvédő fast fashionhöz, náluk "Join life", avagy "csatlakozz az élethez" címen kapható egy olyan kollekció, melynek anyagait fenntartható módon termelték meg, például erről a felsőről kiderül a leírásból, hogy újratelepítenek annyi fát, amennyit fel kellett használni az alapanyag előállításához.
Az adidas pedig emeli a tétet, náluk már nem a lebomló cipő a menő, hanem a fényből előállított lábbeli. A Digitális Fény Szintézis nevű technika lényege, hogy fényt és oxigént transzformálnak szilárd anyaggá. Ez egy, a Carbon nevű Szilícium-völgyi technológiai vállalat által fejlesztett módszer, mely digitális fényvetítést, oxigén-áteresztő optikát és programozható folyékony gyantát alkalmaz nagy teljesítményű, polimer termékek létrehozásához. Ez az eljárás lehetővé teszi, hogy az adidas egyetlen komponens használatával a teljes talp esetében kielégítse a sportolók mozgásra, csillapításra, stabilitásra és kényelemre vonatkozó minden igényét. A legújabb modell neve Futurecraft 4D és 2018 végére több mint 100.000 pár cipőt tervez az adidas piacra dobni, melyek már ezzel a technológiával fognak készülni.