Státuszszimbólum lett a pulóver

Olvasási idő kb. 3 perc

Az ékszereken kívül eddig leginkább a táskák és cipők díszeleghettek státuszszimbólum szerepben, de úgy tűnik, a 2014-es év ezen is változtat. Számos tervező kínálatában megjelentek olyan pulóverek, amelyeknek az címkéjén négyszámjegyű összeg található – dollárban. Ez forintban kifejezve negyedmillióról indul, de vajon tényleg akkora befektetés egy kötött felső, mint egy táska vagy egy lábbeli? Többek között a Bottega Veneta, Donna Karan, Jason Wu és Christopher Kane szerint igen.

Egyre gyakrabban tűnnek fel százezres nagyságrendű pulóverek a luxusmárkák kínálatban és legalább akkora kereslet van rájuk, mint egy Prada-táskára vagy Jimmy Choo-cipőre. A Bottega Venetánál 1500 euróba, tehát közel félmillióba kerül egy kötött kardigán, a Donna Karan-fanoknak pedig ennél jóval többet, 600 ezer forintot kell kifizetniük, ha magukénak szeretnék tudni a kötött pulóvert, amit a divatház álmodott meg. A világhírű blogger, Bryanboy nemrég posztolt egy fotót Instagrammon, amin Costa Rica-i nyaralásán egy hasonló árfekvésű Christopher Kane-darabban pózol. Gondolná a kép láttán, hogy ez a kék pulcsi egy használt autó árába került?

Az idei téli szezon legdrágább pulóvere a The Row boltjaiban landolt, ahol 4490 dollárt, 981 ezer forintot kérnek a felsőért, ami kasmír és gyapjú felhasználásával készült. A cég szerint 90 óra alatt készül el New Yorkban és össze sem lehet hasonlítani a párezer forintos fast fashion hasonmásokkal. A kasmír mongol kecskék szőréből készül fésüléssel. A Los Angeles Times szerint egy kecskének átlagosan négy év szükséges, hogy egyetlen pulóverre elég anyagot növesszen, emiatt keverik a legtöbbször más, hasonlóan puha anyagokkal. Ez már elég indok lehet a pénzes vevők számára, hogy 4 pár Manolo Balhnik cipő vagy egy Louis Vuitton táska helyett ezt válasszák.

Tetszik önnek ez a poszt?

Keresse a Dívány divatblogját Facebookon, így nem marad le a következőről sem!

A kasmír iránti kereslet exponenciálisan nőtt az elmúlt években, nem csoda tehát, hogy a kínálat 60%-át Kína állítja elő. A Wall Street Journal szerint az olasz kasmír kétszer annyiba kerülhet, mint az ázsiai verziója. Jelentések szerint pár évvel ezelőtt a ruhabolti árak átlagosan kétszeresei voltak a nagykereskedelmi áraknak, ez az érték most már 2,5-3-szoros. A luxustermékek árai a 2007-2008-as, válság előtti időszakhoz képest 50%-kal nőttek.

Azt hihetnénk, hogy javarészt az anyag az, ami meghatározza a termék árát, de akkor vajon mi kerül 400 ezer forintba Valentino pamutdzsörzé pulóverén és miért 300 ezer forint ez a csúnya, 100% viszkóz Balmain pulcsi? A név – illetve a marketingstratégia. Tökéletes példája annak, amikor egy divatház kizárólag az árral szeretné magát pozícionálni és ezzel meghatározni a vevőkörét. Ha a vásárlók hagyják magukat becsapni, akkor az az ő hibájuk. Mindenesetre, amíg a The Row pulóvere kicsivel tér csak el a Mango párezres verziójától, addig maradunk a fast fashion üzletnél és forintban költjük el azt, amit amúgy dollárban kéne kifizetnünk.

Balról jobbra: Bottega Veneta 1550 euró, Donna Karan 2200 euró, The Row 4490 dollár. Utóbbi készlethiányos.
Balról jobbra: Bottega Veneta 1550 euró, Donna Karan 2200 euró, The Row 4490 dollár. Utóbbi készlethiányos.reklámfotó
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek