Fehérneműkörkép: hol milyen minőséget kap és mennyiért?

Zanza!

Megnéztük a legismertebb fehérneműboltok üzleteit és netes kínálatukat, hogy kiderítsük, melyik üzletben, milyen stílusú melltartókat, mennyiért vehetünk. Ha már bejártuk az üzleteket, a kiszolgálást és a próbafülkéket is teszteltünk és pontoztuk – a legjobb minőség, szolgáltatás 5 pontot kaphatott, a legrosszabb 1-et. Egyeseket nem osztottunk, és a legtöbb fehérneműbolt  igen jól teljesített a kiszolgálás és kialakítás terén. Ami a stílust illeti, röviden: ha pornósnak akar öltözni, menjen a Baci Lingerie-be, tinilányának az Oysho-ban vásároljon, olcsó és szép csipkecsodákért a leárazás ideje alatt az Intimissimbe látogasson el. A legjobb kiszolgálást és legjobban felszerelt próbafülkét a Triumph-ban találja, a Palmersbe pedig menjen, akinek hat anyja van.

Baci Lingerie: 24/ 30 pont

Stílus: A cég elég bátran hirdeti magát: „Megjelenése forradalmasította a világ fehérnemű piacát. Piaci konkurenseit valósággal sokkolja azzal, hogy a világ korábbi elsőszámú márkáival, a La Perla és az Agent Provocateur márkákkal megegyező luxus minőségű fehérneműt és harisnyákat kínál, azok árának töredékéért”. Hát az biztos, hogy olcsóbb, de a minőséget azért megkérdőjeleznénk.

A melltartók nem tartanak, a bugyikat műanyag csattal lehet méretünkre alakítani, ami elég szarul néz ki, a csipkék olcsó hatásúak annak ellenére, hogy a magyar piacon azért a közepesen drága fehérneműmárkák közé tartozik a Baci a 12 ezer forintos szettjeivel. Bár szép fehér az üzlet, mégis inkább kelti szexshop benyomását, mint bugyiboltét: van testharisnya, műszempilla, masszázsolajak, különféle mellbimbódíszek.

Mindez kis kartondobozokba csomagolva lóg a falakon, már csak a vibrátorok hiányoznak. Az általunk felpróbált szettek kellemetlen anyagú csipkéből voltak, és nyúltak minden irányba: cseppet sem voltak szexisek, a nagylyukú necc testharisnyáról meg mindig az olcsó pornó jut eszünkbe. A méretezés is épp annyira pontos, mint a szexboltok katalógusaiban: van S/M és M/L.

2/5 pont

Árak: Egy szett olyan 11-13 ezer forint körül mozog, ez egy melltartót és bugyit, vagy fűzőt és bugyit takar. Egy átlag poliészterbugyi 2-3 ezer forint, ami elég sok, ha azt vesszük, hogy a többi üzletben mit kapunk ennyiért.

2/5 pont

Üzlet kialakítása: Kellemes, fantáziadús, tükrökkel, kisszekrénnyel, korbácsot szorongató próbababával.

5/5 pont

Kiszolgálás: Az egyik legjobb az összes bolt közül. A hölgy segítőkész, szívesen segít, ha valamiről nem tudjuk, mire való, ért is ahhoz, amit csinál. Nagyon kellemes úgy vásárolni, hogy helyettünk a próbafülkébe visznek bármit.

5/5 pont + 1, mert itt a legjobb a kiszolgálás

Próbafülke: Nincs valami sok a boltban, sőt. A vastag brokátfüggönnyel elhatárolt alig egy négyzetméter kicsi és félhomályos, de legalább nincs bent dög meleg.

4/5 pont

Honlap: A cég honlapja is arról árulkodik, hogy értenek a marketinghez. Minden szettet meg lehet nézni, stílus és szín szerint vannak a fehérneműk csoportosítva, a honlap képei igényesek és épp kellemesen szexisek. Csak azt nem értjük, hogy egyes képeken miért kell eltüntetni a modell mellbimbóját, elég groteszk a végeredmény.

5/5 pont

Oysho 26/30 pont

Stílus: A Baci szöges ellentéte. Csupa ártatlan, pasztell színű hálóruha és fehérnemű sorakozik a fogasokon (nem dobozokban). Célcsoportként valószínűleg a maximum 20 éveseket lőtték be. Sok a Miki egeres cucc, a Hello Kitty-s és Snoopy-s hálóruha, tréning, melltartó. Aki kinőtt már a rajzfilmekből, ártatlan, virágos szetteket vehet, de aki vadabb fehérneműre vágyik, ne ide jöjjön! Méretek XS-től XL-ig vannak, a melltartók is a normál, európai méretezést kaptak. Kevés a műszál, sok a pamut. Találtunk alakformáló alsóruhát is: az alakformálás az új kis fekete, ugyanis minden üzletben van lurexszálas, szoros aláöltözet.

