7 tipp, hogy jobban bírd, ha szakítás után érnek az ünnepek

A stressz, a munkanélküliség, az anyagi nehézségek, a betegség, a szeretteink elvesztése, az otthon tanulás, amit a koronavírus magával hozott, még a legbiztosabb kapcsolatokat is próbára tette. Egyáltalán nem meglepő, hogy vannak párok, akik úgy látták, jobb külön utakon folytatni.

Az amúgy is izolált helyzetben egy szakítás plusz nehézséget jelent, különösképp az ünnepi időszakban. Most extra tudatosságot és odafigyelést igényel, hogy elkerüld a befordulást és tudd élvezni az ünnepeket. Susan Pease Gadoua pszichológus erre vonatkozóan összeszedett pár tippet, amik segítségével megúszhatod a letargikus karácsonyi szezont.

#1 Használd ki a lehetőségeidet

A spanyolnáthával szemben a koronavírus idejében van egy hatalmas előnyünk: az internet. Nemcsak arra használhatod, hogy karácsonykor legalább virtuálisan együtt legyél a nagyszüleiddel és az újszülött unokaöcséddel, de az érdeklődési körödnek megfelelő programokon is részt vehetsz. Legyen az online jógaóra vagy színházi előadás, biztos, hogy megtalálod a neked valót!

#2 Maradj pozitív

Könnyű azt mondani, mi? Ez az egyik legelcsépeltebb tanács, főleg amikor padlón van az ember. Mégis meg kell próbálnod erre törekedni. Készíts listát azokról a dolgokról, amikért hálás vagy, és bár a világot valószínűleg nem ez fogja megváltani, mégis jobb ezekre összpontosítani, mint táplálni a negatív gondolataidat.

Teljesen oké, ha most nem vagy jó passzban
Teljesen oké, ha most nem vagy jó passzbanGpointstudio / Getty Images Hungary

#3 Minőség > mennyiség

Válogasd meg, hogy mire (és főleg kire) szánod az idődet. Lehet, hogy van tíz ember, akiket fel tudsz hívni, a tíz telefonbeszélgetés után azonban pont olyan üresnek érzed magad, mint előtte. Érdemes átgondolni, hogy ki az, akivel valóban mély beszélgetéseket tudsz folytatni.

#4 Használd a közösségi médiát

Ez egy trükkös pont. Jó érzés lehet kapcsolatba kerülni másokkal, betekintést nyerni az ő ünnepi szokásaikba, lájkolni és kommentelni. De – és ez egy nagyon fontos de – a közösségi média felületein könnyen belecsúszhatunk abba a hibába, hogy a saját életünket az online látottakhoz kezdjük el hasonlítgatni, ez pedig tovább növelheti az elszigeteltség érzését. Ne felejtsd el, hogy a karácsonyra tökéletesen megkomponált családok is szoktak veszekedni, az ő életük sem olyan felhőtlen, mint amilyennek a képernyőt nézve tűnik. Érdemes korlátozni a közösségimédia-használatot, és minden nap csak egy előre meghatározott időt szánni rá.

#5 Éld meg az érzéseidet

Ha nagyon friss a szakítás, nyugodtan add át magad a szomorúságnak és a gyásznak. A legtöbb ember azt szeretné, hogy minél előbb véget érjen a bánat, ezért megpróbálja elnyomni magában a negatív érzéseket. Ez azonban csak meghosszabbítja a feldolgozás folyamatát, ráadásul előfordulhat, hogy később, egy váratlan helyzetben törnek majd ki belőled a könnyek.

#6 Lépj tovább

Ne rágd magad tovább a múlton, mint amennyit feltétlen szükséges. A bánat, a gyász részeként természetes a szomorúság érzése, sőt minden jogod megvan arra, hogy dühös legyél. Előbb-utóbb eljön az a pont, amikor a visszapillantó helyett az előtted álló útra kell figyelned. Jogod van megélni a szakítást, minden azzal járó érzelemmel együtt, de ha leragadsz a sérelmeidnél, nem fogod tudni maradéktalanul élvezni az életet.

#7 Kérj segítséget

Ez az egyik legfontosabb, amit megtehetsz annak érdekében, hogy minél előbb túljuss a dolgokon. Azok, akik segítséget kérnek, mindig sikerrel járnak, míg azok, akik megpróbálják egyedül megoldani, rosszabb esetben elnyomni magukban a rossz érzéseket, sokkal lassabban szedik össze magukat. Nem kell feltétlenül szakemberhez fordulni, elég, ha van egy-két olyan ember, akikben megbízol, akik meghallgatnak és segíteni tudnak, amikor mélyen vagy. De ha úgy érzed, túlnőtt rajtad a feladat, esetleg öngyilkos gondolataid támadnak, mindenképp fordulj szakemberhez. Ő tudni fogja, hogy mik azok a módszerek, amik hatékony megoldást nyújtanak a nehézségeidre.

Oszd meg másokkal is!
Mustra