A fast fashion márkák harca nem újkeletű, számos üzleti tervet bevetettek már, hogy eladásban lenyomják a riválisaikat. Lehet ez nyitás új vevőközönség felé (például egy eddig csak tehetősebb réteget megcélzó márka készít egy olcsóbb kollekciót, hogy elnyerje a fiatalabb vásárlók tetszését is), de egyre gyakoribb az, hogy területileg terjeszkednek és új piacokat kebeleznek be a márkák.
A H&M most úgy döntött, hogy Indiában is boltokat nyit. Nem ment könnyen, ugyanis törvényi szabályozás miatt külföldi cégnek leányvállalatban maximum 49 százalékos tulajdonhányada lehet. A svéd cég olyan egyezményt kötött, amelyben ahhoz, hogy ez az érték 100% lehessen, az országban eladott termékek 30%-át Indiában kell, hogy gyártsák.
Tervek
A H&M úgy tervezi, hogy 50 ponton árusítja majd a ruháit és kiegészítőit. Bár a Zara csak kilenc üzlettel van jelen, mégis hatalmas előnyt jelent számára az, hogy három évvel az északi rivális előtt nyitotta meg első boltját Indiában. Vonzó ez a piac, hiszen a Levi's, a Uniqlo és a Prada már képviselteti magát, a GAP pedig bejelentette, hogy 2014-ben számíthatnak az érkezésére - írja a fashionmag.
Az indiai textilpiac a jóslatok szerint 2021-re eléri az évi 141 milliárdos forgalmat, ehhez jól jön majd a svéd márka 30%-os hozzájárulása is.
Gisele Bündchen az új arc
A H&M-mel kapcsolatban amúgy több hír is napvilágot látott mostanában: ők fogják öltöztetni a 2014-es téli olimpián a svéd versenyzőket és a sportos David Beckham fehérneműk után piacra dobták a bicikliseknek szánt kollekciójukat, Úgy látszik, egyre inkább elkötelezettek a mozgást kedvelő és azt támogató életformák mellett.
Ugyanakkor egy kiszivárgott üzleti tervből kiderül az is, hogy a Zalando nevű, e-kereskedelemmel foglalkozó cégbe többmillió eurót fektettek be mágnások és nem titkolt céljuk, hogy megszorongassák a H&M-et és az IKEA-t. Kíváncsian várjuk a fejleményeket, hogy végül ki produkál majd magasabb számokat.
Azt már tudjuk, hogy a nyári kampányképekhez a formás idomú Beyoncét nyerte meg magának a svéd márka, azonban a napokban lehullt a lepel az őszi kollekció hivatalos arcáról is, aki nem más, mint az ősmodell, Gisele Bündchen. Az ikonok elnevezésű projekt után, amelyben négy feltörekvő topmodell adta a nevét a ruhákhoz, a H&M egy igazi húzónévvel kötött alkut.