3/5 pont

Árak: Így, hogy szinte minden féláron van, elég jutányosan vásárolhatunk be tinilányunknak. Melltartók 3 ezer forint körül, három pamutbugyi 2 ezer forint körül kapható. A pizsamanadrágok is 3 ezer forint körül vannak (normál áron 6 ezer egy pizsinadrág), felsők 3-6 ezer forint között. Még szandálokból és házi papucsokból is van választék, 4 ezer forintért műbőr szandált kapunk.

5/5 pont

Üzlet kialakítása: Pihepuha pasztell, akár egy diáklány szobája a lakberendezési magazinokban. Áttekinthetők a polcok, sztenderek.

5/5 pont

Kiszolgálás: Nagyon kedvesek az eladók, ha kérjük, bátran véleményt is mondanak a felpróbált ruhákról, hoznak méretet bármiből.

5/5 pont

Próbafülke: Se nem túl nagy, se nem túl kicsi, 5 fülke van az üzletben, ami épp elég. Ottjártunkkor nem volt sor, de egy keményebb leárazási napon biztos kell várni eleget. Érthető,de nem túl praktikus, hogy bugyit nem lehet próbálni, így csak saccra lehet belőni, jó lesz-e a kiválasztott méret. Igazából ez visszavetette vásárlási kedvünket, mert nem tudtuk eldönteni, a melltartó mellé melyik méretű alsót vigyük haza.

3/5 pont

Honlap: A spanyol cég honlapja könnyen kezelhető, fent vannak a magyar árak, és a leárazást is követi a honlap. Minden termékről találtunk jó minőségű fotót.

5/5 pont

Palmers: 13/25 pont

Stílus: Az osztrák cég valószínűleg a tehetősebb középkorú és 30-as nőket lőtte be célcsoportnak, ennek megfelelően komoly, csipkés, párnázott, merevített csodákkal van tele az apró üzlet – melynek felét ráadásul a fürdőruhák foglalják el. Van külön menyasszonyi kollekció, alakformáló kollekció és sima, hétköznapi fehérneműk is, de persze azokról sem spórolták le a csipkét. Javukra legyen mondva, hogy kellemes anyagokkal dolgoznak.

3/5 pont

Árak: Ez talán a legdrágább bolt a felkeresettek közül: melltartók 12-18 ezer forint között, bugyik 2-5 ezer forint között kaphatók. Aki itt vásárol, annak fontos a fehérnemű minősége, az biztos. A legolcsóbb dolog, amit az üzletben találtunk, egy tök egyszerű, 3 ezer forintra leárazott bikinialsó volt.

3/5 pont

Üzlet kialakítása: Az Aréna plázában lévő üzlet meglepően kicsi, zsúfolt, és félhomályos.

4/5 pont

Kiszolgálás: Talán nevezhetjük botrányosnak: két eladó álldogált a kis üzletben, foghegyről odavetettek egy hellót, majd támasztották tovább a pultot. Semmit nem kérdeztek, el sem köszöntek, reméljük nem zavartuk őket nagyon.

1/5 pont

Próbafülke: Elment a kedvünk a próbálgatástól, de biztos tiszta és félhomályos, mint az üzlet.

Honlap: A honlap is olyan, mint az üzlet eladói: nem ragaszkodik hozzá, hogy kommunikáljunk. Ennek érdekében németül lehet böngészni, minket kicsit hátráltatott, hogy fogalmunk sincs, hogy van németül a melltartó. Az árak is csak euróban vannak kiírva, arról végképp nincs semmi tájékoztatás, mi kapható Magyarországon a termékeik közül és mi nem.

2/5 pont

Triumph 26/30 pont

Stílus: A Triumph a praktikus, középkorú, nem hibátlan alakú nőkre hajt. Tele a bolt alakformáló ruhákkal, fehérneműkkel. A többi fehérnemű nagyrészt egyszerű, fekete, fehér, vagy testszínű darab, minden méretben, minden korosztálynak. Sok pamutmelltartó és bugyi is van, szerencsére nem cuki kisállatos mintával, hanem csíkokkal, vagy sima, egyszínű verzióban. A szexnek is adnak azért, találtunk csodaszép csipkebody-t, ami mellett a Baci elbújhat. Ráadásul ez csak 6 ezer forintba kerül. Az alakformálókba viszont igazi kín beleerőltetni magunkat, de ez lehet, hogy nem hibája a termékeknek, hanem tulajdonsága.

