Keressük a filmtörténet legjobb zabálós jelenetét

Zanza!

Januárra már mindenki túlvan az ünnepek okozta ételtúladagoláson, ez most a fogyókúrák időszaka. Ha már nem csinálhatja, legalább nézze: összegyűjtöttük a legjobb zabálós filmjeleneteket.

Az evés, azon túl, hogy a létfenntartás egy igen fontos eleme, az emberi együttlétek velejárója is. Az ízletes étel a szexhez hasonlóan az örömszerzés és a megelégedettség egyik lényeges forrása. Nem egy film akad, amelyben tanúi lehettünk hatalmas zabálásoknak, bizonyos esetekben extrém, groteszk, olykor akár gusztustalan és perverzitásba hajló jelentekbe menően.

Aranyláz

Az Aranyláz című filmben a Chaplin által alakított magányos aranyásó megfőzi saját cipőjét és azt szolgálja fel ebédként. A cipőfűzőket tésztaként szervírozza, a cipő felső része társának jut, neki a talp és a a felsőrészt rögzítő szögek maradnak. Chaplint nem zavarja mindez, spagettiként tekeri a villájára a cipőfűzőt, a cipő szögeit pedig úgy nyalogatja le, mintha apró csontok lennének. Bámulatos jelenet, egyenesen 1925-ből.

Bilincs és mosoly

A Bilincs és mosoly című filmben a Paul Newman által alakított Luke egy fegyenctelepen tölti büntetését. Az alapjában véve hallgatag férfi gyakran bosszantja az őröket, ezzel is szórakoztatva rabtársait. Csakúgy, mint a híres tojásvevő jelenetben, ahol rabtársai fogadást kötnek, sikerül-e megennie Luke-nak 1 óra alatt 50 db tojást. A jelenet a videó 3. percnél kezdődik: Luke az elején még nagyon jól bírja, ám a végére már teljesen kivan, fekszik az asztalon, társai rakják bele a szájába a tojásokat. Az utolsó másodpercben természetesen sikerül lenyelnie az utolsót is.

Tom Jones

Az Oscar-díjas Tom Jones című filmben a főszereplő egy igazi nőcsábász. Egy férjes asszonnyal egy fogadóban bonyolódik viszonyba, mely egy hatalmas zabálással kezdődik. Egyfajta perverz előjáték szemtanúi lehetünk: játszanak a csirkecombbal, a csontokkal, a jelenetet nézve az ember szinte érzi a zsíros kezeket a vállán. Némán ülve esznek, egyfajta bizarr násztáncként, csak a csámcsogást, a cuppogást és a csontok roppanását hallani. A vacsorát egy körtével zárják, de azt olyan mohón és olyan erotikusan eszik, hogy a néző ezen a ponton vagy öklendezni, vagy végképp vágyakozni kezd.

Indul a bakterház

A kis Bendegúz nagy bánatára a bakterhez került tehénpásztornak. Az Indul a bakterház egyik kulcsfigurája a bakter anyósa, aki igen spórolós fajta, nem kényezteti el sem a vejét, sem Bendegúzt. A levesére nem mondhatjuk, hogy üres, van abban minden, cserebogártól a gatyamadzagig. A korgó gyomrú kisfiú így kénytelen dinnyét lopni, hogy jóllakjon végre. Persze lefüleli a gazda, Bendegúz nincs más választása, elszalad, ahogy nem először: mint a filmben meg is fogalmazza, ő soha életében nem sietett sehová, mégis nagyon sokat futott. Többek között az ehhez hasonló esetek miatt, vagy éppen akkor, amikor az általa csak büdös banyának nevezett anyóst kergette meg, amiért az felére csökkentette az ebédadagját.


Az indul a bakterház egyik kulcsjelenete szintén az evéshez kapcsolódik. A híres pofon-jelenetről beszélünk.

