Nemrég az Amerikában terjeszkedő Sugarbid főnökével, Jagasics V. Csonka Hedviggel beszélgettünk arról, hogyan lett Mihalik Enikőből Sugarbird-lány, most pedig magát a modellt volt szerencsénk kifaggatni arról, hogyan keresztezte útja a magyar márkáét. Csak három és fél percet kaptunk a beszélgetésre, úgyhogy ezalatt nagy megfejtések nem történtek, de azért megtudtuk, hogy
- Éder Krisztián olyan, mintha az öccse lenne
- a Sugarbird a magyar fast fashion
- még legalább hat évet szeretne lehúzni a modellszakmában
- és tényleg nagyon-nagyon szereti a Sugarbirdöt, szokott is hordani ilyen ruhákat!
További részletek a hajtás után!
A Sugarbird sajtótájékoztatót szervezett április 11-re a Mihalik x Sugarbird kollekció bemutatásához, ahol az újságírókon és bloggereken kívül megjelent maga a tervező-modell, Mihalik Enikő is - túró rudinak öltözve. Azt még a nagy közös sajtóbeszélgetésen tisztázták, hogy a piros pöttyös ruhák Enikő kedvencei, és a modell szerint a Pöttyös Rudi a lehető legmagyarabb desszert, ezért lettek ezek a pöttyös ruhák a kedvencei a nyári kollekcióból.
A kollekciót már bemutattuk korábban (itt), a pöttyös ruhákon kívül kaphatók lesznek április 20-tól Balaton-ihletésű, zsolnays, zöldség-gyümölcsös, rajzfilmes és a népi motívumos ruhák is, Mihalik a hat alkollekció mindegyikébe egy szettet tervezett meg. Nem szorosan ezzel kapcsolatban kérdeztük a modellt, de azért a kollekcióról is esik pár szó alábbi rövid interjúban!
Hat éve interjúztunk utoljára egy nagyobbat, akkor azt mondtad, reméled, még hat éved van a modellszakmában. Most mit mondanál?
Szeretném azt gondolni, hogy ebben még legalább további hat év van, ha nem is annyira intenzíven, mint eddig. Emiatt is kezdtem azon dolgozni, hogy a divatszakma kreatívabb oldalán is kipróbáljam magam.
Honnan jött az ötlet, hogy ezt pont a Sugarbirdnél tedd meg?
Őszintén megmondom, évek óta figyelem a Sugarbirdöt és nagyon tetszik a fejlődés, amit látok a kollekcióikban. Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon sikeres magyar márka. Összehasonlítva más magyar márkákkal, szerintem ők mentek keresztül a legnagyobb fejlődésen, nagyon motiváltak, kreatívak, és szerintem ők az első olyan magyar márka, akik külföldön is próbálnak terjeszkedni és nem csak a körülöttünk lévő országokban és Európában, hanem Amerikában is. Olyan sikereket elértek már ott is, hogy celebek is felvették a ruháikat, van bennük potenciál.
Szegedi Katával például jó viszonyban vagy, ez az új kollaborációd hogyan viszonyul ehhez?
Nem te vagy az első, aki ezt megkérdezi, de én úgy gondolom, hogy a kettő teljesen más kategória, a Sugarbird tulajdonképp egy fast fashion brand, Kata pedig egy divattervező, más a folyamat, az árazás, a kreatív munka is máshogy zajlik. Annyira nem egy kategóriába esnek, hogy ha nagyot akarnék mondani, úgy fejezném ki, hogy olyan, mintha a Chanel próbálna a Zarával vetekedni.
Ha már haverok, eléggé híressé vált az instagramos poénkodásotok Éder Krisztiánnal.
Krisztiánnak kicsit feltűnési viszketegsége van. Mi nagyon jó barátok vagyunk, közel lakunk egymáshoz, egy környéken, olyan a kapcsolatunk, mintha a kisöcsém lenne, akivel egyfolytában szivatjuk egymást!
Itthon vagy New Yorkban képzeled a jövőd?
Nem gondoltam soha úgy, hogy New Yorkban fogok letelepedni, de a párom ott él, úgyogy egy darabig nem fogok onnan elköltözni.
Mennyit jársz haza?
Havonta legalább egyszer itthon vagyok 7 - 10 napig, ami előny.
Mikor vállalsz el kifutós munkát?
Ha felkérnek. Most már egy ideje ez így működik, nem járok válogatásokra, de ha felkérnek, nem mondok nemet.
Milyen a kapcsolatod Palvin Barbival? Ha jól tudom, nem közös az ügynökségetek.
Valóban nem közös az ügynökünk, de mi magyarok azért tartsunk össze, ez a mondásom. Jóban vagyunk, nem beszélünk minden nap, de szoktunk azért poénkodni egymással Barbival.