5/5 pont

Árak: A teljes árú melltartók 10 ezer forint körül kaphatók, a pamutmelltartók viszont csak 5 ezer forintba kerülnek. Az alakformálók drágábbak, egy body 18 ezer forint, de melltartók közül is tudunk ilyen drágát választani.

3/5 pont

Üzlet kialakítása: Praktikus, áttekinthető, semmi extra sallang nincs.

4/5 pont

Kiszolgálás: Nagyon kedvesek az eladók és értenek a fehérneműkhöz is. Szükség esetén még méretünk megállapításában is tudnak segíteni. Nem zavarnak próba közben, de bármikor kérhetjük segítségüket. A kis üzletben minimum 4-en voltak eladók, tehát jó eséllyel minden vendéggel tud valaki foglalkozni.

5/5 pont

Próbafülke: Tágas, a függöny megfelelően takar, kényelmes fotel is van a fülkében. A Triumphé a legjobban felszerelt próbafülke, dezodorral, mindenféle törlőkendővel, vattával és mérőszalaggal. Mintha otthon lennénk. És még túl meleg sincs.

5/5 pont + 1, mert övék a legjobb próbahelyiség

Honlap: A Triumph honlapja se tökéletes, például árakat sehol se találunk és a különböző kollekciók közül is bajos előtúrni, épp mire vagyunk kíváncsiak. Melltartókat akarunk nézegetni, nem különböző kollekciókat.

3/5 pont

Women's Secret: 20/30 pont

Stílus: A fiatal, ártatlan, természetszerető lányokat lőtte be a WS: a stílus kicsit emlékeztet az Oysho-éra, csak kevesebb a rajzfilmfigurás cucc. Romantikus lányoknak ajánljuk a boltot, és lehetőleg kisebb méretűeknek: a cetlinek nehéz kiigazodni, sok melltartó alul szorít, felül bő, és sokan panaszkodnak arra, hogy míg máshol 38-as a méretük, a WS-ben a 42 se jó rájuk. Mivel épp leárazás van, nehéz jó méretet túrni, mert össze-vissza van hányva minden.

4/5 pont

Árak: A leárazáson van már 1700 forintért is melltartó, 1200-ért pedig bugyi, de jellemzően 5 ezret kell egy felsőrészért fizetnünk.

4/5 pont

Üzlet kialakítása: Kislányos, és nem nagyon áttekinthető, nem jöttünk rá, hogy mi szerint vannak a fogasokon a melltartók csoportosítva.

3/5 pont

Kiszolgálás: Nem beszéltünk senkivel, talán még csak nem is köszöntek az eladók.

2/5 pont

Próbafülke: Tágasabb, mint a Tezenisben, sok pakolórúd és szék várja a betérőt. Nem volt nagyon meleg.

4/5 pont

Honlap: Áttekinthető honlap, de csak euróban vannak fent az árak, tehát az sem derül ki, mi kapható a magyar boltban. Ráadásul itt is kollekciók és nem fajták szerint csoportosítják a termékeket, úgyhogy tudjuk, milyen lesz az őszi kollekció, de azt, hogy épp milyen melltartókat találunk a boltban, nem.

3/5 pont

Tezenis: 18/30 pont

Stílus: Szép és praktikus darabok váltakoznak, a leárazás miatt épp méret szerint vannak a termékek csoportosítva. Ne európai méreteket keressünk, az olasz 1-2-3-as méretek jelzik az S-M-L közti különbséget. Azért melltartót viszonylag nehéz M-es méretben venni, mert akinek nem konfekció szerint alakul a teste, az könnyen kieshet abból a kosárból, ami épp nem szorítja a melle alatt. A legtöbb agyonpárnézott super push-up melltartó viselése nagyon féjdalmas, ugyanis a nyakunkba nyomja a melleinket a sok tömés. A minőséggel szemben vannak kifogásaink, az itt vásárolt atléták egy viselést bírnak megérni, de a melltartók egész jól tartják a formájukat, úgy is, hogy gépben mossuk őket. Évekig nem nyúlnak szét. Az olcsó lycrabugyik pedig személyes kedvenceink.

