Így, és ezt edd, hogy jól menjen az edzés

Közvetlenül az edzés előtt már nem érdemes hatalmas, rituális zabálásokba bonyolódnod.

Ha megpróbálsz biztosra menni, és túl sok üzemanyagot töltesz magadba, könnyen lehet, hogy a magad elé tűzött céljaidat sem fogod elérni. A Popsugar ezért most a mikor kérdését járta körül, az ugyanis, hogy mikor eszel egy edzés előtt, meghatározó lehet a teljesítményed szempontjából. 

Érdemes várni egy kicsit

Függetlenül attól, hogy melyik napszakban vagy a legaktívabb, érdemes úgy időzíteni a dolgokat, hogy edzés előtt 2-3 órával kerüljön sor a utolsó kiadósabb étkezésedre. Ha túl közel kerül a sporthoz a zabálás, nehézkesnek és lomhának fogod magad érezni, arról nem is beszélve, hogy mindez az emésztésnek sem tesz jót. A rossz edzés + gyomorproblémák kombináció elkerülhető, ha vársz néhány órát, mielőtt nekilendülnél.

shutterstock 1024757722

Egy miniétkezést azért beiktathatsz

A szakértők szerint más a helyzet ugyanakkor a kisebb nasikkal. Erre egy adag szénhidrát, és egy kevés protein, azaz egy nagyjából 200 kalóriás müzliszelet is elég lehet. Ha tehát úgy érzed, hogy szükséged lesz egy kis plusz energiára, egy órával az edzés előtt sort keríthetsz azért egy miniétkezésre. Ez egyébként a felkelés után rögtön egy futást is beiktató izgágákra is igaz, akkor is érdemes lehet ugyanis legalább egy könnyű étkezést bezsúfolni a reggeli edzés elé, ha nem igazán kívánod még az ételt.

Blogmustra