Fiatal akarsz maradni? Bringázz!

A rendszeresen bicikliző öregek immunrendszere és izomtömege sem romlik le annyira, mint az amúgy egészséges, de kevesebbet mozgó társaiké.

Egy friss tanulmány szerint számos előnye van annak, ha rendszeresen biciklizik valaki. Az izmok, a testzsír-százalék és a koleszterinszint, valamint az immunrendszer működése szempontjából is előnyös ugyanis a tekerés – írja az Independent.

A tanulmány szerzői szerint a rendszeresen tekerő amatőr biciklisek a hajlott koruk ellenére is kifejezetten fiatalosak maradnak, és sokkal egészségesebbek, mint az összességébe szintén egészséges, de sokkal lustább társaik.

shutterstock 191559500

A fiatal és középkorú férfiak és nők mellett az 57-80 éves korosztályt is tesztelő kutatók szerint az izomtömegükből sem vesztettek annyit a bicikliző öregek, és a koleszterinszintjük, valamint a testzsír-százalékuk is alacsonyabb volt. Emellett az idősebb tesztalanyok immunrendszere is sokkal jobb állapotban volt, A T-limfociták legfőbb érési helyeként azonosított csecsemőmirigy vagy timusz ugyanis a koruk ellenére a fiatalokat megszégyenítő mennyiségű T-limfocitát termelt.

A kutatásban résztvevő férfiaknak 6,5 óra alatt kellett egyébként teljesíteniük a számukra előírt 100 kilométert, a nőknek pedig 60 kilométert kellett tekerniük 5,5 óra alatt. A kutatók szerint az eredmények alapján egyértelműnek tűnik, hogy a rendszeresen tekerő résztvevők életében a biciklizés volt az a tényező, amely lehetővé tette a szervezetük számára, hogy a fiatalokat megszégyenítő módon működjön.

A kutatásunk bizonyíték arra, hogy a rendszeres testmozgás megoldás arra a problémára, hogy egyre tovább élünk ugyan, egészségesebbek viszont nem feltétlenül leszünk – mondta el Dr. Janet Lord, a tanulmány egyik szerzője.

Mustra