3/5 pont

Árak: Az olcsóság az üzlet erőssége. Két melltartót adnak 6 ezer forintért, a leárazott divatfehérneműk közt pedig 2500 forintért találunk már szép alsóneműt. Trendi neonszínű melltartókat 4 ezer forintért vehetünk, hozzáillő bugyiból három 3 ezer forintba kerül. A leárazott bugyik 1000 forint alatt vannak. Itt is vannak otthoni ruhák, atléták, leárazva talán megérik azt az ezer forintot, de nyúlnak.

5/5 pont

Üzlet kialakítása: Kicsit rideg a fekete műmárvány padlóval, és a fémfogasokra aggatott millió melltartóval, de a színes árukészlet kompenzálja az üzlet semmilyen mivoltát.

3/5 pont

Kiszolgálás: Kedvesek, de jellemzően csak a kasszában vannak eladók és ők is nagyon le vannak terhelve. Így nem köszön és nem kérdez senki, de ha nekünk van kérdésünk, és találunk is valakit, akkor kapunk választ. Arra ne számítsunk, hogy segítenek válogatni, méretet venni.

3/5 pont

Próbafülke: Zsúfolt és kicsi, de legalább van 5 fülke. Így is kígyózó sor állt. A fülkékben nincs szék, van viszont kosz és meleg. A felülről jövő fényben mindenki ronda, mivel a cuccokat nem számolja senki befelé, elöntik lassan a fülkéket a széthajigált melltartók.

2/5 pont

Honlap: Elég kevés információt tartalmaz, árak egyáltalán nincsenek, és a teljes kollekciót sem találtuk a honlapon.

2/5 pont

Intimissimi: 25/30 pont

Stílus: A romantikus felnőtt nőkre hajt az üzlet a sok csipkés fehérneművel: kicsit emlékeztet a felhozatal a Palmers-éra, de sokkal olcsóbb és változatosabb. Fekete és fehér alapszíneken kívül szinte bármilyen színben találunk melltartót: nincsenek gyermeteg darabok (legalábbis a női részlegen), mindenhez lehet bugyit keresni (mondjuk az hátrány, hogy a bugyikból simán elfogy az, ami nekünk épp kéne a melltartó mellé és fordítva). Az anyagok is kellemesek és a szabással sincs sok bajunk. Itt végre megint a normál európai méretezés szerint keresgélhetünk, csak A-s melltartót ne nagyon keressünk, mert az nincs. Ja, és nagy mellre sincs semmi, a C semmire nem elég.

4/5 pont

Árak: Leárazva elég baráti, 3000 forintért lehet szép melltartónk, 1200-ért csinos bugyink. A nem leárazott darabok közt nem egy 7000 forintnál is drágább.

4/5 pont

Üzlet kialakítása: Fehér, szinte steril. Rend van, a melltartók méret és nem stílus szerint vannak csoportosítva. A vásárlási élményen nagyban rontott az üzletben égetett agresszív illatú füstölő, amitől 10 perc alatt hányingerünk lett.

4/5 pont

Kiszolgálás: Köszönnek a lányok minden betérőnek és távozónak, megkérdezik, segíthetnek-e. akár többször is.

5/5 pont

Próbafülke: Szűk és sötét, nincs hova pakolni, nem tudjuk normálisan megnézni magunkat a tükörben, annyira pici a fülke. 4 darab kis próbahelyiség van.

3/5 pont

Honlap: Nincsenek árak, de legalább külön kategorizálják a melltartókat és bugyikat, így könnyű keresni. Minden mellett fel van tüntetve, milyen színben kapható, méret és anyag szerint is kereshetünk a honlapon.

5/5 pont

+1: H&M

Önnek melyik a kedvenc fehérneműboltja?

  • Triumph 1243
  • Intimissimi 620
  • Egyiket se szeretem 416
  • Tezenis 308
  • Women's Secret 244
  • Oysho 71
  • Baci Lingerie 67
  • Palmers 48

A H&M a kakukktojás cikkünkben: azért tértünk be a fast fashion boltba, hogy megnézzük, egy ruhaüzlet fehérneműosztálya mennyivel tud kevesebbet, mint egy erre szakosodott üzlet. Válogatni elég nehéz, fürdőruhák és melltartók keverednek totális káoszban, és a kínálattól nem vagyunk elájulva. Tök egyszerű lycramelltartókból vehetünk 3-at 3 ezer forintért, ami jó ajánlat nagyon, csak ember legyen a talpán, aki talál 3 melltartót is jó méretben. A sima lycrán kívül van elég giccses, neonszínű, strasszal kirakott melltartó 4 ezer forintért, illetve ugyanez párducmintásban – ezeket a honlapon is könnyen megtaláljuk. Szóval fehérneműért még mindig megérti fehérneműboltba járni.

Blogmustra