Muszáj mozogni a fogyáshoz?

Hosszútávon mindenképp kifizetődőbb, ha legalább egy kevés mozgást is beépít valaki az életébe, és nem csak éhezéssel próbálja megoldani a súlyproblémáit.

A Saint Louis-i Egyetem kutatói szerint simán le lehet fogyni anélkül is, hogy rendszeresen az edzőteremben kínoznád magad, a végeredmény ugyanakkor csak első látásra egyezik meg az étrendváltozás mellett rendszeresen mozgó fogyózók súlyvesztésével. Fontos tényező persze a kalóriabevitel mérséklése is, a mérleg mutatója ugyanakkor csak látszólag perdöntő bizonyíték a csak diétázással való fogyás hatékonyságával kapcsolatban – írja a Women's Health.

shutterstock 336423824

Nem csak a leadott kilók számítanak

Hiába fogytak ugyanis nagyjából ugyanannyit a kutatás részvevői közül azok, akik csak diétáztak, az emellett kardiózó, illetve súlyokkal is edző csoportok testalkata sokkal előnyösebb módon változott meg a kutatás végére. Ők ugyanis szintén 7 százalékától szabadultak meg a testtömegüknek, a testzsírszázalékuk viszont nagyobb mértékben csökkent a csak diétázó társaiknál.

Az izmokra azért ne mondj nemet

A testtömegük azért egyezett meg mégis a többiekével, mert a rendszeres testmozgásnak hála az izomtömeg kisebb mértékben csökkent le a kutatás négy hónapja során. Ez pedig kifejezetten jó hír a későbbiekre nézve, a több izom ugyanis gyorsabb anyagcserét jelent és a sérülékenység szempontjából is előnyös lehet. Hiába tűnik tehát kényelmesebb megoldásnak az edzések elhagyása, hosszú távon előnyösebb, ha legalább néha biciklizik vagy sétál valaki a diétázás mellett.

Blogmustra