Penelope Cruz L'Oréal szemfesték reklámja a brit reklámfelügyeleti testület (Advertising Standards Authority) szerint megtévesztő, a színésznő ugyanis nemcsak a „teleszkópikus” hatást kiváltó mascarát viseli a szempilláin, hanem nyilvánvalóan műszempillákat is.
Míg a nálunk is sugárzott reklámban azt állítják, hogy szempillák a spirálnak köszönhetően 60%-al hosszabbnak tűnnek, a tévéstáb a felügyelőszerv nyomására kénytelen volt elismerni, hogy Cruz szempilláiba néhány nem eredeti szálat is bedolgoztak. Ez valóban fantasztikus, csak azt nem értjük, hogy hogy nem tűnt fel eddig senkinek, hogy a reklámozott samponok és kenceficék legtöbbje olyan hatást ígér a reklámokban, ami eleve irreális. A fogyasztóvédelmi testület egyébként legutóbb pont megint a L'Oréal-al balhézott össze. 2005-ben azt kifogásolták, hogy a Claudia Schiffer által reklámozott ránctalanítók olyan hatást ígérnek, ami sebészi beavatkozás nélkül egyszerűen lehetetlen. (Forrás: Guardian, Fotó: ASA)