Pedofil tartalmak miatt tüntek el hirdetések YouTube-ról

Zanza!

A Lidl, az Adidas, a HP és a Deutsche Bank is eltávolíttatta a reklámjait a videómegosztóról.

A botrány azért tört ki, mert a YouTube olyan, alul öltözött kiskorúakat ábrázoló, sok esetben maguk a gyerekek által feltöltött videók mellé is passzított fizetett hirdetéseket, amelyeket elleptek a nyíltan pedofil, a gyerekeket további videók feltöltésére buzdító hozzászólások. A YouTube azóta bekeményített egyébként, számos videót és felhasználói fiókot törölt, és a kommentelést is megtiltotta bizonyos videók alatt, hogy visszaszerezze a távozó hirdetőit – írja a Daily Mail. 

A több száz pedofil és troll által elárasztott, és többek között a Deutsche Bank, az eBay és az Amazon hirdetéseivel párosított videók között volt olyan is egyébként, ami a 6,5 milliós nézettségig is eljutott. A sokmilliós nézettségű, hálóinges kislányokat ábrázoló videók egyébként azért ér hettek el ilyen nézettségi mutatókat, mert a YouTube egészen eddig csupán az algoritmusaira és külső forrásokra támaszkodott a feltöltött tartalmak ellenőrzésekor. Emellett az is kiderült a botrány kapcsán, hogy a kifogásolható tartalmak és hozzászólások bejelentése is akadozott már egy ideje, megesett ugyanis, hogy hiányoztak a bejelentésekből a kérdéses hozzászólásokra mutató linkek.

shutterstock 624215624

A feladat nehézségét jól mutatja egyébként, hogy a YouTube nem kevesebb mint 3,5 millió videó mellett futó hirdetést távolított el június óta. A hozzászólásokat ellenőrző önkéntesek szerint egyébként akár 100 000 olyan aktív felhasználói fiók is használatban lehet a videómegosztón, amelyek simán meg kéne hogy bukjanak egy ellenőrzés során.

A YouTube szóvivője szerint a botrány kitörése óta több ezer alkalmazottjuk dolgozik éjjel-nappal a feltöltött tartalmak ellenőrzésén és a videók és reklámok párosításán, és bár szükségük lesz egy-két hónapra, hogy utolérjék magukat, mindent megtesznek az „apró” kis pedofilproblémájuk megszüntetése érdekében. 

Blogmustra