Eseménydúsan indul a 2015-ös év a Guccinál: nemrég bejelentette az új kreatívigazgatójának személyét, most pedig egy többéves pereskedésének is vége lett. A Guess-szel való nézeteltérés évekkel ezelőttre húzódik vissza, amikoris az olasz divatház beperelte az amerikai márkát, mondván azok jogtalanul használják a G betűt a termékeiken. Január 30-a fordulónap volt a történetben, hiszen a párizsi bíróság meghozta döntését: a Guess nem követett el se védjegysértést, se hamisítást és tisztességtelen versenyt sem folytatott az olasz divatházzal szemben.
A Gucci 17,5 milliárd forintnak megfelelő eurót követelt (szerintük ekkora káruk keletkezett), ezzel szemben még neki kellett fizetnie 30 ezer eurót (9,5 millió forintot). A Gucci képviselője azt nyilatkozta, hogy egyáltalán nem értenek egyet a döntéssel és fellebbezéssel élnek majd – olvasható a Fashionistán, ahol egyébként a koppintásgyanús cipőket is megnézheti.
Nem ez a Guess első győzelme a luxusházzal szemben: bár 2012-ben a New York-i bíróság kimondta, hogy a Gucci 5 levédett logójából 4-et lemásolt, a 124 millió dolláros kártérítési igényből mindössze 4,7 milliót (1 milliárd forintot) kellett megfizetnie. Ez pedig főleg annak fényében nevetséges, hogy a cég 2011-es bevétele 2,7 milliárd volt – dollárban. Az akkori per könnyektől sem volt mentes, mi viszont értetlenül állunk a helyzet előtt: ha valaki koppint egy ötletet, az előbb-utóbb úgyis kiderül és borzasztóan ciki szakmailag. Miért éri meg? Valószínűleg a Guccira nem szívesen költő, de hasonló életérzést kívánó vásárlóréteg által a cégnél hagyott dollármilliós bevétel láttán a bűntudat is kisebb.
Az akkori döntés két dolog miatt alakult úgy, ahogy: a bírák szerint a Guccinak már a 2009-es feljelentés előtt perelnie kellett volna (a budapesti Andrássy úthoz hasonlóan a két üzlet sok városban egymáshoz nevetségesen közel helyezkedik el, így biztos, hogy korábban is belefutottak már a kérdéses darabokba). A második érv pedig az volt, hogy a Guess nem hamisította, hanem átdolgozta a Gucci logóit, a bíróság pedig következetesen csak azokban az ügyekben állapít meg másolást, amikor minden varrás/forma/stb. egyezik.
A következő lépést viszont már a Guess tette meg és kérvényezte, hogy érvénytelenítsék a Gucci 3 bejegyzett védjegyét: a gyémántalakú mintát, a G logót és a Flora névre hallgató virágmintát. A bíróság törölte is őket és megállapította, hogy a Guess négyszögletű G betűkkel díszített logója nem a Gucci dupla G mintájából született. Az olasz divatház természetesen fellebbezett a döntés ellen, amihez mellékelt egy 2014 szeptemberi bírósági nyilatkozatot is, mely szerint "a Guess folyamatos, Gucci-motívmokat utánzó hozzáállása nem más, mint a márka kizsákmányolása".
Hiába nyerte meg a pert, a Guess vezérigazgatója kikelt magából és szerinte a Guccit is magába foglaló konszern, a Kering vezetője, François-Henri Pinault-t rabolja az idejét. "Hat éve, hogy a Gucci állandóan perel minket és minden egyes alkalommal veszít. Sőt, nem elég, hogy az olasz perben elveszítette néhány védjegyét, most a francia bíróság is érvénytelenítette őket. Továbbra is azt hiszem, hogy ezek a jogi csatározások csak időpocsékolások és ezt az időt és energiát inkább az üzletre kéne fordítanunk. Úgy tűnik, Pinault ezt nem így gondolja" – mondta Paul Marciano.
A francia döntéssel kapcsolatos fellebbezés miatt a történet valószínűleg itt nem ér véget.