Így fűtheted fel a leggyorsabban a kocsit

Olvasási idő kb. 1 perc

A mínuszokban minden perc számít, de sebaj, jön pár tipp, ami segíthet.

Az akkumulátorukra támaszkodó elektromos és hibridautók lassabban melegszenek fel telente a Romper által kikérdezett autószerelő szerint, napos parkolóhelyek vagy egy meleg garázs hiányában tehát csak a réteges öltözködés segít ebben az esetben. A leghatékonyabb megoldás pedig autótípustól függetlenül az, ha a tétlen didergés helyett inkább mozgásban vagy. Persze ez csak azoknál az autóknál igaz, amelyek a motorhőt használják a fűtéshez. 

shutterstock 197487824

Egy esetleges szén-monoxid mérgezés elkerülése érdekében persze fontos előbb kinyitni az ajtót, ha mégis a garázsban melegedés mellett döntene valaki. A hagyományos, belső égésű motorral felszerelt autók esetében a motor mérete a döntő faktor, egy V12-es szörnyeteg nagyságrendileg gyorsabban felfűti tehát az utasteret, mint egy négyhengeres motor. A leghatékonyabb módszer persze az, ha azonnal útra kel valaki, minél nagyobb ugyanis a fordulatszám, annál gyorsabban felmelegszik az utastér.

A kívülről beáramló hideg levegő kizárása és a belső levegő keringetése ugyanakkor nem ajánlott az autószerelő szerint, ez ugyanis az ablakok bepárásodásához vezet, a hideg ablakokra irányított forró levegő pedig egy kicsit lehűlve verődik majd vissza az ablakokról, így az utastér felmelegítése is tovább tart majd.

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?

Érdekességek