Így készül a látványos hasizom

8 darab kicsi kockára már tényleg csak a legszerencsésebbek fognak tudni szert tenni.

A nyolc különálló, acélkemény kockával menőző, fonott kalácsot nyelt fitneszguruknak nem csak tökéletes étrendre és komplex gyakorlatokra, de velük született adottságokra is szükségük van az attrakcióhoz.

shutterstock 1089543878

Ritka, mint a fehér holló

A Women’s Health szerint ami hat - vagy még ritkábban nyolc - különböző izomnak tűnhet, a valóságban csupán egyetlen izomból áll. Az egyenes hasizmot a tényleges izom előtt húzódó inak osztják fel kisebb szakaszokra: ezek közül egy a köldök magasságában, egy a szegycsont alatt, egy pedig a kettő között, félúton fut.

A másik két kockát egy negyedik ín vési a hasizomra, ezeknek az elrendezése és formája ugyanakkor már a genetikán múlik, ami az inak formája mellett a testzsírszázalék szempontjából is meghatározó lehet. Mivel kötőszövetről van szó, ezeket a szalagokat nem lehet megedzeni, sok esetben tehát a helyes étrend és a rengeteg gyúrás mellett is láthatatlan maradnak a kockák – különös tekintettel az utolsó kettőre.

A felülésnél biztosan van jobb megoldás

A személyi edző Astrid Swan szerint a napi 100 felüléssel inkább csak az úgynevezett bikanyak létrehozásán dolgoznak a kockahasra vágyók. Ehelyett a ketllebelles és köteles edzéseket, a lebegő felüléseket, az ollózást, a guggolásokat és a lábemeléseket ajánlja. Emellett az is segít, ha a más izomcsoportok megerősítését célzó gyakorlatok közben odafigyelünk arra, hogy a hasizmunk is aktív maradjon.

shutterstock 609082148

A konyhában dől el

A megfelelő étrend hiányában mindez ugyanakkor mit sem ér. Elengedhetetlen ugyanis a tréner szerint, hogy megszabaduljanak a kockahasra gyúrók a cukortól, és időben, legfeljebb félórával az edzések után biztosítsák a szervezetük számára az izmok regenerálódásához szükséges fehérjét is.

Blogmustra