Tíz apróság, amit az egészségedért tehetsz

Tényleg csak egy kis odafigyelés kell, hogy jobban érezd magad a bőrödben, és kicsattanj az egészségtől.

Egészségesen élni elég időigényesen hangzik, pedig sokszor túlságosan elfoglaltak vagyunk, hogy magunkkal foglalkozzunk. Pedig mindenki megérdemli, hogy jól érezze magát a bőrében? A Food & Wine  segítségével adunk pár tanácsot, hogy napról napra jobb legyen a közérzeted, energetikusabb és egészségesebb legyél.

1. Sétálj többet!

Martha Gulati, az American College of Cardiology's CardioSmart főszerkesztője szerint túl sokat ülünk. Ezen azzal is javíthatsz, ha például átlagosan napi 10 ezer lépést megteszel. Parkolj például az irodai parkoló hátuljában, szállj le egy megállóval előbb a buszról vagy a metróról, add át személyesen az üzeneteket a munkatársaidnak, a liftet és a mozgólépcsőt pedig kerüld el messzire. Legyél olyan aktív a nap folyamán, amennyire csak lehetséges.

shutterstock 370666355

2. Kapcsolj ki! - legalább 5 percre

Alison O'Connor, jógaoktató minden nap szán magára időt. "Néhány perc magadra - távol a munkahelyedtől, a közösségi médiától vagy bárkitől, aki valamit szeretne tőled - lépés az egészséged felé" - mondja.

3. Irány az ágy!

"Az alvás az emberi test egyik legfontosabb tevékenysége, alvás közben tud a leghatékonyabban regenerálódni és gyógyulni" - hívja fel a figyelmet O'Connor. Julie Fishkin, brooklyni táplálkozási szakértő hozzáteszi, hogy a legtöbb felnőttnek hét-nyolc órára van szüksége ahhoz, hogy megelőzze a depressziót és távol tartsa magától a stressz hormonokat, megakadályozva ezzel a túlevést és a cukor utáni sóvárgást.

shutterstock 184441376

4. Töltsd újra a palackod

A legtöbben nem fogyasztanak elég folyadékot (nem, a bor nem számít, sajnos). A víz segít frissen tartani az arcbőrödet, eltávolítani a toxinokat a testedből, fenntartani az egészséges bélműködést és megakadályozni az izmaid elfáradását. Ha még nincs, szerezz be magadnak egy divatos palackot vagy kulacsot, és ahányszor a konyha felé jársz, töltsd újra.

5. Vegyél néhány mély lélegzetet, mielőtt a telefonodra nézel

Komolyan. Lélegezz mélyen hatvan másodpercig, mielőtt belekezdesz bármilyen olyan tevékenységbe, ami a napi rutinod részévé vált. Dr. Gulati szerint ez a gyakorlat pozitív energiákkal tölt fel, és segít megküzdeni a stresszel.

shutterstock 323956496

6. Viselj valamit, amit szeretsz

"Attól, hogy jól nézel ki, magabiztosnak és boldognak érzed magad" - mondja Carrie Greenberg, a Forever Freckled stylistja. "Szeress bele a szekrényedbe újra és újra, önts életet egy izgalmas kiegészítővel a klasszikus darabokba." Fontold meg, hogy minden nap viselsz valamit, amitől fantasztikusan érzed magad.

7. Kapcsolj rá a sütőre

A házi készítésű ételek sokkal többről szólnak a kreativitásnál és a pénz megtakarításánál, Alyssa Gagarin, New York-i szakács és fitneszedző szerint. "Csak akkor lehetsz teljesen biztos benne, hogy mit eszel, ha te magad készíted el az ételeidet" - mondja. "Így teljes ellenőrzésed lesz afelett, hogy mi kerül a szervezetedbe és mi nem." Tárazz be gyümölcsökből, zöldségekből, teljes kiőrlésű termékekből, tojásból, húsból, tengergyümölcseiből, diófélékből, magvakból és hüvelyesekből, és készíts magadnak egy finom vacsorát. Ne feledd, csak addig egyél, amíg jól nem laksz.

shutterstock 166268645

8. Válaszd az egészséges összetevőket

Dr. Gulati azt javasolja, hogy ha nincs minden nap időd főzni, válassz legalább egy olyan napot, amikor csak egészséges ételeket fogyasztasz. Vigyél magaddal banánt a munkahelyedre, vagy tegyél egy zöldséggel többet a csirke salátádba. "Ez a nap segít majd abban, hogy még többet tegyél az egészségedért."

9. Figyelj a szükségleteidre

Minden pillanatban mástól érezhetjük magunkat egészségesnek, ezért Ellen Friedrichs, brooklyni egészségügyi- és szexualitás oktató szerint folyton fel kell mérni a szükségleteinket. "Ha kitalálod, hogy mitől kerülsz egyensúlyba, hogyan tegyél a stressz ellen, sokat tettél a testi és lelki egészségedért" - mondja.

10. Mondj igazat - még akkor is, ha fáj

O'Connor szerint a becsületesség, az ha minden szavunkkal és tettünkben összhangban vagyunk, nyugalmat és szabadságérzetet teremt. Az elveink figyelmen kívül hagyása mind fizikai, mind mentális szinten betegségekhez vezethet. "Ha becsületesen élsz, jól fogod érezni magad a bőrödben, amiért a lehető legőszintébben és leghitelesebben éled az életed" - mondja.

Blogmustra