Így vigyázhatsz a szemedre tévézés közben is

Az elmúlt időszakban talán még inkább meghatározó kikapcsolódási formává lépett elő a tévézés, amely hatással lehet a szem egészségére is.

A magyar családok életében központi szerepet játszik a televízió, naponta több mint 4 órát töltenek a képernyők előtt. A Samsung a legfrissebb hazai kutatásában arra volt kíváncsi, hogy mennyire tudatosak a szem állapotát tekintve televíziózás közben a magyarok, valamint az Ország Szeme-kampányban hívja fel a figyelmet az átgondolt televízióválasztás, az új technológiai megoldások és a nagy felbontású televíziók előnyeire.

Sokan figyelnek a szemükre tévézés közben is 

Az elmúlt hónapok során a magyarok számára a televízió vált a kikapcsolódás egyik legfontosabb eszközévé, így sokan megtapasztalhatták, hogy a tudatos televízióválasztás hozzájárulhat a szem egészségének megőrzéséhez. A Samsung 2020 tavaszán végzett kutatása ezért a látás és a televíziózás kapcsolatát vizsgálta, a vállalat pedig elindította az Ország Szeme-kampányt, amely játékos formában hívja fel a figyelmet a szem épségének fontosságára. A felhasználók regisztráció után egy rendkívül aprólékosan kidolgozott Budapest-grafikán kereshetik meg a Samsung készülékeit, a kitöltők pedig értékes nyereményekkel gazdagodhatnak, és megismerkedhetnek a Samsung 2020-as QLED 8K készülékeivel.

„Szemünk épségét alapvetően befolyásolja a televízió minősége – mondta el Joó Anna, az Ország Szeme-kampány optometristája. – Alapvetően minél nagyobb a képernyő felbontása, annál kevésbé fárad el a szem tévénézés közben. Jelenleg a 8K-felbontás nyújtja a legvalósághűbb képet, de nagyon fontos a képfrissítési arány is, amely megmutatja, hogy 1 mp alatt hány képkockát látunk. 120 Hz-nél például már teljesen folyamatosnak érzékeljük a mozgást, így a szemünket is kímélni tudjuk.”

A kutatásából kiderül, hogy a magyarok nagy arányban veszik figyelembe a szemük egészségét tévéhasználat közben. A reprezentatív kutatás során a válaszadók fele állította, hogy a szemére is gondolt, amikor új tévét választott, közülük is leginkább a nők számára hangsúlyos ez a szempont.

Nem mindegy, hogy mit nézel
Nem mindegy, hogy mit nézelFotó: skynesher / Getty Images Hungary

Ugyan a tévétulajdonosok 76 százalékának van okostelevíziója, az ilyen készülékekben megtalálható szemkímélő, kékfény-szűrő üzemmódot csak a tévénézők egyötöde szokta használni. Az idősek között ez az arány még alacsonyabb, csak 13 százalékuk kapcsolja be ezeket a beállításokat, miközben 5-ből 4 hatvan év feletti szemüveget használ.

A legtudatosabb korosztály a 18-39 közötti: 26 százalékuk figyel a mobiltelefonokból már jól ismert kékfény-szűrésre is. A szem egészségnek megőrzésében hangsúlyos szerepet játszó képfrissítési arány azonban csak elenyésző számú felhasználó számára, a vásárlók 29 százalékának fontos.

„Nagy örömmel tölt el minket, hogy a magyarok fele figyelembe veszi a szeme egészségét új televízió vásárlásakor, ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy ez az arány a jövőben még magasabb legyen. Felmérésünkből kiderül, hogy az olyan, szemet kímélő jellemzőket, mint például a képfrissítési arány csak kevesen veszik figyelembe új készülék vásárlásakor – mondta el Witsch Gerda, a Samsung Magyarország marketingvezetője. – Éppen ezért szeretnénk az Ország Szeme-kampányunkkal felhívni a felhasználók figyelmét arra, hogy a megfelelő technológiával és beállításokkal még többet tehetnek egészségük megőrzése érdekében.”

Mustra

Kérjük, támogasd munkánkat te is azzal, hogy engedélyezed a hirdetések megjelenítését az oldalon. Lapunk bevételi forrását ezek a hirdetések jelentik, így elengedhetetlenek ahhoz, hogy cikkeinket ingyenesen olvashassátok.

A hirdetések megjelenését engedélyezheted külön a Dívány.hu oldalra is, vagy a kiegészítő program teljes kikapcsolásával az összes általad látogatott site-ra.