A nagy zabálás

Marco Ferreri A nagy zabálás című filmjét 1973-ban mutattak be, ami elég nagy port kevert.  Az öt főszereplő – Marcello Mastroianni, Philippe Noiret, Ugo Tognazzi, Michel Piccoli és Andréa Ferréol – saját keresztnevén szerepel a filmben, sőt a szereplők bizonyos tulajdonságai az őket alakító színészek valós személyiségére utalnak: Mastroianni például a magánéletben is nagy nőfaló hírében állt, Tognazziról pedig köztudott volt, hogy szabadidejében kitűnő szakács. Andréa Ferréol a szerep kedvéért 15 kilót hízott. A következő felvételt látva tanúi lehetünk annak a zabálásnak, ami Tom Jones-ék jelentéhez hasonlóan szintén szexbe torkollik, azonban itt azt is láthatjuk, hogy a morcos Marcello számára nem igazán kielégítő maga az aktus. Miközben ő Andréával szeretkezik, addig a többiek esznek.

Aranyeső Yuccában

Bud Spencer az Aranyeső Yuccában című filmben a csóró Buddy-t alakítja, aki mindig éhes. Egy szép napon versenyt eszik a helyi seriffel: pulyka, disznó, egy egész asztalnyi étel várja a versenyzőket. Buddy és a seriff is jól teljesít, de a seriff végül veszít, a desszertet már nem meri bevállalni, el is menekül. Kétfajta ember van: az, aki a következő videót látva hányingercsillapítóért szalad, valamint az, aki a hűtőhöz.

Szindbád

A Latinovits Zoltán által megformált Szindbád haldoklása közben, lét és nemlét határán bolyongva keresi az élet értelmét. Érzéki örömökben, kulináris élvezetekben véli megragadni a szépséget. Láthatjuk, milyen élvezettel fogyasztja el húslevesét (cérnametélttel), majd a két főételt. A húsleves felszínén úszó zsírszigetek, és a velős csontból kiparancsolt velő tompa cuppanása igazán valóságossá teszi a nézőnek a gasztronómiai élményt. Ez a jelenet nem vált ki undort, hacsak nem utáljuk a  húslevest, vagy a fácánt sült gesztenyével.

Monty Python- Az élet értelme

Az élet értelme című film több, egymáshoz nem igazán kapcsolódó jelenetből áll össze egy egésszé. Az egyik epizódban találkozhatunk Mr. Creosote-tal, aki egy nagyon kövér ember. Nagyon kövér és szeret enni. Be is tér egy étterembe, ahol a John Cleese által megformált pókerarcú főpincér fogadja. Rögtön egy vödörrel, Mr. Creosote ugyanis annyira dagadt, hogy folyamatosan hány: nem kell félni, meg is teszi, a jelenet közben többször is, túláradóan. A helyzetet még innen is lehet fokozni, a vendég nemcsak a vödröt használja folyamatosan, de idővel már mindenkit be is terít gyomortartalmával, míg végül a vacsora végére annyira felfújódik, hogy felrobbanva beteríti az egész éttermet gyomra tartalmával.

Taxidermia

Pálfi György szemledíjas filmjében, a Taxidermiában hasonlóan groteszk főhőssel ismerteti meg a nézőt. A Parti Nagy Lajos novellájának főszereplőjeként született szereplő a hatvanas-hetvenes évek Magyarországán a zabálást űzi sportként: négy évig szekcióelső az Édesiparban, mártott ostyában egyenesen verhetetlen (2,98 az egyéni rekordja, Igor Vosztongonov 3,21-gyel lett Európa-bajnok Szófiában). Annyira kövér, hogy mozogni sem bír, fia viseli gondját. A jelenet ugyan nem egy klasszikus zabálós jelenet, de van benne minden: zabáló macskák, veszekedés, kajaverseny a tévében, mártott ostya evés csomagolópapírostul, hatalmas toka, hordónyi fedetlen has, dobálózás.

