Ígéretes márkának titulálja a KELE Clothingot a Vogue Italia. A magyar brand negyedik kollekciójával már Berlinben és Párizsban is debütált, most pedig a nap tervezőjeként tűnt fel az olasz divatlap online felületén. A rövid ismertetőben Kele Ildikó jellemzi az őszi-téli férfi kollekciót, a kérdés már csak az, itthon miért nem figyel rájuk senki.
A KELE Clothingot választotta a Vogue Italia a nap tervezőjének. Az olasz magazin által készített rövid interjúban Kele Ildikó mesél az izgalmas arculatról, az őszi-téli kollekció védjegyeiről, illetve a pulcsik és ingek kényelmes textúrájáról. A megjelenés apropóján mi is kifaggattuk a tervezőt, mit gondol a Vogue megkeresésről, a brandépítésről, és hogy mik a tervei a jövőre nézve.
"Kétségkívül ez a legrangosabb nemzetközi bemutatkozási lehetőség a márka eddigi életében" – mondta el a Díványnak Kele Ildikó, a KELE Clothing tervezője. A márka rendszeresen részt vesz nemzetközi divatvásárokon, a Vogue Italia az egyik legrangosabb férfi trade show-n, a firenzei Pitti Uomón szúrta ki őket. "Idén júniusban állítottuk ki a 2014-es tavaszi-nyári kollekciónkat, amikor meglátogatott minket Gianluca Cantaro, a L’Uomo Vogue főszerkesztője. Amikor bejött hozzánk a standra, igazából nem tudtuk, pontosan kicsoda, de arcól nagyon ismerős volt. Alaposan átnézte a kollekciót, végiglapozta a lookbookot, majd megkérdezte, adhat-e egy névjegykártyát, valamint az aktuális kollekció sajtóanyagát is elkérte. Amikor átadta a névjegyét, akkor szembesültünk csak vele, hogy ő valójában a Vogue-nak dolgozik. Ekkor azért egy pillanatra földbe gyökerezett a lábunk, ugyanis rendszeresen van több, a külföldi sajtó részéről érkező megkeresésünk, de a Vogue azért mégis csak a Vogue!"
A KELE célja, hogy az eredeti és hagyományos elemek ötvözeteként izgalmas kreációkat dobjon piacra, a koncepció pedig eddig sikerrel működött: az ötödik, Firenzében és Berlinben több látogatót vonzó 2014-es tavaszi-nyári kollekciójuk frissessége és emberközelisége mindenkit magával ragadott. Ennek inspirációja a természet és az erdő szeretete volt: az egyszerű, de változatos anyagok, a fák és növények színvilága, az élettel teli vadon, valamint az ebben a környezetben élő emberek tradíciói mind visszaköszönnek a ruhákon.
A megkeresést követően már nem volt meglepetés, hogy az olasz Vogue a nap tehetségeként emlegeti a KELE Clothingot. "A Vogue-megjelenés újabb motivációt adott a munkánkhoz, hiszen nagy mértékben hozzájárul a brand külföldi ismertségének növeléséhez. A KELE a fiúk munkájának(Áron és János) köszönhetően jövő márciustól Japánban, Svájcban, Németországban és Olaszországban is elérhető lesz. Másrészt ez egy olyan visszaigazolás számunkra, ami bizonyítja, hogy nem voltak hiábavalóak az erőfeszítéseink. Hiszünk abban, hogy meg tudunk abból élni, amit igazán szeretünk csinálni."
"A tervezés során a régi erdész, vadász és favágó öltözékekből merítettem ihletet. A kollekció különlegessége, hogy az erdő állatai egyedi tervezésű, régi vadászképeslapok által inspirált, nyomott motívumokon jelennek meg a zakókon, ingeken és nadrágokon egyaránt. A kockás ingeknél a színek és minták szokatlan módon találkoznak, ezek a rejtett, színes részletek bontják meg a gyapjú-kasmír kabátok komolyságát is. A kötött termékek között vannak különleges formaalakítású, puha és vastag gyapjúpulóverek, Jacquard-minták, valamint finom áttört felületek is" – jellemezte a kollekciót a tervező.
A KELE Clothing elsősorban az európai és ázsiai piacokon szeretné erősíteni jelenlétét a jövőben, a hagyományos értékesítés mellett pedig nagyobb hangsúlyt terveznek fektetni az online értékesítésbe is. "Már a kezdetektől, egy, a megszokottól lényegesen eltérő márkaépítési utat választottunk. A fiatal tervezők először általában saját országukban próbálják meg elnyerni a divatkövetők tetszését, majd ha már itthon biztos lábakon áll a márka, vagy esetleg érkezik egy váratlan külföldi megkeresés, akkor gondolkoznak el a más országok felé történő nyitásról. Mi viszont minden energiánkat rögtön a külföldi megjelenés felé irányítottuk, hosszú távú stratégiát dolgoztunk ki és megterveztük a márkabevezetés egyes szakaszait. Emellett a barátainknak is sokat köszönhetünk. A kezdetben még próbáltunk íratlan szabályoknak megfelelni, kértünk modelleket ügynökségtől, fogadtunk grafikust a szóróanyagok, és a weboldal szerkesztéséhez, idővel viszont rájöttünk, hogy a baráti támasz azonban pótolhatatlan. Ma már barátaink készítik a fotóinkat, videóinkat ismerősökről, a mi ruháinkban."
A tervezőnő az egyre kecsegtetőbb ajánlatok ellenére sem tétlenkedik: már javában folyik a 2014/15-ös őszi-téli kollekció megtervezése, amivel szemben jócskán megugrottak az elvárások. "Általában már két kollekcióval előre tudom, hogy milyen témákat szeretnék feldolgozni. Komoly és izgalmas feladat számomra a folytonosság és a minőség színvonalának megőrzése mellett mindig új ötletekkel előállni, de szerencsére inspirációban sosincs hiány" – részletezte a jelenlegi munkálatokat Kele Ildikó.
A Vogue Italia az utóbbi időben egyébként egyre jobban rajta tartja a szemét a magyar tehetségeken: az idei Muuse x Vogue Talents versenyen három magyar versenyző, Abodi Dóra, Szimon Ágnes Nóra (Zoe Phobic) és D'ora Tokai is versenyben van a legnagyobb tehetség címéért, a végső győztest az olasz Vogue főszerkesztőjével egyetemben hírdeti ki a Muuse.
A teljes Vogue cikket és a KELE kollekcióból még több képet itt tekinthet meg, a KELE Clothingot pedig hivatalos weboldalukon, vagy a Facebookon is érdemes követni.