A 9 legnagyobb hiba, amit elkövetsz a bevásárlásnál

Milyen szisztéma szerint érdemes összeírni a bevásárlólistát? Hogy lehet ellenállni az impulzusvásárlásnak? És milyen praktikák vannak a spórolásra?

A szupermarketben vásárlásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai is. Sok termék olcsóbban kapható, de ha nem vagy résen, akkor is megpakolt szatyrokkal távozhatsz, ha csak kenyérért és tejért ugrottál be. Az Apartment Therapy táplálkozási szakemberek megkérdezésével járt utána, mire érdemes figyelned, hogy ne kövesd el a legtipikusabb vevői hibákat.

1. Nem írsz bevásárlólistát

Mielőtt vásárolni indulnál, nézd át a hűtő és a kamra tartalmát, hogy mi az, amiből fogytán van a készlet, illetve gondold át, hogy a következő héten pontosan mire lesz szükséged, majd állíts össze egy bevásárlólistát. Ezzel duplán nyerhetsz: elkerülheted a pazarlást és több pénz maradhat a zsebedben, hiszen ha tudatosan felkészülsz, kisebb az esélye, hogy valami a hűtő hátsó polcán marad, így végül ki kell dobni.

2. Éhesen mész vásárolni

Az éhség nem jó tanácsadó. Ha korgó gyomorral mész a boltba, akkor könnyebben elcsábulhatsz, vagyis a bevásárlólistádtól eltérve a tervezettnél többet vásárolhatsz. Jobban teszed, ha csak azután kerekedsz fel, hogy már ettél.

Amikor sok inger éri az embert, könnyű elcsábulni
Amikor sok inger éri az embert, könnyű elcsábulnidragana991 / Getty Images Hungary

3. Nem figyelsz az egységárakra

Ha veszed a fáradságot, és összehasonlítod az egyes termékek egységárait, egy csomó pénzt takaríthatsz meg. A nagyobb kiszerelésért gyakran csak egy kicsivel kell többet fizetni, ezért az hiába drágább, arányaiban többet kapsz a pénzedért. Érdemes körbenézned a saját márkás, illetve a kimérve kapható termékek között is, mert általában kedvezőbb az áruk, ami újabb lehetőséget jelent a spórolásra.

4. Otthon hagyod a vászontáskád

A bolti nejlonszatyrok nemcsak a környezetre nézve jelentenek veszélyt, hanem a pénztárcádra is, ezért amikor vásárolni indulsz, ne hagyd otthon a vászontáskád! Mint azt egy 2014-es tanulmány is kimutatta, az újrahasználható táskával jóval kisebb ökológiai lábnyomot hagysz magad után – feltéve hogy rendszeresen használod.

5. Előkészített élelmiszerekre költesz

Amikor időszűkében vagy, kényelmesebb lehet megvenni a felaprított zöldségeket, vagy az előre bepácolt húst, de ne nagyon csinálj belőle rendszert, mert az előkészületeket ugyan megspórolhatod, de a kasszánál lényegesen többet fogsz fizetni.

6. Mindenből organikusat veszel

Miközben egyes élelmiszerekből, így számos zöldség-gyümölcsből tényleg előnyösebb organikusat venni, addig az előrecsomagolt termékeknél már nem biztos, hogy megéri, mert magasabb az ár, de a tápanyagtartalom tekintetében nem feltétlenül lényeges a különbség.

7. Kihagyod a jó ajánlatokat

A szupermarketek középső sorai néha igazi kincseket rejtenek. Ha azonban végigrohansz a bolton, lemaradsz róluk, ahogy sok más akciós termékről, köztük a kínálatban gyakran szereplő mirelit zöldségekről és gyümölcsökről is, amik a téli hónapokban értékes tápanyagforrások lehetnek.

8. Olyat is megveszel, amit csak egyszer használsz

Veled is előfordult már, hogy találtál egy receptet, ami valami különleges hozzávalót kívánt, de miután megvetted, soha többé nem használtad? Akkor vond le a megfelelő tanulságokat! Lehetőség szerint próbálj inkább olyan dolgokra költeni, amiket szélesebb körben is alkalmazhatsz. Gondolj csak a görög joghurtra, melyet a különféle reggeliktől kezdve a turmixokon át egészen a pácokig számtalan formában felhasználhatsz.

9. Nem tudsz elszakadni a diétás vonaltól

Az alacsony zsír-, cukor- és szénhidráttartalmú opciók szinte az összes termékcsoportban megtalálhatók, de – hacsak nem valamilyen egészségügyi ok indokolja – nem kell mindig mindenből a drágább diétás verziót megvenned. Az egészséges és változatos étrendbe másnak is bele kell férnie. A magasabb zsírtartalmú élelmiszerek például jobban eltelítenek, és ez a teltségérzés tovább is megmarad, így fogyasztásuk után később fogsz újra megéhezni.

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

 

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás. Ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. 
Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.

Mentes Anyu szakácskönyve 2 ide kattintva már rendelhető!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra