Bronzosítóval, ajakbalzsammal szépülnek a férfiak

Olvasási idő kb. 3 perc

Régebben a férfiakat maximum televíziós vagy színházban való szerepléshez sminkelték ki, akkor is leginkább csak azért, hogy zsírosabb, csillogó bőrüket púderrel valamennyire mattítani tudják. Azonban ma már egyre több pasi nyúl önszántából különböző kozmetikai termékekhez a hétköznapokban is. De melyik a kedvenc termékük?

Már jó pár éve elindult az a divathullám, amikor a férfiak egyre inkább nőiesedni kezdtek, azonban sokáig ez csupán a gondosabb arcápolásban, diszkrét szemöldökszedésben és manikűrözésben mutatkozott meg. Már ekkor is metroszexuális jelzővel illették őket, de azóta durvább a helyzet, gondoljunk csak a nekik szánt csipke fehérneműkre vagy a leggingsre, ráadásul már előszeretettel nyúlnak színes sminkekhez, szemceruzákhoz is.

Kérdés a nőkhöz: ciki ha egy férfi sminkeli magát?

A Huffington Post szerint egy külföldi, a J. Walter Thompson által levezényelt tanulmányhoz 1000 férfit kérdeztek meg, és kiderült, hogy egyre nagyobb a nyomás rajtuk is, hogy jól nézzenek ki és szépítsék magukat. Ráadásul ugyanúgy rettegnek a sörhastól vagy a zsírmellektől, mint a nők az úszógumitól, illetve a narancsbőrtől. Így nem is csoda, hogy már az ő fürdőszoba-szekrényükben is számtalan kozmetikai termék található, és olykor némi smink is. Persze kevesen vannak olyan merészek, mint a mellékelt galériában látható celebférfiak. De lehet, hogy ez a jövő?

Kérdés férfiaknak: ön mit használ?

Ez persze annak is köszönhető, hogy már egyre több divatcég preferálja és támogatja a pasik szépítkezését, például Tom Ford, akik hamarosan új kozmetikumokkal rukkol majd elő, ezzel is bátorítva a férfiakat, hogy igenis nekik is jár a jóból. Ősztől állítólag arctisztító, hidratáló, szemkörnyékápoló termékeket is vásárolhatnak majd a férfiak Ford neve alatt, sőt lesz agyagmaszk, bronzosító és korrektor is - írja a Huffington Post.

És hogy mennyi pénz van ebben? A lap szerint a dél-koreai férfiak 2011-ben kb. 496 millió dollárral "támogatták" a kozmetikai ipart, az Euromonitor International pedig azt állítja, hogy az Egyesült Államokban 2012-ben 5 milliárd dollárt költöttek férfiaknak szánt kozmetikai termékekre. "Emlékszem, az édesapám csak szappant és Old Spice-t használt, nekem pedig egy fürdőszoba-szekrénnyi cuccom van. Persze ez nem jelenti azt, hogy minden este felteszek egy arcápoló maszkot, de tényleg több ilyen jellegű terméket vásárolok, mint korábban" - nyilatkozta a felmérés egyik résztvevője.

Ezekhez nyúlnak legtöbbször a férfiak

54 százalék - arcápoló készítmények, pl. hidratáló, szemránckrém

33 százalék - gyanta, szőrtelenítők

39 százalék - ajakbalzsam

29 százalék - manikűr

26 százalék - semmit nem használ

24 százalék - kozmetikai kezelések

19 százalék - önbarnító

13 százalék - szemöldök gyanta

11 százalék - bronzosító

10 százalék - korrektor

9 százalék - alapozó

Forrás: The State of Men c. tanulmány (Huffington Post)

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek