Ezért teljesen fölösleges kikészítened magad edzésen

Egy ketrecharcosokat felkészítő edző szerint azok járnak a legjobban, akik nem próbálják meg minden nap a maximumot nyújtani és nem izzadnak vért a hatalmas súlyok terhe alatt.

Egy profi szerint edzettségi szinttől függetlenül, az abszolút kezdők számára is létezik olyan, hogy izomláz nélküli edzés. A kevert harcművészetekre specializálódott, és a sport igazi nagyágyúinak felkészítésével is foglalkozó kanadai Tristar Gym egyik edzője, Firas Zahabi szerint ugyanis hibát követ el az, aki minden egyes alkalommal kicsinálja magát az edzőteremben.

A kamikaze pórul jár

A Joe Rogan Experience-en feltűnő Zahabi szerint hosszútávon rosszul járnak azok, akik a teljesítőképességük maximumát próbálják kicsikarni magukból és mindent beleadnak egy edzésbe. Hiába teljesítenek ugyanis látszólag jobban, a megfelelő regenerálódás sokkal több időt vesz ilyenkor igénybe, és még a kedvük is elmegy a dologtól.

Zahabi szerint az ideális edzés mindig elég nehéz ahhoz, hogy ne legyen unalmas, de sosem olyan kimerítő és megterhelő, hogy már-már élvezhetetlenné válik. Az utóbbi esetben ugyanis hosszú napokra lesz szüksége a szervezetnek ahhoz, hogy képes legyen regenerálódni és felkészülni az újabb megpróbáltatásokra. Arról nem is beszélve, hogy amennyiben nem élvezhető és kellemes élmény az edzés, már ahhoz is rengeteg energiára lesz szükségünk, hogy egyáltalán rávegyük magunkat a mozgásra.

Jól érzed magad másnap?

A kulcs tehát az Zahabi szerint, hogy amikor élvezhetetlenné és túl megerőltetővé válik egy edzés, képes legyél megállni és az intenzitás helyett a fenntarthatóságra helyezni a hangsúlyt. Ha 11 húzódzkodásnál akkor sem vagy képes többre, ha pisztolyt fognak a fejedhez, nem érdemes 10-et kipréselned magadból: jobb már ötnél megállni és ezt minél gyakrabban megismételni. Aki minden nap csinál 5 húzódzkodást, összességében úgyis többet fog edzeni, mint az, aki a maximumot nyújtja, de három napig használhatatlan lesz.

Mustra