Olasz módra

Az 1996-os Olasz módra című filmben egy szegény olasz testvérpár történetét ismerhetjük meg. Éttermet akarnak nyitni. A vonatkozó jelenetben Secondo – akit Stanley Tucci alakít – rántottát süt. Lassan, nyugodtan, de mérhetetlenül lazán. Szépen felveri a tojást, beolajozza a serpenyőt, majd a befűszerezett tojást beleönti. Az ember szájában már ekkor összegyűlik a nyál. Szépen, nyugodtan csinálja. Alkalmazottja közben nagyon várja már az ételt, várakozás közben kivesz egy szelet kenyeret a kosárból, és azt majszolja. Secondo ekkor feldobja a tojást a levegőbe, mintha csak palacsintát sütne, persze profiként el is kapja azt. Kiporciózza, majd esznek némán ketten. Ekkor betoppan a konyhába Secondo fivére, Primo. Kap tányért, és rántottát is. Az alkalmazott már végzett, el is hagyja a helyszínt. A testvérpár egyedül marad a rántottával. Némán esznek, mikor Primo átöleli Secondót. Így fejezik be ezt a végtelenül egyszerű vacsorát, mondhatnák, olasz módra. Egyszerre éheztünk meg és érzékenyültünk el.

Ön szerint melyik a legjobb zabálós jelenet?

  • Szindbád- a velő hangja 531
  • Aranyeső Yuccában- zabálóverseny 479
  • Indul a bakterház- banya főztje 429
  • A nagy zabálás- csirkecombos szex 67
  • Az élet értelme- mentalevél 63
  • Aranyláz- cipőleves 62
  • Olasz módra- rántotta 58
  • Taxidermia- mártott ostya csagolva 32
  • Tom Jones- gasztropetting 11
  • Bilincs és mosoly- tojásevés 10

Az evés azon túl, hogy a létfenntartás egy igen fonots eleme, az emberi együttlétek velejárója is. Az ízletes étel a szexhez hasonlóan az örömszerzés és a megelégedettség egyik lényeges forrása. Nem egy film akad, amelyben tanúi lehettünk hatalmas zabálásoknak, bizonyos esetkben extrém, olykor szórakoztató jelenetknek, melyek mind az étkezéssel kapcsolatosak.

Aranyláz

Az Aranyláz című filmben a Chaplin által alakított magányos aranyásó megfőzi saját cipőjét és azt szolgálja fel ebédként. a cipőfűzőket tésztaként serzvírozza, a cipő felső részét társa eszi meg, neki a talp és a a felső részt rögzítő szögek maradtak. Hitlerbajsza fölött elégedetten nézi az ételt, majd mikormegkóstol megkostólja, biztatóan társára biccent. Társa a biccentésen felbátorodva beleharap a főtt cipőbe. Kicsit bizalmatlan, de mégsem köpi ki. Chaplin spagettiként tekeri a villájára a cipőfűzőt, a cipő szögeit pedig úgy nyalogtja le, mintha azok apró csontok lennéenk. Bámulatos jelenet egyenesen 1925-ből.

Bilincs és mosoly

A Bilincs és mosoly című filmben a Paul Newman által alakított Luke egy fegyenctelepen tölti büntetését. Az alapjában véve hallgatag Luke gyakran bosszantja az őröket, szórakoztatja társait. Csakúgy, mint a híres tojásvevő jelenetben. Rabtársai fogadást kötnek, sikerül-e megennie 1 óra alatt 50 db tojást. A videó 3. percnél kezdődik maga a tojásevés. Luke az elesjén még nagyon jól bírja, ám a végére már teljsen kivan, fekszik az asztalon, társai rakják bele a szjáába a tojásokat. Az utolsó másodpercben természetesen sikerül lenyelnie az 50. tojás utolsó morzsáit is.

