Edzőterem etikett 7+1 pontban

Segítünk eligazodni az edzőtermi illemszabályok között!

Aki rendszeresen jár edzőterembe, tudja, hogy léteznek bizonyos íratlan szabályok, egyfajta kondietikett, amit mindenkinek illik betartani. A fontosabb íratlan szabályokat azután előbb-utóbb mégis le kell írni, de még így is akadnak olyanok, akiknek nem sikerül megugrani az alapszintet se. Nézzük, melyek a leggyakoribb kihágások, a végén pedig arra is szavazhatsz, melyik az, ami téged a legjobban kiborít! 

#0 - Pakolj el! - Ha használsz valamit, tedd vissza a helyére, ha végeztél. Ahogy a fakockát is oviban. Ez annyira alap, hogy külön számot se kapott, ráadásul mindenhova ki is van írva. Mégsem megy mindig... 

shutterstock 678888259

#1 – Takarítsd le! – Ha összeizzadtad a futópadot, az elliptikus trénert vagy a lépcsőzőgépet, illik letakarítani magad után. Nyilván akkor is, ha a spinningbiciklit vagy a fekpadot izzadtad össze. A legtöbb helyen külön felszerelést (fertőtlenítő sprayt, illetve papírtörlőt) is adnak ehhez, és általában ki is van írva.

#2 – Ne bámulj! – Tudod miért vannak külön női konditermek? Nem csak azért, mert a nők többsége más típusú gyakorlatokat csinál szívesen, mint a férfiak többsége, hanem azért is, mert a nők többségét zavarja, ha edzés közben nyálcsorgatva bámulják. Ez persze a férfiak többségét is zavarja, zavarná, de a nők tényleg találkoznak is a problémával, melynek angolul külön neve is van: gymtimidation. Igen, az intimidation (megfélemlítés) igéből.

shutterstock 605320910

#3 – Halkan! – A legtöbb helyen valamilyen zene biztosítja az alapzajt, ezt pedig nem illik NDK-beli pornószínészek orgazmusára emlékeztető hörgésekkel rendszeresen megtörni. Edzés közben a helyes légzés is fontos, a terem szomszédságában is jól hallható fújtatás azonban ugyancsak ritkán indokolt.

#4 – Szelfizz egyedül! – Ha abba a 6 százalékba tartozol, akik nem tudják megállni, hogy edzés közben szelfizgessenek, légyszi, figyelj rá, hogy csak te legyél a képen. Senki nem szeretne izzadtságban úszva, kínlódó fejjel, a válladból oldalirányban kinőve megjelenni az Instán.

shutterstock 577569562

#5 – Ne légy útban! – A konditermek gyakori figurája, aki a kézisúlyzós állvány előtt vállazik, amivel egy időre biztosítja, hogy rajta kívül senki más ne jusson egykezes súlyzóhoz a teremben. Hasonló jelenség, aki a gépek közötti folyosón hajtja végre az edzéstervében szereplő gyakorlatokat, és közlekedni nem lehet tőle. Figyelj légyszi másokra is!

#6 – Várd ki a sorod! – Ha csúcsidőben jársz edzeni, előfordulhat, hogy várnod kell valamelyik felszerelésre. Ilyenkor illik kivárni, míg a másik végez anélkül, hogy felkiáltójelként állnál fölé, vagy percenként megkérdeznéd tőle, hogy mennyi van még.

#7 – Ne várass meg másokat! - És persze fordítva: ha használsz egy felszerelést, amire mások is várnak, nem illik a gépen/padon/eszközzel a kezedben hosszasan cseverészni anélkül, hogy csinálnád. Se online csetelni, se posztolgatni.

Téged mi borít ki igazán az edőteremben? (Többet is megjelölhetsz!)

  • Az összeizzadva otthagyott cuccok. 907
  • Mikor kéne a gép, de valaki azon ülve telfonál 20 perce. 564
  • Az üvöltve-nyögve-hörögve emelő arcok. 511
  • Mikor odaállnak fölém, hogy mikor végzek. 248
  • A nyálcsorgatva bámuló pasik. 189
  • A szelfiző sporttársak. 166
  • Szanaszét hagyott súlyokat is szoktam látni... 102
  • Az út közepén gyúró emberek. 83
  • Más, beírom kommentbe Facebookon, hogy mi! 65
Blogmustra