Leállt a Budapest–Belgrád vasútvonal építésének egy része

sinek

Engedélyek híján fel kellett függeszteni a Budapest–Belgrád vasútvonal mentén folyó építési munkálatok egy részét. Kérdés, hogy mikor indulhatnak újra az építkezések.

A hétvégén felfüggesztették a magasépítési munkákat a Budapesttől Belgrádig vezető vasútvonal Budapesthez közeli szakaszán. A Dívány a MÁV-hoz fordult tájékoztatásért, vajon mi lehet ennek az oka. 

Szokatlan csend honolt a soroksári vasútállomás környékén a múlt hét utolsó napján, a megszokott építkezési munkálatok abbamaradtak.

A vasúti pályamunkák zavartalanul folynak, de a magasépítési munkákat leállították a Budapest–Belgrád vasútvonalon
A vasúti pályamunkák zavartalanul folynak, de a magasépítési munkákat leállították a Budapest–Belgrád vasútvonalonPapajcsik Péter / Index

Leállt az építkezés a MÁV egyik fő vonalán

Lapunk megkereste a MÁV-ot a szokatlan események miatt, ugyanis a helyszínen kiderült, engedélyek híján kellett abbahagyni a munkákat. A vonalon dolgozók szerint még az is lehet, hogy amit eddig felépítettek, vissza kell bontaniuk, ugyanis hivatalos parancsot kaptak az építkezések azonnali hatályú felfüggesztésére. Megkérdeztük a MÁV-ot, mi igaz mindebből. 

A MÁV kommunikációs osztályától kapott információk szerint a munkálatok folyamatosak a Soroksár–Kelebia közötti vonalon, és jelenleg is zajlik a vasúti rendszerek tervezése, előkészítése és kivitelezése. A vállalkozóik a kivitelezést minden esetben a fennálló és hatályos jogszabályi feltételek mellett végezhetik. A magasépítési munkákat azonban tájékoztatásuk szerint valóban fel kellett függeszteni egy időre

„A magasépítési munkálatok esetében a kivitelezőnek nem álltak teljes körűen rendelkezésére a szükséges engedélyek, így ezek beszerzéséig a megrendelő felfüggesztette a munkavégzést. Ez csupán a magasépítésre vonatkozik, a vasútépítési munkálatok zavartalanul folynak jelenleg is” – írta a MÁV sajtóosztálya a Díványnak. 

A szerb elnök tavaly novemberi, a belgrádi vasúti pályaudvart megnyitó beszédében többek között kitért arra is, hogy a 2024 végére elkészülő Újvidék–Szabadka vonalhoz képest egy, de legkésőbb másfél évvel később, tehát körülbelül 2026 nyaráig „a magyar barátaink be fogják fejezni a saját vasúti szakaszukat Budapestig”.

Azon kérdéseinkre, hogy miként történhetett, hogy egyáltalán elkezdődtek a munkák az engedélyek nélkül, mikorra várhatóak ezek az engedélyek, illetve a jelenlegi leállás meddig tart és befolyásolja-e a munkálatok időre történő befejezését, a MÁV-tól nem érkezett válasz. 

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek