A szelfizés fontosabb, mint az elsőre gondoltuk volna. Legalábbis ez derül ki a NDP Group legutóbbi, kiskereskedőket vizsgáló elemzéséből, mely szerint ez év első nyolc hónapjában 390 millió font bevétel származott a sminktermékek eladásából, ami 14,3 százalékkal több, mint az ugyanebben az időszakban mért, egy évvel korábbi érték. „Az olyan hírességek, mint Kim Kardashian, Beyoncé és Cara Delevingne, nők generációit inspirálják arra, hogy szelfiket tegyenek ki magukról az közösségi oldalakra, mint az Instagram vagy a Facebook” – mondja June Jensen, az NPD munkatársa.
Szóval úgy látszik, hogy mindannyian olyan tökéletesen sima arcbőrrel szeretnénk feszíteni a szelfiken, mint Kim Kardashian és Cara Delevingne. Ami nem csoda, hiszen a szelfi-függő generáció élete minden fontos vagy kevésbé érdekes pillanatában lő magáról egy képet, legyen az nyaralás, unalmas reggeli vagy buli a haverokkal, ilyen helyzetekben pedig fontos, hogy jól is mutassunk a spontánnak tűnő, beállított fotókon. Ebben persze semmi meglepő nincsen, de azon már mi is ledöbbentünk, hogy a szelfizés éppen a kozmetikai cégek szekerét fogja majd megtolni. Őrület!
Kanye West önimádó 34 éves neje például hatalmas rajongója az illúziókeltő strobingnak, ami nem más, mint erős kontúrozás és a highlighterrel való játszadozás. Röviden, mindent fényesítünk az arccsonttól az orrnyergen át a homlokunkig. Szinte hihetetlen, de Kardashian fényvisszaverős sminktrükkjének hatására 48,5 százalékkal megugrottak az efféle kozmetikumok eladásai ebben az évben – számol be a Look.co.uk. Ami azért valahol riasztó, legalábbis abban a tekintetben, hogy mekkora befolyással bír a celebnő a világra.
A dús ajkairól könnyen beazonosítható Kylie Jenner például ajakdúsító szájfény és rúzs megvásárlására késztette a nőket, aminek hatására 54 millió font bevétel származott csak az efféle termékek eladásából. Ez körülbelül 16 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest. „Az arc, szem és a száj kisminkelése alapvető fontosságú egy szelfi elkészítéséhez” – mondja Jensen, aki szerint a márkák is fogták az üzenetet és készek változtatni a reklámstratégiájukon, például olyan kifejezésekkel igyekszenek megszólítani a vásárlóikat, mint a fotózásra, kamerázásra vagy HD-re kész kozmetikumok.