Tom Jones

Az Oscar-díjas Tom Jones című filmben a főszereplő egy igazi nőcsábász. Egy férjes asszonnyal egy fogadóban bonyolódik viszonba, mely egy hatalmas zabálással kezdődik. Egyfajta perverz előjáték tanúi lehetünk.  Játszanak a csirkecombbal, a csontokkal. A jelenetet nézve az ember szinte érzi a szíros kezeket a vállán. Némán esznek, így járják a násztáncot. Csak a csámcsogást, a cuppogást és a csontok törését hallani. A gasztronásztánc végén mindketten megesznek egy körtét, de azt olyan mohón és olyan erotikusan, hogy az ember ezt nézve, vagy öklendezni, vagy vágyakozni kezd egy ellenkező nemű embertársa iránt. A férjes nő sikerrel jár, ügyesen szopogatta a csontokat, izgatóan majszolta a körtét, Tom Jones-t sikerült becserkésznie.

Indul a bakterház

A kis Bendegúz nagy bánatára a bakterhez került tehénpásztornak. Az Indul a bakterház egyik kulcsfigurája a bakter anyósa, aki igen spórolós fajta, nem kényeszteti el Bendegúzt. Láthatjuk azt, amikor alevesbe aztán mindent belefőzött az öregasszony. cserebogártól kezdve a gatyamadzsagig, a mindig éhes Bendegúz nem adja fel tervét, hogy végre jól lakjon. Miközben tilosban legelteti a teheneket, addig ő lop egy dinnyét. A gazda persze lefüleli, kénytelen elszaladni, pedig ahogy elmondja a filmben Bendegúz, ő soha életében nem sietett sehová, még nagyon sokat futott. Többek között az ehhez hasonló esetek miatt, vagy éppen akkor, amikor az általa csak büdös banyának nevezett tésasszonyt kénytelen volt megkergetni azért, amiért lecsökkentette az ebédadagját.


Az indul a bakterház egyik legviccesebb jelenete szintén az evéshez kapcsolódik. A híres pofon-jelenetről beszélünk.

A nagy zabálás

A nagy zabálás című filmet 1973-ban mutattak be. A Marco Ferreri által rendeztt film elég nagy port kevert.  Az öt főszereplő – Marcello Mastroianni, Philippe Noiret, Ugo Tognazzi, Michel Piccoli és Andréa Ferréol – saját keresztnevén szerepel a filmben, sőt a szereplők bizonyos tulajdonságai az őket alakító színészek valós személyiségére utalnak: Mastroianni például a magánéletben is nagy nőfaló hírében állt, Tognazziról pedig köztudott volt, hogy szabadidejében kitűnő szakács. Andréa Ferréol a szerep kedvéért 15 kilót hízott. A következő felvételt látva tanúi lehetünk annak a zabálásnak, ami Tom Jones-ék jelenéthez hasonlóan szintén szexbe torkollik, azonban itt azt is láhatjuk, hogy a morcos Marcello számára nem igazán kielégítő maga az aktus. Miközben Marcello Andréával szeretkezik, addig a többiek esznek.

Aranyeső Yuccában

Bud Spencer az Aranyeső Yuccában című filmben Buddy-t alakítja, aki mindig éhes. Mivel pénze nincs, ezért doktornak álcázza magát. Egy szép napon clinderben megy be a fogadóba, és versenyt eszik a helyi seriffel. Pulyka, disznó, egy asztalnyi étel várja a versenyzőket. Buddy és a seriff is jól teljesít, már a seriff gyengül. A desszertet már nem bírja, el is menekül. Kétfajta ember van: az, aki a következő videót látva hányingercsillapítóért szalad, és az, aki a hűtőhöz.

Szindbád

Latinovics Zoltán által megformált haldokló Szindbád lét és nem lét határán bolyongva keresi az élet értelmét. Érzéki örömökben, kulináris élvezetekben véli megragadni a szépséget. Láthatjuk, miylen élvezettel fogyasztja el húslevesét (cérnametélttel), majd a 2 főételt. A húsleves felszínén úszó zsírszigetek, és a velőscsontból kiparancsolt velő tompa cuppanása igezán valóságossá teszi a nézőnek a gasztronóiai élményt. Ez a jelenet nem vált ki udnort, hacsak nem szeretjüka  húslevest, vagy a fácánt sült gesztenyével. Meg is éheztünk a felvétel láttán.

