Baylor University Medical Centernek jó híre van a vízi sportot űzők számára: ők jártak jobban, egy kutatás szerint ugyanis sokkal jobban élvezik a sportolást, mint azok, akik szárazföldi gyakorlatokat végeznek.

A vízben nem fárad el a test olyan gyorsan, mint a szárazföldi sportok során, tehát tovább lehet edzeni, ez pedig több zsírt éget el, és még fittebbé is tesz – legalábbis ezt állítják a szakemberei.

Sylwia Wiesenberg, a Tonique Fitness edzésmódszer feltalálója szerint pedig egyszerűen bármelyik vízi sport bomba alakot fejleszt, úgyhogy már csak ezért is érdemes belevágni valamelyikbe. És az úszáson kívül van még egy jó pár.

Paddle boarding

A paddle boarding tényleg rendesen átmozgatja a test minden egyes porcikáját: a lábakat, a feneket, a kezeket, a hátat egyaránt, és nem mellesleg nagyon hasznos a jó egyensúlyérzék és az összpontosítás fejlesztésében. Ha már egy kicsit is elkalandoznak a gondolataid, és nem koncentrálsz megfelelően, azonnal a vízben találhatod magad – mondja Wiesenberg, aki tippekkel is ellátja a kezdő paddle-ösöket: hosszú és széles deszkán kezdd a tanulást, ez sokkal stabilabb, mint vékonyabb társai. Aztán persze idővel egyre rövidebb és keskenyebb lapokat is kipróbálhatsz. „Ne felejtsd, az egyensúly a titka ennek a sportnak, úgyhogy nem árt, ha már szárazföldön elkezded gyakorolni” – teszi még hozzá a szakember.

Ezekkel a gyakorlatokkal fejlesztheted magad: kitörés, guggolás, mérlegállás. 

Kajak

Ha már valaha is próbáltad az edzőtermi kajakgépet, tisztában lehetsz vele, hogy ez a sport nem csak a felsőtestet mozgatja meg, de a feneket is. Kajakozás közben a feneket folyamatosan össze kell szorítani az egyensúlyozás és irányváltás miatt, emiatt jó kis izomlázad lehet itt is – és persze, ettől formássá válik a feneked. A szakember azt tanácsolja, hogy egyenes háttal ülj evezés közben, és egész felsőtesteddel fordulj ki jobbra és balra. 

Ezekkel a gyakorlatokkal fejlesztheted magad: a legtökéletesebb, ha az edzőteremben a gépen imitálod a kajakozást – ezzel fel tudsz készülni egy gyorsabb kajakozásra és erőteljesebb evezésre.

Szörf

„A hullámlovaglás tökéletes és erős alakot fejleszt, míg a deszkán való úszás remek kardióedzés” – mondja Wiesenberg. 

000 Par3238383

Ezekkel a gyakorlatokkal fejlesztheted magad: nagyon sok kardióedzéssel tudod formába hozni magad és felkészülni a szörfözésre. Nyomj fekvőtámaszt, guggolj, majd guggolásból ugorj fel.

Búvárkodás

A merülés tonizálja az egész testet, mivel a víz folyamatos ellenállást fejt ki. Állítólag egy merülés alkalmával, akár 500 kilokalóriát is el lehet égetni. (Ez mondjuk, pont annyi, mint két kis adag mekis sült burgonya energiatartalma, de hát ne legyünk telhetetlenek…) 

Az amerikai National Institutes of Health és az Egyetemi Kórház közös kutatása szerint a búvárkodás alatt használt mélylégzéstechnika csökkentheti a vérnyomást, a stresszt, sőt fokozza a tüdő működését is.

Ezekkel a gyakorlatokkal fejlesztheted magad: minél több úszással és merüléssel. Nyugodtabban és komfortosabban gyakorolhatsz, ha viszel magaddal egy snorkel légzőcsövet is. Így hosszabb ideig tudsz a víz alatt maradni, és megtanulhatod azt is, hogyan kell kizárólag szájon át lélegezni.

Kitesurf

Ez a mozgásforma nemcsak az adrenalinszintet emeli meg, de jó alaposan megmozgatja az összes izmot is. Egy óra kite-ozással akár 600 kcal is elégethető. Míg a lábaiddal egyensúlyozol a deszkán, a felsőtesteddel, karjaiddal, válladdal és hátaddal egyenesen kell tartsd magad, illetve irányítanod kell a kite-ot. 

Ezekkel a gyakorlatokkal fejlesztheted magad: minél erősebb vagy, annál egyszerűbb lesz kite-oznod. Fontos, hogy jó legyen az egyensúlyérzéked, stabil legyél a deszkán. Ezek fejlesztéséhez tökéletes a gimnasztikai, stabilitási labda, amit bármelyik nagyobb sportboltban be tudsz szerezni.

Mustra