Teljesen oké, ha felnőttként is a gyerekkori plüssöddel alszol. Sőt!

Egy tanulmány szerint az emberek egyharmada felnőttként is a gyerekkori alvójátékával alszik. Ennek pedig sokkal több előnye lehet, mint amennyire furán hangzik elsőre.

A pihentető éjszakai alvás körülményeinek megteremtése sokak számára jelent nagy kihívást. Egy friss felmérés vizsgálta az amerikai felnőttek alváskönnyítő szokásait, az eredményekről pedig a Study Finds számolt be.

Mindenkinek megvan a maga módszere 

A Sleepopolis alvási segítő oldal alvásszakértői 2000 felnőtt szokásait vizsgálták. Kiderült, hogy a résztvevők 34 százaléka még mindig a gyerekkori plüssállatával vagy kis takarójával alszik. A tanulmány kiemeli a pihentető alvás fontosságát, ebben azonban az alanyok beszámolói szerint mindössze 27 százalékuknak van része.

A válaszadók 41 százaléka esetében rendszeresen előfordul, hogy nem tudnak időben elaludni az alábbi lefekvés előtti tevékenységek nélkül:

  • az ajtók és zárak ellenőrzése (32%)
  • zenehallgatás (30%)
  • egy bizonyos tévéműsor vagy film megnézése (28%)
  • játszás a telefonon (28%)
  • könyvolvasás (27%)
  • meleg fürdő vagy zuhany (26%)
  • nasizás (21%)
  • vitaminok vagy táplálékkiegészítők bevétele (18%)
  • egy csésze tea elfogyasztása (16%)
Csináld nyugodtan, ha neked ez ad biztonságot
Csináld nyugodtan, ha neked ez ad biztonságotFotó: Seb Oliver / Getty Images Hungary

A résztvevők 26 százaléka számolt be valamilyen nem megszokott módszerről, például arról, hogy rendszeresen aligátorokra gondol, felteszi a lábát a falra, vagy álomba ringatja saját magát. És persze sokan vannak, akik szex nélkül nem tudják elképzelni a nap lezárását: a résztvevők 17 százaléka szerint a szeretkezés vagy az önkielégítés hozzájárul ahhoz, hogy pihentető alvásban legyen részünk.

„Óriási különbséget jelent az alvás minőségében, ha valaki megtalálja a számára ideális lefekvés előtti rutint” – állítja Logan Block, a Sleepopolis igazgatója. Ehhez azonban ki kell tapasztalni, hogy kinek mi működik. A legtöbb ember számára az alváshoz ideális környezet kialakításáért szükséges a megfelelő hőmérséklet beállítása és a kényelmes párnák beszerzése, és ez legalább olyan fontos, mint az elalvás előtti rutin.

És mi mindent csinálunk még rutinszerűen? A kutatás eredménye szerint a legtöbb ember nagyjából ugyanabban az időpontban (átlagosan 21:34-kor) megy lefeküdni, majd ugyanabban az időpontban kel fel, mint előző reggel.

Mustra