Tokiót tartják a világ egyik legbiztonságosabb városának, mégis: az egyre mértéktelenebb alkoholfogyasztási szokások miatt soha még ennyi japán nő nem volt kitéve a családon belüli erőszaknak, mint most - írja a Daily Mail. Egy Yaocho nevű tokiói bár ezért most különösen erős kampánnyal rukkolt elő a családon belüli erőszak ellen. A közvetítő eszköz sem hétköznapi: a bár ugyanis söralátéteken mutatja be, hová vezet az túlzásba vitt alkoholizálás.
A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a megszokott söröslogók helyett női arcok vannak az alátéteken, amelyeken speciális, hőérzékeny tintával nyomott, bántalmazásra utaló stigmák jelennek meg, ahányszor egy hideg sört rájuk helyeznek. A kampányhoz videó is készült, ebben kifejtik: minden ledöntött pohár képletesen azt jelenti, ahogy arcon csapnak egy nőt - ezzel az üzenettel próbálják felhívni a figyelmet arra, hogy mindenki felelősséggel igyon.
A Yaocho stábja állítja, komoly visszhangja van a söralátéteiknek, sőt a vendégek is gyakorta hosszan vitáznak a témáról, és már ez is azt bizonyítja számukra, milyen sikeres is a kezdeményezésük. Mellesleg ez nem az első eset, hogy ez a tokiói bár szociális témákat karol fel. Tavaly például az eszméletvesztésig ivás ellen kampányoltak, ami a japánoknál elég divatos dolognak számít. Gyakorta lehet látni például teljesen jól szituált üzletembereket magukon kívül, rongybabaként heverni az utcákon, a kampányban ilyenkor ragasztószalaggal kerítették őket körbe, mintha reklámplakátok lennének, lefotózták, feltöltötték a netre, és ellátták a #nomisugi (túl részeg) felirattal. A rögtönzött reklámok szintén nagy sikert arattak, ráadásul komoly elrettentő hatást is kiváltottak, hiszen senki nem akar egy ilyen kampány célpontjává válni, így a vendégek elkezdtek jobban odafigyelni arra, mennyire csapják szét magukat.