Monty Pytthon- Az élet értelme

Az élet értelme című film több egymáshoz nem igazán kapcsolódó jelenetből áll össze egy egésszé. Az egyik jelenetben találkozhatunk Mr. Creosote-tal, aki egy nagyon kövér ember. Nagyon kövér és szeret enni. Be is tér egy éttermebe, ahol  John Clease alakítja a főurat. Rögtön kap egy vödröt, amibe bátran hányhat. Nem kell félni, meg is teszi. Miközben a főúr ismerteti a napi ajánlatot, közben a kedves kövér vendég nem bír megálljt parancsolni a hányásnak, ezért a pókerarcú John Cleade kér még vödröt, és a takarítőnő segítségét. A takarítőnőjét, akit szépen hátba is hány a kövér vendég. A jelenet vége felé láthatjuk a tornyosuló tányérokat a kövér férfi asztalán, mindent megevett. A főúr megkérdezi tőle, hogy hozhat-e még valamit, ő azt válaszolja, hogy teljesen tele van, semmit nem bír már enni. Ennek ellenére a pókerarcú főúrnak csak sikerül rábeszélnie egy mentalevélre a dagadt vendéget. Hiba volt elfogadnia, hiszen ettől annyira felfújódik, hogy felrobbanva beteríti az egész éttermet gyomra tartalmával.

Taxidermia

Pálfi György szemledíjas filmjében, a Taxidermiában egy igen kövér emberrel. A férfi négy évig volt szekcióelső az Édesiparban. Mártott ostyában egyenesen verhetetlen, 2,98 az egyéni rekordja ( Igor Vosztongonov 3,21-gyel lett Európa-bajnok Szófiában). Annyira kövér, hogy mozogni sem bír, fia vieli gondját. A jelent nem egy klasszikus zabálós jelenet, van benne minden: zabáló macskák, veszekedés, kajaverseny a tévében, mártott ostya evés csomagolópapírostul, veszekedés, dobálózás.

Olasz módra

Az 1996-os Olasz módra című filmben egy szegény olasz testvérpár történetét ismerhetjük meg. Éttermet akarnak nyitni. A vantkozó jelenetben Secondo– akit Stanley Tucci alakít– rántottát süt. Lassan, nyugodtan, de mérhetetlenül lazán. Szépen felveri a tojást, belolajozza a serpenyőt, majd a befűszerezett tojást beleönti. Szépen, nyugodtan. Alkalmazottja várja már az ételt, de mindezt szótlanul teszi, inkább kivesz egy szelet kenyeret a kosárból, és azt majszolja. Secondo ekkor feldobja a tojást a levegőbe, mintha csak palacsinával dobálózna, de profiként el is kapja azt. Kiporciózza, amjd esznek némán. Ekkor betoppan a konyhába Secondo fivére, Primo. Kap tányért, és rántottát is. Az alkalmazott már végzett, el is hagyja a helyszínt. A testvérpár egyedül maradt a rántottával. Némán esznek, mikor Primo átöleli Secondót. Így fejezik be ezt a végtelenül egyszerű vacsorát, mondhatnák, olasz módra.

Ön szerint melyik a legjobb zabálós jelenet?

  • Szindbád- a velő hangja 531
  • Aranyeső Yuccában- zabálóverseny 479
  • Indul a bakterház- banya főztje 429
  • A nagy zabálás- csirkecombos szex 67
  • Az élet értelme- mentalevél 63
  • Aranyláz- cipőleves 62
  • Olasz módra- rántotta 58
  • Taxidermia- mártott ostya csagolva 32
  • Tom Jones- gasztropetting 11
  • Bilincs és mosoly- tojásevés 10
Blogmustra