Házhoz hozza a bevásárlást a Spar: benéztünk a kulisszák mögé

A házhozszállítási szolgáltatás Budapest teljes területén és 49 környező településen érhető el.

Ausztria és Szlovénia után Magyarországon is elindította webshopját a Spar. A Dívány az üzletlánc pesterzsébeti áruházában tekintett be a 960 millió forintos beruházással megvalósított szolgáltatás kulisszái mögé. A helyszínen élesben láthattuk a rendszer működését, és végigkísérhettük az áruk útját a polcoktól egészen a kiszállítást végző autókig.

Mennyi az annyi?

A házhoz szállítást heti hat napon keresztül, hétfőtől péntekig 8 órától 22 óráig, szombaton 8 órától 18 óráig kétórás idősávokban veheted igénybe. Miközben a rendelésért az adott naptól (a hét eleje mindig olcsóbb) függően 499-999 forintot kell fizetni, addig a rendszert kiszolgáló pesterzsébeti, a diósdi és a szentendrei Interspar hipermarketekben 150 forintért úgynevezett Drive-In átvételt is kérhetsz. Ez azt jelenti, hogy az áruházakon kívül, az autódban ülve, személyesen veheted át a megrendelt termékeket. Ha pedig 25 ezer forintnyi összeg felett vásárolsz, a szolgáltatás ingyenes.

Akár a rendelés másnapján is átveheted a termékeket
Akár a rendelés másnapján is átveheted a termékeketFotó: Ruzsovics Dorina

Az online shopban ugyanazokat a termékeket ugyanolyan áron találhatod meg, mint ha a cég valamelyik hipermarketébe térnél be, de egyelőre csak bankkártyával tudsz fizetni. A minden platformon elérhető szolgáltatáshoz külön online ügyfélszolgálat is tartozik, ahol a kiszállítási időben bármikor segítséget kérhetsz. Az áruházlánc egyébként úgy kalkulál, hogy egy átlagos vásárlás 15 ezer forintnyi összeg körül fog alakulni.

Ennek a kütyünek a segítségével állítják össze a rendeléseket
Ennek a kütyünek a segítségével állítják össze a rendeléseketFotó: Ruzsovics Dorina

Hogy működik a rendszer?

A webshop kiszolgálásáért egy összetett logisztikai és informatikai rendszer felel, amely automatikusan a megfelelő boltba irányítja a rendeléseket. A dolgozók itt egy vonalkódolvasóra hasonlító kütyü segítségével állítják össze a megrendelt árukat, majd környezetbarát papírtáskákba teszik őket. Annak érdekében, hogy a komissiózás a lehető leggyorsabb működjön, az eszköz megmutatja az áru képét, illetve hogy pontosan hol helyezkedik el az üzleten belül. A technológiának köszönhetően összesen négy rendelést állíthatnak össze egyszerre.

A dobozokba gyűjtött áruk egy raktárhelyiségbe kerülnek
A dobozokba gyűjtött áruk egy raktárhelyiségbe kerülnekFotó: Ruzsovics Dorina

A folyamat során kényesen ügyelnek a higiéniai előírások betartására, és ahol szükséges, a háztól házig hűtés elvét követik. A mirelit árukat például egy speciális akkus hűtő segítségével tartják a kívánt (mínusz 14-18 fokos) hőmérsékleten. A kiszállítást a cég 20 darab kisteherautóból álló flottája végzi, amiket úgy alakítottak ki, hogy a teljes rakterük alkalmas legyen a fagyasztásra és hűtésre. 

A mirelit árukhoz egy speciális akkus hűtőt használnak
A mirelit árukhoz egy speciális akkus hűtőt használnakFotó: Ruzsovics Dorina

És mi van akkor, ha valami nincs raktáron?

Az online élelmiszer-rendelés egyik legnagyobb rákfenéjét a helyettesítő termékek jelentik. Ha ugyanis valami nincs készleten, a kereskedők egy másik, hasonló áruval szokták pótolni, amivel a vásárló általában már csak a kiszállításnál szembesül. Mint megtudtuk, a Spar rendszere az áruk összeállításakor előre beállított helyettesítő termékeket kínál fel az alkalmazottaknak.

A cég saját flottájával végzi a kiszállítást
A cég saját flottájával végzi a kiszállítástFotó: Molnár Zsolt

Janó Dávid e-kereskedelmi vezető a Dívány kérdésére azt mondta, ilyen esetben arra törekednek, hogy a vásárló lehetőleg egy magasabb minőségi kategóriájú árut kapjon – természetesen azonos áron. Ha azonban nem akarod, hogy más döntsön helyetted, a webes felületen előre beállíthatod, hogy nem kérsz a helyettesítő termékekből, így csak a rendelkezésre álló árukat szállítják és számlázzák ki.

Idegen terepnek érzed az online vásárlást? Itt van pár tipp, ami segíthet:

Mustra