Különös hírre lettünk figyelmesek az archdaily.com oldalán, miszerint a 20. század egyik legmeghatározóbb építészének, Frank Lloyd Wrightnak a wisconsini Taliesinben található építészeti főiskolája elveszítheti a képzés minőségét garantáló akkreditációját. Az iskola ugyanis nem felel meg a chicagói Higher Learning Commission (Felsőoktatási Bizottság) követelményeinek, amely jóváhagyásának előfeltétele, hogy alávesse magát a National Architectural Accrediting Board akkreditációs eljárásának.
Az építész által 1932-ben alapított iskolának a közeljövőben el kell döntenie, hogy szeretne-e megfelelni a bizottság feltételeinek vagy inkább kockáztat, amivel könnyen elveszítheti a minősítését, ami miatt a diákok sem kaphatnak majd Masters of Architecture fokozatot a jövőben. A Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság által felülvizsgált törvényt 2012-ben fogadták el, mely szerint a főiskolákat és egyéb intézményeket támogató szervezeteket is külön akkreditálni kell.A Frank Lloyd Wright Iskolát jelenleg a Frank Lloyd Wright Alapítvány szponzorálja, mely támogatja az iskolai campust és egyben felel az építész örökségéért is.
„Ez nem szokványos elvárás a felsőoktatási intézményektől, de az új módosítások szerint az iskolának Frank Lloyd Wright School of Architecture néven az alapítványtól függetlenül, külön kellene működnie, amelynek elsődleges célja, hogy felsőoktatást kínál és biztosít diákjainak” – tájékoztatta a USA Today riporterét John Hausaman, a Felsőoktatási Bizottság szóvivője. Az iskola egyébként 2017-ig megtarthatja jelenlegi státuszát, de keresniük kell egy akkreditációval rendelkező intézményt partnernek ahhoz, hogy fenntarthassák azt. Az iskola jelenlegi diákjainak diplomája sem forog veszélyben, várhatóan Masters of Architecture képesítéssel végeznek majd.
„Az iskola nem szeretné átadni senkinek a teljes irányítást és nem szeretne anyagilag sem függeni senkitől. Az új szervezetnek biztosítania kell a hét számjegyű támogatást és garantálnia kell, hogy nincsen közvetlen kormányzati vagy operatív irányítás alatt. Csalódott vagyok és nyugtalan – bár persze nem azért, hogy ne mutatna senki érdeklődést a partnerségre. A fejemet rá, hogy kapásból van 20-30 ilyen intézmény. Az iskola a normál oktatási modellek fejlesztésére jött létre, nem pedig azért, hogy leutánozza a meglévőt. Ebben a szellemben a Frank Lloyd Wright Alapítvány igazgatótanácsa és a munkatársai elkötelezték magukat az „átalakításra” és elfogadják a bizottság döntését. De más lehetőségeket is figyelembe veszünk majd, melyhez nem feltétlenül szükséges a bizottság akkreditációja" – mondja a Frank Lloyd Wright Alapítvány elnök-vezérigazgatója, Sean Malone.
„Frank Lloyd Wright nagynénjei, Jane és Nell Lloyd-Jones 1886-ban alapították bentlakásos, koedukált iskolájukat, a Hillside Home Schoolt, melynek tanítási módszereit a „learning by doing”(Cselekvés általi tanulás) elvére alapozták. Ez a filozófia nagy hatással volt Frank Lloyd Wrightra is, aki közömbös diákként türelmetlen volt a formális iskolai követelmények és merev oktatási intézmények iránt.
Frank és Olgivanna Lloyd 1931-ben tájékoztatta a kiváló nemzetközi tudósokból, művészekből álló baráti körét, hogy egy iskolát kívánnak nyitni Wisconsinban, mely a „learning by doing” elv alapján működne" – olvasható a franklloydwright.org oldalán az iskoláról, melynek végzőseinek 80 százaléka aktívan az építészet területén dolgozik a tanulmányai befejezése után.