Cigisminkkel a dohányzás ellen

A sokkoló dohányellenes kampányok sosem rejtik véka alá mögöttes üzenetüket. A több millió eurós költségvetésű, könyörtelenül hátborzongató reklámok mögött profi marketing- és grafikus csapatmunka áll, akik egészségi állapotra vonatkozó statisztikák nélkül is képesek érzekeltetni a dohányzás káros hatásait. Világszerte egyre szigorodnak a dohányzásellenes szabályozások, most összegyűjtöttük a leglátványosabb cigiellenes kampányfotókat, amik szintén jócskán megszaporodtak az elmúlt években.

Sok kedvencünk van a mezőnyben, amire azonban leginkább felkaptunk a fejünket, az „A dohányzás a dohány rabszolgasága” feliratú, melyen orális szexre utaló pózokban térdelnek fiatalok. Az erősen szexuális áthallású kampányt egy francia családvédelmi szervezet beavatkozásra beszüntették. Pedig szerintünk elég hatásos volt.

A lepippantó fiatalkorúak már sok volt a szülőszervezeteknek
A lepippantó fiatalkorúak már sok volt a szülőszervezeteknek

A kanadaiak véres vizelettel teli WC kagylóval ijesztgetnek, melyeket cigarettás dobozokra is rányomtattak. A Vogue szarkasztikus  „Dohányozni tilos” külön kiadással jelentkezett, a divatmagazinnak a dohányzás és a szőrme a két fő pillére, így nem csoda, hogy az akkori párizsi főszerkesztő, Carine Roitfeld  és fotósa Patrick Demarchlier úgy döntött, hogy Lily Donaldson terhesen, kezében cigarettával pózoljon a kamerának.

Elsősorban nőket célzott meg kampányával a moszkvai BBDO is, elrettentő, "Think it makes you pretty?” című képükön, melyen egy fiatal nő egy szál cigarettával rúzsozza magát és egy csikkekből kirakott nyakláncot visel. A kreatívcsapat a lehető leghatékonyabban kívánta megcélozni a női dohányosokat, akik tudatosan foglalkoznak a saját külsejükkel, megjelenésükkel. A kampány üzenete elég nyilvánvaló, a cigaretta csak árt a szépségnek és még büdös is leszel tőle (ha nem lenne elég az, hogy bele is lehet halni), pedig a bagóba ölt pénzből vehetnél parfümöt vagy kozmetikumokat is. 

Ugyanezen az úton indult el a holland Stivoro szervezet is, elgondolkodtató fotókat készítettek "What Are You Giving Up?" nevű kampányukhoz. Az Iris nemzetközi reklámügynökség ötlete alapján arra szeretnék rádöbbenteni a dohányosokat, hogy ha minimum egy éven keresztül napi egy doboz cigaretta árát félreteszik, akár a piramisokhoz is eljuthatnak. Vagy egyszerűen csak bármi másra költhetik az összegyűjtött pénzt. 

 

A brazil dohányellenes szövetség egy szórakoztató hirdetéssel hívta fel a figyelmet arra, mit hagyhatunk ki, ha nem győzzük le ezt a rossz szokást. Például szerintük, ha idő előtt meghalunk tüdőrákban, akkor már nem láthatjuk majd 2042-ben, mire a nagyvárosokban átlagosan 8 fokkal emelkedik a hőmérséklet, ahogy a nők a nagy melegben melltartó nélkül fognak sétálni közöttünk.

És önre mivel lehetne hatni, hogy leszokjon a dohányzásról?

Ön miért szokna le a dohányzásról?

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra