Nem kell jól aludni, elég, ha elhiszi

Zanza!

Jól aludni nem egyszerű, különösen zakatoló aggyal, folyamatosan stresszelve, sok alkohol, cigi és gépezés mellett. Egy rosszul töltött éjszaka után pedig nyomottabbak, rosszkedvűbbek és ingerlékenyebbek vagyunk, szóval nem árt megtanulni jól aludni. Vagy legalábbis elhinni, hogy jól aludtunk. Egy fura új kutatás szerint ugyanis már ez is elég ahhoz, hogy jobban működjön az agyunk. 

shutterstock 145834025

A Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition című szaklapban publikált vizsgálatban 164 embert okítottak az alvásminőség fontosságáról, és eközben azt is megjegyezték, hogy a REM szakasznak egy éjjel legalább az alvás 20 százalékát kell kitennie. Aztán jött az alvás közbeni monitorozás, majd a résztvevők kamu visszajelzéseket kaptak az éjszakájukról: az egyik csoport tagjainak 28,7, a másiknak 16,2 százalékos REM periódusról regéltek a kutatók. A számoknak persze közük sem volt a valósághoz, a kutatók egyszerűen arról igyekeztek meggyőzni az embereket, hogy jól vagy rosszul aludtak az éjjel. Ezután jöttek a figyelmet és a memóriát mérő tesztek, amiken a „jól” alvó csoport messze a másik felett teljesített. 

Mi ez, ha nem placebóhatás

Blogmustra