Mi is többször foglalkoztunk már azzal a problémával, hogy a ruhák méretezése nem arra szolgál, hogy a vásárlók eligazodását segítse, hanem leginkább arról, hogy egy-egy márka a saját vásárlóközönsége átlagos méreteire szabja a ruháit. Így lehet az, hogy két M-es pulóver között akár 16 cm különbség van mellbőségben, vagy az, hogy gyakorlatilag totális vaktában lövöldözés a címkéken található méretek alapján nadrágot vásárolni.
A napokban új lendületet kapott az értelmetlen ruhacímkék témája, amikor a londoni divathéten a Nők Egyenlőségéért Párt (Women's Equality Party, egy brit politikai párt, aminek a fő célja, hogy a nők egyenlőségéért harcoljon) elindított egy kampányt, aminek az a célja, hogy felszámolja a méreteket jelölő címkéket, ha már azoknak egyébként sincs különösebben praktikus hasznuk.
A modern időknek megfelelően a kampány Instagramon fut a #NoSizeFitsAll hashtag alatt, amit nagyjából úgy lehetne magyarítani, hogy a méret nélküli ruha mindenkire jó. A kampány alapját az a brit nők körében végzett felmérés adta, ami kimutatta, hogy a brit nők kb. 20 %-a kivágja a ruháiból a méretcímkét, és 70 %-uk ezt azért teszi, mert szégyelli a méretet, amit hord.